dissabte, 6 de juny del 2009

No hi haurà Ikea...

Ikea no obrirà un nou centre a Can Sant Joan tal i com estava previst. Segons publica avui El Punt i Cugat.cat, la multinacional sueca ha fet un canvi d'estratègia a nivell mundial arran de la crisi econòmica, fent que aquest projecte quedi guardat a un calaix. El nou centre havia d'entrar en funcionament l'any 2011. Malgrat sempre ha estat un projecte polèmic, sobretot per les queixes de mobilitat que ocasionarien a Rubí, també és cert que es tractava d'un nou pols econòmic per Rubí, Sant Cugat i el sud de la comarca. A partir d'ara, Ikea canvia d'estratègia i buscarà obrir menys centres i més grans. Cal recordar que a més del centre a Sant Cugat, Ikea també volia obrir un altre a Sabadell i dos més a l'àrea metropolitana (un al Garraf i un altre al Maresme sud).
L'Ajuntament de Sant Cugat ha reconegut que no ha rebut confirmació oficial per part d'Ikea, però sí de l'Institut Català del Sol (Incasol), els propietaris dels terrenys. Precisament aquesta setmana s'havia fet públic el resultat de les prospeccions arqueològiques. La construcció d'Ikea també era un estímul per la finalització del vial interpolar i de la millora de la carretera de Rubí a Sant Cugat, projectes que en teoria seguiran en marxa.

26 comentaris:

Joan ha dit...

Una gran noticia per la nostra ciutat!!!!

Anònim ha dit...

Corretgeixo a l'anterior:

Una mala notícia per la nostra ciutat!!!!

Anònim ha dit...

De fet, mala notícia per tot el capital que pot aportar als establiments del voltant (restaurants,...) i dels que s'haguessin arribat a contsruïr tipus Va de baño, etc etc...

Gran notícia... aquest Ikea no era de Rubí, era de SantCugat, per tant,... aquí Rubí només menjavem cotes, embussos i....

Així... que s'ha de valorar si és bo o dolent, petjada.... podries crear una enquesta!!!

Una abraçada!

Anònim ha dit...

decir que es una buena noticia es no tener ni idea de nada. Este centro aunque estuviera en terrenos de sant cugat hubiera favorecido principalmete a rubi. Que habrían mas coches...pues claro no hay que ser einstein!! pero se hubieran hecho mejores comunicaciones, etc sólo hay que ver como mejoran los sitios donde hay un ikea. Para empezar tendríamos a cientos de personas jovenes de rubi trabajando en el ikea ya que es un centro de generacion de trabajo. Luego tendríamos una carretera que iría desde rubi al centro comercial de sant cugat en condiciones para caminar!! no como ahora que no hay ni luces ni nada. Además muchos más comercios llegarian y la zona sería una zona mejor y favorecería a rubi principalmente (sólo tendremos que ver lo malo que va a ser para las oficinas recientemente construidas). Esta por desgracia era la única posibilidad que teníamos de que en rubi se hiciera una buena entrada desde la Ap7 y que fueramos algo mas que un pueblo sin ningún interés comercial! una gran gran gran mala noticia para rubi, es lo peor que ha pasado aqui hace mucho tiempo. Si tenemos que esperar que este ayuntamiento haga algo lo llevamos claro...siempre con las escusas de que esa zona es del estado y bla bla bla, en fin que no les interesa ni lo mas minimo dejar la zona como dios manda. Ahora sólo nos queda una posibilidad de que la zona se arregle algún dia y es que alguna persona joven muera atropellado, ya que ese tipo de cosas es lo único que mueve a nuetsros políticos porque si no hacen nada les hacen perder votos...triste pero cierto.

Mireia ha dit...

Sempre pensant en les peles...estic d'acord amb el Joan, quina gran notícia!!

Entenc que la situació econòmica no és molt bona, però només de pensar en la de cua de cotxes que es farien a l'entrada de Rubí ja se'm posava la pell de gallina. Això de que millorarien les comunicacions...s'hauria de veure. Rubí a nivell urbanístic fa pena, això és el que cal cambiar primer.

A més, IKEA és un representant més de la cultura del "usar y tirar".

Cal començar a canviar la mentalitat!!

