dissabte, 27 de setembre de 2008

La pedalada popular culmina la Setmana de la Mobilitat

Aquesta setmana Rubí i molts municipis europeus han estat inmersos en la Setmana de la Mobilitat. Rubí també s'ha afegit a aquesta causa i demà culmina els actes amb una pedalada popular contra el canvi climàtic que també es farà a 68 ciutats catalanes. Aquest, és el segon any que Rubí se suma a aquesta iniciativa però enguany s'han decidit unir les dues pedalades més populars de la ciutat: la del canvi climàtic i la del Mercat Municipal. Aquest any arriba a la seva dotzena edició.
Demà s'espera que 800 persones s'animin a pedalar contra el canvi climàtic a Rubí. A les 10 del matí es donarà el tret de sortida al mercat Municipal i s'espera arribar al bosc de Ca n'Oriol a dos quarts de dotze. La inscripció és gratuïta i durant la bicicletada els participants rebran esmorzar, obsequis i es lliuraran premis a la bicicleta més original, al grup més imaginatiu i a la millor disfressa. També es sortejaran premis i 10 bicicletes.
L'any passat van pedalejar 143 persones a Rubí i unes 650 a la del Mercat. En total, l'activitat "Pedala contra el canvi climàtic" a Catalunya ve reunir 13.135 participants que van estalviar la emissió a l'atmosfera de 11,16 tones de CO2 en 41 municipis. Aquest any s'esperen xifres superiors ja que l'activitat es farà a 69 municipis. - Pedala contra el canvi climàtic

Edició posterior (2/10):
Al final van ser 890 persones les que van participar de la cursa. Només en aquest cap de setmana han pedalat 10.390 ciclistes de 56 municipis catalans, entre ells Rubí, aconseguint un estalvi de prop de 9.000 kg de CO2. Així doncs, tot i que a Rubí s'ha augmentat considerablement la participació, a nivell de Catalunya s'han "perdut" prop de 3000 participants. Una pena!

9 comentaris:

LETICIA ha dit...

Això de la pedalada contra el canvi climàtic està molt bé. És una iniciativa molt maca. Però, encara seria millor si a Rubí disposéssim de carrils bici! Tinc entès que a no sé on n'hi ha uns metres però jo encara no els he vist.

Anònim ha dit...

no hi ha cap carril bici.

És més, durant l'últim any han tret dos dels pocs aparcaments de bicicletes que hi havia. El de l'Ajuntament i el del Carrer Montserrat.

A més, a l'Escardívol hi ha bicis mig desmuntades, que dóna molta desconfiança als que volem aparcar la bicicleta.

Però clar. Quants regidors van amb bicicleta?? Quanta gent de les AAVV? Quants treballadors?

suposo que pocs.

Amb bici, normalment, anem els mileuristes.

Anònim ha dit...

si que hay unso metros de carril bici estan en la llana al lado de la riera, hace años empezaron a hacerlo, pero como todo en rubi se quedo a medias.
¿porque no lo continuan ?? creo que estaria bien un carril bici que siguiera toda la riera hasta las fonts.

mikell ha dit...

Hola, jo soc un usuari de la bicicleta i fa temps que em preocupa la promoció de la bicicleta per arreu. Aprofitant que sovint participo amb Alternativa Ciutadana de Rubí, m'he proposat aquest curs, demanar que es faci a Rubí una proposta de desenvolupament de carrils bicicleta pel municipi de Rubí, de la mateixa manera com a Sant Cugat se'n va fer un fa molts anys -pla que no s'ha desenvolupat incomplint així els calendaris previstos, tot sigui dit-. He demanat a la Unió Ciclista Sant Cugat que em deixin la còpia que tenen d'aquest "pla" i el faria servir per a ensenyar-lo com a model per a poder-ho explicar millor als polítics.
No obstant els carrils bicicleta serveixen per a ajudar a circular sense por a la major part dels usuaris, i per a donar seguretat a totes les bicicletes; però no cal que arribi a tots els racons del municipi, sinó que ha de funcionar d'esquelet que recomano que faci servir les vies més transitades que són també les més perilloses. A partir d'aquest esquelet, la circulació es fa per carrers tranquils -com ho són la majoria dels carrers del centre- i aleshores el que cal és educació viaria als conductors per a que aprenguin a conviure cada cop més amb els que ens desplacem de la forma més sostenible -amb tots els respectes per als patinadors-.

Anònim ha dit...

mikell,

Podriem fer algun col.lectiu d'amics de bicicleta per reclamar coses entre d'alters. A Manresa ho han fet i els hi han fet cas.

Potser a través d'un pagina web (bloc)? Jo sóc inepte amb les tecnologies.

Mikell ha dit...

A voltes amb la reivindicació:
Quan parles de Manresa, a quin col·lectiu et refereixes? i la meva pregunta és, cal fer un col·lectiu específic per defensar els drets dels ciclistes, o amb un grup de treball de ACR n'hi ha prou? Es pot fer un apartat -tipus bloc- a la web de ACR. Fa poc ho comentàvem internament que s'estava infrautilitzant -per manca de coneixements propis- els recursos que disposava l'entitat -perquè Alternativa Ciutadana per Rubí és més una entitat cívica-reivindicativa que no pas un partit polític-.
Per altra banda hi ha la possibilitat d'usar altres col·lectius: Cepna, com a grup ecologista local -encara que potser és més naturalista que ecologista-, o un específic de la bicicleta però que actualment és poc reivindicatiu (penso per exemple en el club ciclista Rubí, i espero que no s'enfadin perquè els dic poc reivindicatius, més que res perquè no m'ha arribat informació de la seva activitat "política").
Finalment, no cal oblidar la representativitat que aconseguiríem sent un col·lectiu nou. A quanta gent representaríem? ens farien cas com si tinguéssim darrera tots els ciclistes de Rubí -els habituals i els ocasionals-?
espero resposta, i també espero que el propietari de la petjada no li importi que fem servir aquest fòrum.

Sóc rubinenc! ha dit...

i tant que no em sap greu, al contrari. Crec que aquesta és una molt bona iniciativa. A veure si hi ha sort i es comencen a incrementar el nombre de carrils bicis.

Anònim ha dit...

Sóc el Xavi, d'esquerra i no només estic a favor del carril bici sinó que en sóc usuari diari. De fet parlant de mobilitat, la illa de vianants és una aposta clara per la mobilitat sostenible. Estic d'acord en fer un grup que treballi les propostes sobre bicicletes i incentivar-ne l'ús i la compra. Ara bé, crec que ha de ser obert a tothom i no sota unes sigles d'un partit polític, així segur que tindrà més èxit. Aquesta iniciativa popular pot estar recollida pels grups municipals que la vulguin defensar i dur-la a terme. Un apunt final, crec que el futur passa per la massificació de la bicicleta elèctrica.

El Rubinenc ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.