diumenge, 26 d’abril de 2009

Satisfacció amb les noves línies d'autobús urbà

El passat 30 de març es van estrenar les noves línies d'autobús urbà de RubíBus, avui gairebé un mes després, fem balanç a La petjada gràcies a la col·laboració dels visitants del bloc. En general, els resultats de la nostra enquesta demostren que els rubinencs estan satisfets amb el nou servei ofert. Un 26% creu que el servei és bo i un 42% considera que el servei és adequat, tot i que caldria fer alguna petita millora. Així doncs, un 68% dels votants de l'enquesta consideren que el servei de RubíBus ha fet un pas qualitatiu. Com tot, però, podria millorar-se.
D'altra banda, un 21% dels votants creuen que les noves línies no són les adequades, un 5% considera que els horaris no són bons i un altre 5% creu que el sistema de busos urbans no és gens adequat.
Actualment hi ha 6 línies d'autobús urbà i s'han ampliat considerablement el nombre de parades. Encara queden canvis per fer, ja que l'Ajuntament preveu instal·lar marquesines (ara només s'han reaprofitat les anteriors), unificar els pals de parada informatius, crear unes noves cotxeres a la Bastida i algunes parades tindran informació en temps real (minuts previstos per a la següent arribada).
De moment, l'Ajuntament encara no ha fet balanç dels resultats obtinguts. Suposo que tardaran uns mesos en donar-los, ja que aquests canvis mai obtenen resultats immediats, sinó que cal donar temps a que els rubinencs s'habituïn a aquestes noves línies i horaris.
Tot i això, La Petjada ha rebut algun correu amb algunes de les vostres opinions. Alguns es queixen de que ara costa més arribar al mercat, els veïns de Terranova critiquen que hagin d'anar fins al Pinar en alguns casos per després poder baixar cap al centre, altres es queixen dels canvis d'horaris i altres han criticat que la línia 6 (polígons industrials) no funciona durant tot el dia.
En general, però, hi ha una bona opinió al respecte. Sens dubte, per a mi, un dels dubtes és si serà rendible aquest servei, ja que sovint vec els autobusos de la línia 5, per exemple, força buits. A més, durant el cap de setmana el servei ha crescut considerablement i caldrà veure si la gent s'habitua a utilitzar més el transport públic. Esperem que el nombre de viatgers creixi i això permeti fins i tot millorar encara més el servei. Com a dubte personal em plantejo si no hagués estat millor fer circular la línia 4 durant els caps de setmana enlloc de la línia 5?

1 comentari:

Albert ha dit...

Considero que el nivell de qualitat del servei ha augmentat, raó per la qual molta gent no tindrà excusa per deixar el cotxe i desplaçar-se en transport públic per la ciutat. Pel que fa al tema de dèficits crec que ho enfoques malament, la sanitat també és deficitària i no per això es deixa de prestar els serveis més variats, d'acord que hi haurà un dèficit en l'explotació però si el nivell del servei és prou bo aquest serà menor. Si s'ha realitzat una correcta planificació de les línies amb estudis sobre el radi de cobertura de les línies i els hàbits de mobilitat de la ciutadania no té per què aver un dèicit excessiu. El que si que trobo que s'ha de millorar és qüestions com les plataformes d'encotxament que faciliten l'accés als autobusos de les personesamb mobilitat reduïda, cotxets de nens o cadires de roda, a més aquestes plataformes de formigó eviten que els cotxes aparquin a la mateixa parada del bus.
Una altra qüestió és que els horaris de les línies no estan coordinats amb el pas dels trens de la RENFE, la qual cosa obliga a la gent a esperar 25 minuts a que arribi el tren o a anar amb cotxe a l'estació. Potser no hi va gaire gent fins a l'estació amb bus però si ofereixes un servei coordinat de ben segur que hi haurà més gent que hi anìrà. Cal crear el servei per induir a la demanda.

Pel tema del SAE i els indicadors que mostrin els temps d'espera és genial i perfecte, espero que també serveixi per les noves línies B7 i B8 de Sarbus, mai sé quan passen!!