Anònim ha dit...

mireia, lo que hay que hacer es ser realista y no pesimista. La realidad es que si Ikea se hubiera puesto en esa zona tendríamos casi 500 nuevos puestos de trabajo para nuestros habitantes, tendríamos una carretera nueva entre rubi y el centro comercial con luces, aceras, etc además se crearía una nueva oportunidad para rubi con restaurates, otras empresas,etc. No saber esto es no saber nada, ya que sólo hemos de ver como cambia la zona alrededor de un ikea. ¿alguien se cree que ikea estaría en una calle sin luz, sin aceras, con gente andando a oscuras, con coches abandonados y destrozados, con ratas, con trailers aparcados, etc? por favor no seais ingenuos que el tráfico que pudiera haber habido sería más que justificado porque no sería para tanto ¿que os imaginais colas de 10 horas? por favor no seais "de rubi" que así nos va en esta ciudad, preferimos que no venga el ikea pero sí que gentuza ocupe una fábrica o que el centro sea sólo para los coches o que se hagan viviendas vpo para que se llenen de gentuza en vez de gente del pueblo, ... Así nos va en esta ciudad, es tan triste que hasta los politicos piensan igual, por eso ningún comercio se nos pone en la ciudad y sí en la de al lado llevandose el dinero...y luego ¿no nos va bien el centro comercial de sant cugat? ¿la gente de rubi no va? es que somos lo peor y así nos va pensando así que decimos NO a una oportunidad de este estilo y luego cuando sant cugat dice SI y se lleva el dinero nos lo ponen al lado de la ciudad y vamos como locos!! ABRID LOS OJOS que seguro que porque el MCDonalds no dijo nada de que iba a ponerse en Rubi sino seguro que también os quejais y ahora está siempre lleno. OS QUEJAIS POR TODO Y SIN RAZON O MOTIVO Y ASÍ NOS VA.... Y NOS IRÁ.... QUE PENA! mas que rubinenses parecemos pringaenses

Anònim ha dit...

exacte! dir NO a Ikea es dir NO a millorar aquell espai i dir NO a que 500 habitants tinguin treball fixe i a molts més que contractarien a espais ubicats en un futur al costat. Que Ikea no vingui es una noticia horrible i coma tal es tindria que pendre sino es que volem continuar sent la ciutat amb més atur de la zona i amb meny capacitat de creixer econòmica i sosteniblement.

Marc ha dit...

Para los dos últimos anónimos!!

Ante todo me alegro un montón de que el dichoso IKEA por el que suspiráis no se haga fianlmente a las afueras de sant cugat, para llevarse el dinaro de los rubinenses entre otros...

Yo acabo de hacer un curso en el cual hemos estudiado RUBÍ,y os puedo decir que no nos hace falta nungún IKEA, ya que Rubí es el pueblo com más indústria de catalunya y por lo tanto uno de los que más dinero mueve a nivel nacional catalàn. Eso para que veáis que ikea no nos aportará la riqueza!

SObre los 500 puesos de trabajo...como sabéis que son quinientos y no 200? 300? 100? o 1000? o sencillamente quién a dicho qiue esos puestos de trabajos serán para los ciudadanos de Rubí?

Anónimo de ABRID LOS OJOS, como sabes que la gente de la fábri-k son gentuza? l@s conoces? has estado allí para saber que hacen?
o sencillamente los insultas por que sí?

como sabes que las vpo sólo serán para gentuza?

y el centro sólo es para los coches? estas seguro de ellos?

Me parece a mí que el que no tiene ni idea de nada eres tú, y hablas por gastar saliva....

o eres un enviado iluminado del cielo que nos guiará atod@s por el buen camino....?

haztelo mirar.

pd: de los que queréis el ikea, habéis preguntado a los comerciantes de rubí que opinan del tema??

Mireia ha dit...

Anònim,

Jo no sóc de "Rubí", sóc de la gent pràctica, i tenir 800 cotxes al costat de la meva ciutat contaminant-la no em sembla pràctic. Tu dius que les zones on hi ha els Ikeas hi ha bon enllumenat, grans carreteres, etc. Bé, en el que he estat jo la zona no és la més preciosa per anar-hi a passejar, i encara molt menys de nit. Al voltant només hi ha més macro empreses com el badebanyo, etc, ni un arbre ni un tros de gespa, pura zona industrial. I sempre que he passat per davant de l'entrada des de l'autopista d'aquest IKEA hi ha cua.

I no es que m'agradi queixar-me, simplement faig una observació que crec important a tenir en compte. L'ikea podria haver generat llocs de treball i haver impulsat l'economia de la ciutat, ok, no et dic que no. Però el que jo dic és que el creixement econòmic ha d'anar acompanyat d'altres mesures i se n'han de valorar els impactes a tots nivells.

Suposo que podríem estar discutint durant anys de si ikea Si o No. El més pràctic seria fer un estudi de l'impacte de posar un IKEA en aquesta àrea de Rubí. Un cop hi sigui, si és que no hi és ja, llavors en parlem.

D'altra banda, també és una qüestió de prioritats: tu valores més el creixement econòmic potser, jo valoro més la qualitat de vida dels ciutadans de la ciutat. Suposo que cap dels dos té el 100% de raó, simplement són dos punts de vista diferents.

Finalment, també dius que com que ara no es posarà IKEA ja no hi ha esperança d'arreglar la zona perquè els polítics no actuen fins que "un jove mor atropellat". Certament molts cops les polítiques funcionen a base de desastres, però jo crec que el fet de que s'arregli la zona hauria de ser independent de si allà hi va un IKEA o no. Perquè si tota política d'una ciutat depengués sempre d'IKEA o qualsevol altre empresa aníriem arreglats...

Salut!

Marc ha dit...

Mireia, totalmente de acuerdo con tigo, este señor se piensa que IKE será ahora la gran impulsora de la economía del mismo. Lo que no sabe este señor es que Rubí es el mayor pueblo de catalunya en indústria, y eso conlleva una fuerte economía para el pueblo, si no se nota creo que es devído a los polític@s que nos gobiernan....

salud

Jo@net ha dit...

Rebo amb alegria la no instal.lació de l'IKEA a Sant Cugat, encara que a tocar de Rubí. Crec que amb la implantació d'aquest establiment a la zona, hauria causat moltes més molèsties que no pas beneficis a la zona. En definitiva, penso que la nostra qualitat de vida hauria estat minvada en bona manera doncs no dubto que els caps de setmana sobretot ,a l'Avinguda de l'Estatut, hauria estat un col.lapse circulatori continu, molt més soroll, aglomeracions, dificultat en sortir i entra a la població,... i no crec que el comerç de Rubí se'n beneficies gaire doncs a pocs metres hi ha un centre comercial, a Sant Cugat també, on hi ha oferta de restauració, cinemes i botigues franquiciades. De fet, a Sant Cugat han vist clar tots "els merders" que comporta la ubicació d'un l'IKEA i s'han estimat més proposar els terrenys lluny del seu nucli urbà però a prop del nostre, el dels veïns. De fet, la majoria d'ajuntaments, com a pràctica habitual, sempre tenen els abocadors en els limits dels seu terme municipal, aixi mateix com aquelles indústries que s'han vist obligades a treslladar-se del nucli urbà cap a la perifèria.

Respecte els llocs de treball que no es crearan, 450 segons e-noticies, no trobo de rebut que es pugui argumentar que sigui la prioritat a mantenir a preu de carregar-nos la qualitat de vida i el gaudí de la "tranquilitat" d'ara. I si no, fixeu-vos-hi amb el caos que es crea a Montigalà o Gran Via II on també hi ha locals de IKEA.

I home!, marcant tendències, si en aquell tram de carretera ja tenim un Lidl, un Caprabo, ara el Barimueble i vingues el IKEA,... doncs no trigarem gaire en tenir a la zona un Va de Baño, un Ofiprix o un AKI.... "Dios los cria y ellos se juntan...". Tot plegat, ja podriem canviar el nom de l'avinguda de l'Estatut i la carretera Rubí-Sant Cugat per l'Avinguda Low-Cost. Això si, a partir del Chic, l'ajuntament de Sant Cugat ja no permetria aquest nom i tot l'entorn tindria un altre aspecte...

Anònim ha dit...

vale que si que teneis razón...Ikea es el demonio y menos mal que no se instalará en nuestra tan bonita, cuidada, agradable y útil entrada que tenemos a rubi desde la ap7, con esas aceras tan anchas donde la gente va hacia sin ningún peligro al centro comercial, donde por las noches hay tanta iluminación y es tan seguro caminar. También gracias por no venir a crear empleo cerca, ya que en rubi vamos tan sobrados que nos sobran industrias y puestos de trabajo como comentais...si si tenemos mas industria que en toda cataluña y parte del extrangero pero por motivos "extraños" según todos los estudios tenemos casi mas paro que nadie ¿que raro si vamos tan sobrados no?. También gracias a dios por no poner el ikea y que atraiga a otros ocmercios porque así podremos disfrutar de esos coches abondonados con los cristales rotos, esas ratas como gatos, etc. Y cierto es como apuntais que debemos preguntar al comercio de rubi...ja ja supongo que os referiis a ese comercio tan bueno, variado y de calidad que está siempre hasta los topes de gente y no ponen ningun local en venta en todo el centro...ah! y también es ese comercio tan inteligente que dijo NO al centro comercial en rubi y lo acabaron poniendo al lado pero en san cugat para así no dejar ni una peseta de entonces a la ciudad. Ah! y como no es ese comercio tan inteligente que quiere un centro de coches en vez de un centro peatonal como tienen todas las ciudades donde funciona el comercio local...pero quizás aqui son mas listos y así les va de bien. Bueno, pues me alegro de verdad que la gente de rubi sea tan especial...porque gracias a eso rubi es la mejor ciudad a nivel de trabajo, de calidad de vida, etc de todo el valle, cataluña, españa y el mundo. Con lo bien que está rubi ¿que mente perversa querrá cambiarlo? somos todos tan tan listos que por eso vivimos en rubi...

marc ha dit...

ANONIMO... si realmente estas tan a disgusto en este pueblo tan aburrido y sin nada de nada, pues solo tienes que comprarte un pisito justo al lado del ikea en barcelona o mejor alquilales una de esas habitaciones de muestra ikea y te quedad allí a vivir seguro que estaras mucho mejor, así nosotros podremos vivir con esas ratas y esos coches abandonados tranquilamente.... Y de gracias a dios nada...

Anònim ha dit...

si estoy en rubi no es por sus calles anchas, sus espacios verdes, sus zonas peatonales y comercios de calidad. todo esto se podría cambiar pero si la gente de rubi abre los ojos y no se mira el ombligo siempre pensando que son mejor que las ciudades de alrededor cuando en verdad somos segun todos los estudios de los peor formados, donde hay mas paro, mas immigración, etc. Estoy en rubi pues como muchísima gente de la que vive aquí y es porque está bien comunicado con barcelona en coche, la vivienda es mas barata que en otros sitios de la periferia de barcelona y tiene fgc que llegan en menos de 30 minutos a barcelona. No os engañeis ya que muchisima gente está aqui por estos motivos (nacidos aqui o recien llegados de fuera) y otros viven en urbanizaciones donde llegan, aparcan su coche y de allí no salen, no conocen para nada el centro ni están empadronados ni nada. Rubi siempre será eso: una ciudad mas barata que el resto de la periferia de barcelona y bien comunicada; al menos será así mientras su gente siga siendo tan cerrada al cambio, tan crítica con lo que el resto de ciudades ya tienen, etc en resumen "tan especiales", "tan rubinenses"...

marc ha dit...

Anonimo, creo que el problema lo tienes tú y creo que gordo... a mi me importa un huevo lo que el resto de ciudades tienen a lo que grandes almacenes se refiere.
Te vuelvo a repetir ( por que veo que vienes de fuera) que rubí es la ciudad con más indústria de catalunya, por lo tanto con bastante poder económico.Eso quiere decir que no nos hace falta un puñetero ikea para crear empleo y que las aceras se ensanchen, pongan luces donde no las ahy y cosas parecidad, si no es así es por culpa de la clase política local.
Si hay un número importante de parados, es por la crísis en la cual nos han metido los peperos, no por que no haya un puñetero ikea..
Me encanta que rubí sea una ciudad con el mercado inmobiliario más económico, no sabes como me jode la especulación y todos los buitres carroñeros que viven de ello.
Me encanta que en mi ciudad haya una inmigración bastante elevada es muy bueno y no sabes como la múlticulturalidad.

Te molenta la inmigración? pues te arrascas titu!!!

Aquí el único que se mira el ombligo eres tu, ya que nosotros, sin tener nada que ver con los muchos comercios de rubí, miramos por ellos, para no tener que pasear por un centro comercial cuando queramos salir a dar una vuelta...

Nemo ha dit...

Tot i que soc una de les persones que viuen a Rubí pels motius que enumera l'Anònim Enfadat, i que veig que hi ha moltes i moltes coses a millorar, la negativitat i el mal rotllo d'aquest Anònim em resulten sorprenents. Abans de venir a viure a Rubí no sabia amb què es trobaria? No va passejar-s'hi, ni va informar-se mínimament? Si només va tenir en compte els avantatges que esmenta, trobo que no caldria que es queixés tant, doncs ja té el que volia. Si els altres factors pesen tant i el fan tan infeliç, potser hauria d'anar buscant un altre lloc per viure i comprar loteria cada dia. O fer alguna cosa per canviar el que no li agrada.

Que IKEA no vingui té aspectes negatius i positius. Em manquen coneixements d'economia i de sociologia, així que la meva opinió es limita a suggerir que crec que IKEA hauria generat moltes molèsties (per a Rubí) i beneficis, molts o pocs, per a Sant Cugat. Em sembla que assumir que tots els llocs de treball que es poguessin crear fossin coberts per aturats de Rubí és poc realista.

També crec que és evident que el tram de carretera entre Rubí i el centre comercial de Sant Cugat ha de millorar-se per moltes raons, una d'elles la seguretat de les persones que hi van a peu, dia i nit. I això no hauria de dependre de que vingui IKEA.

Jo@net ha dit...

Pels que voleu l'IKEA, no us preocupeu. Ara sembla que es farà a Sabadell segons s'acaba de publicar a LaMalla.cat (http://www.lamalla.cat/infolocal/barcelona_metropolitana/article?id=270675#)

I mira! A sobre no seran 450 llocs de treball segons les previsions a Sant Cugat, sinó que aqui ja parlen de 500 llocs de treball per Sabadell...

Jo@net ha dit...

Aquí encara hi ha més informació:

http://www.expansion.com/2009/06/12/empresas/1244797170.html

Sembla ser que el projecte inicial, que era del 2002, a data d'avui ja no s'adequa a les necessitats d'IKEA i tot degut al retard en el desenvolupament del projecte. Ha quedat obsolet.

Anònim ha dit...

ja ja ja ja me parto con alguno de vosotros, ¿de verdad pensais que esto me enfada? pues si algo así os enfada haceroslo mirar porque no teneis los valores claros. A mi que venga el ikea o no me importa bien poco, sólo digo que en esta ciudad la gente se queja por todo siempre y así está la ciudad...y respecto a la immigración a mi no me molesta; me molestan igual si son de fuera o de aqui mientras no sean personas normales y por desgracia en rubi hay mucha gente que se le puede llamar persona porque anda con las 2 piernas pero por poco mas...pero de verdad que como con MARC no me he reido como con ninguno leyendo cosas como que el paro en rubi es mas alto que en resto de poblaciones cercanas (se nota que no se ha mirado en la vida un informe de empleo del valles) y que la crisis es por culpa de los peperos...de verdad que con esto último me he reido mucho, mira que se llegan a decir tonterías en este hilo! ja ja ja

Anònim ha dit...

ja ja ja ja me parto con alguno de vosotros, ¿de verdad pensais que esto me enfada? pues si algo así os enfada haceroslo mirar porque no teneis los valores claros. A mi que venga el ikea o no me importa bien poco, sólo digo que en esta ciudad la gente se queja por todo siempre y así está la ciudad...y respecto a la immigración a mi no me molesta; me molestan igual si son de fuera o de aqui mientras no sean personas normales y por desgracia en rubi hay mucha gente que se le puede llamar persona porque anda con las 2 piernas pero por poco mas...pero de verdad que como con MARC no me he reido como con ninguno leyendo cosas como que el paro en rubi es mas alto que en resto de poblaciones cercanas por la crisis (se nota que no se ha mirado en la vida un informe de empleo del valles) y que la crisis es por culpa de los peperos...de verdad que con esto último me he reido mucho, mira que se llegan a decir tonterías en este hilo! ja ja ja

marc ha dit...

Anonimo,

La verdad es que ya empieza a cansar un poco si.

Pareces muy muy Listo..

Pues si, me he mirado muchas veces informes de empleo, precisamente esta semana ha salido uno en el diario de rubí, y precisamente no somos la población con el indice de paro más elevado como tu bocaza dice, sino que es terrassa, otra ciudad con mucha cultura de indústria.

Creo que el único que se quejaba de que aqu,i no hay nada eres tu (mirate tus comentarios)y no nosotros.

Para tu información, la crísis la han traido los asquerosos de los peperos, con el genocida del bigotes al frente, ya que cuando asumíó el poder, por primera vez, cambió el sistema económico que teníamos por el yankee, una de las asignaturas que tenía este año ha sido economia y dirección de empresa, y esto lo tengo más que machacado.

Para tu info, tu puto ikea de mierda lo van a poner en sabadell, así que te puedes comprar un pisito justo al lado y te vas a vivir con tu amado centro comercial.

Y reirte te va a reir de los peperos asquerosos, atontado!

Anònim ha dit...

venga!!! quien da mas!!! que se ha abierto un hilo para postear tonterias!!! y el premio gordo se lo lleva ... (sonido de tambores para dar moción) MARC!! xD la verdad que estaba claro, porque mira que yo pensaba que era imposible que dijeras mas tonterias juntas...pero te has superado con el origen tan partidista y simplista que haces de la crisis!! pero que poca idea tienes de la economia chico! lee a los economistas y sociologos mundiales y no lo que dice tu psc ja ja ja que creyéndote cosas así a parte de demostrar al resto que eres bastante inculto te conviertes en una marioneta a la que la gente que lo dice puede moverle los hilos. Y lo peor es que encima te pones como un energúmeno soltando insultos. Si es que de donde hay no se puede buscar...yo sí que me he aburrido de verdad de leer sandecer de chusmilla (lo digo por los insultos y las afirmaciones que haces sin tener ni idea), así que contesto esto porque es que de verdad que me has hecho reir de nuevo un montón leyendo esas cosas tan absurdas que te crees y quería darte las gracia spo ello. En fin, dejo de leer este hilo y contestar porque como suba mas el nivel intelectual me puede dar un pasmo de la risa.

marc ha dit...

Boca chancla, yo no soy del psc, todo lo contrario, no me conoces y creo que te asustarías de lo que relamente pienso del psc,pp,erc y todos los buitres carroñeros que nops gobiernan.

Chusma?? jejejeje eso ya me gustaría ya que me lo contases a la cara...

Ya demuestras esa gran cultura que tiene tú, si no sabes de donde viene la crisis, el pez muere por la boca, que es lo que te pasa a ti pasmao, por que sólo tienes que ver quién cambió el sistema economico que teniamos aquí, que es el mismo que tiene en francia,Holanda o Alemania, por el de los Yankees.

Sigue creyendote lo que tus peperonis te cuentan,por que sólo dicen mentiras,habeis enconttrado las armas de destrucción masivas de irak ya??

Yo metía a todos los dirigentes peperonise en irak a ver que les pasaba....

No me ilegalices el comentario peperoni...

Primavera's al poder ha dit...

Els raonaments de l'anònim són brillants, fixem-nos-hi:
- Si hacen el IKEA se mejorarán las comunicacoines.
- Si? Amb helicòpter? que no veus que a l'entrada de l'AP7 està tot construit? com collons vols millorar el tràfic a Rubí? Només et queda l'opció de derribar vivendes (cosa amb la que jo estic d'acord).

- Hacer el IKEA mejoraría el paro.
- No, fer l'IKEA segurament suposaria que recalificaríem una mà de terrenys brutal i faríem més i més pisos (com sempre aquí a Rubí), per tant guanyaríem 500 llocs de treball i 2000 habitants (1500 parats). La solució que planteges és típica de la dreta pepera, hi ha crisi? pues enga! a construir!! i això és una sortida cap endavant que no porta enlloc perquè ja has vist què ha passat amb aquest model, ens l'hem fotut.

- Esta es la única oportunidad que teníamos de que se hiciera una buena entrada por la AP7.
- Aviam, l'entrada per l'AP7 guapa s'havia de fer no fotent els memotretos de pisos que han fet a l'entrada del 25 de setembre, on s'havia de fer un parc molt més ample i no fotre pisos per massificar encara més la ciutat, amb lo de les aceres pots tenir raó, però no cal un IKEA per fer aceres noves, simplement calen aceres noves.

- ¿Has visto como mejoran los sitios donde hay un IKEA?
- Pos els voltants de l'IKEA de l'hsopitalet..., sí, tenen aceres amples, però allò fot fàstic, a part de que arribari d'altra manera que no sigui en cotxe és casi com impossible, i molts comerços pel voltant no hi ha... a no ser que et refereixis a multinacionals.

-si estoy en rubi no es por sus calles anchas, sus espacios verdes, sus zonas peatonales y comercios de calidad.
- Clar, perquè suposo que si fan l'IKEA tindrem espais verds, aceres amples y zones peatonals oi? i el més important (i trist), IKEA NO es un comerç de qualitat, és un comerç de merda que fomenta la cultura del "compra molt i molt barato" que alimenta abocadors.

-A mi que venga el ikea o no me importa bien poco, sólo digo que en esta ciudad la gente se queja por todo siempre y así está la ciudad
- Ah, vale, així que no t'importa, bueno pos si no t'importa deixa de discutir, perquè per dir-me que sempre em queixo de tot i que per això va malament la ciutat, potser millor ho deixem. Que la gent es queixi NO és dolent, ans al contrari, els grans motors de canvi són les protestes socials, si Rubí tingués més gent contestataria i no una joventut abocada a la droga i el no-fer-res, segurament la ciutat aniria millor.

primavera's al poder ha dit...

- Vine a vivir a Rubí porque está bien comunicado.
- Precisament, per arribar de Rubí a Barcelona tardes més en sortir de Rubí que en fer-te tota la B-23 i el troç d'AP7, serà que tu vius a Can VAllonrat o en alguna urbanització de les afores que no té problemes de tràfic, sinó et pensaries millor si vols fotre un IKEA per tenir el poble a rebentar de furgonetes i cotxes.

Després ja venen descalificacions com:
- Nos gusta más que la gentuza ocupe un fábrica.
- Tu que saps si a mi m'agraden els que ocupen? va d'això el tema? I per què els hi dius que són gentuza?

- que el centro sea sólo para los coches o que se hagan viviendas vpo para que se llenen de gentuza en vez de gente del pueblo
- Aqui ja pixes fora de test, primer, jo NO vull el centre ple de cotxes, raó de més per NO voler IKEA. Segon, vivendes vpo para que se llenen de gentuza? pero que dius?? estàs boig o que? Tu ets "gente del pueblo"? pero si tu mateix has dit que vas venir fa 4 dies aqui perquè estavem ben comunicats!(i sense IKEA!).

I després ja ve el sensacionalisme barato:
- Hay ratas y coches destrozados.
- Sí, y la gente que pasa por allí se come a dichas ratas, porque de hecho si no viene IKEA todos seremos RATAS y NADA MÁS QUE RATAS!!

I la última, la millor:
- y que la crisis es por culpa de los peperos...de verdad que con esto último me he reido mucho, mira que se llegan a decir tonterías en este hilo! ja ja ja
- No, la culpa no és de la Mònica Querol, si a això et refereixes, però sí que és culpa del lliure mercat i de les polítiques liberals que ells defensen (i que també defensen els sociates, ERC's(egs!), ICVeros i demés escòria progre i neoliberal), de manera que menys riure i més reflexionar si el creixement desmesurat ens porta a algun lloc i si realment cal anar destruint el teritori amb "el progrés" (IKEA's, 4'ts cinturaons, MAT, massificació de la vivenda, etc.), tú que dius que els okupes són "gentuza" potser ells tenen les coses molt més clares que tu i encra que el que intenten pugui semblar utòpic, almenys intenten millorar les coses i buscar fer alguna cosa perque la ciutat millori. No miris tantes dades que només et serveixin per corroborar el que ja saps, i intenta buscar alguna sortida viable a llarg plaç.

josep ha dit...

Això sembla més un debat entre peixos que entre persones. Aqui tots parlen de tot sense tenir ni idea de res del que deiuen. Com es por parlar d'economia i polítiques econónomiques o plantejaments urbanistics sense saber res més del que han escoltat o llegit de qualsevol. Més serietat.