dissabte, 19 de setembre del 2009

S'inaugura l'escola bressol però no els semàfors...

Aquesta setmana 10717 alumnes han iniciat les seves classes a Rubí, dels quals 9.129 corresponen als ensenyaments obligatoris, és a dir, Educació Infantil (2.347 infants), Educació Primària (4.140) i Educació Secundària Obligatòria (2.642). La resta d’alumnes, 1.427, cursaran el batxillerat (703) i els cicles formatius (724). Una de les principals novetats ha estat la inauguració de l'escola bressol La Bruna, al carrer Calderón de la Barca, a tocar dels Maristes i del tercer Mercadona de la ciutat.
Aquesta zona ha vist incrementat el trànsit en els darrers mesos, degut a la implantació d'aquest supermercat, de l'increment de veïns de la zona i ara de la nova escola. En uns mesos, esperem que s'inauguri ja la nova biblioteca. Per això, arran de la construcció dels pisos d'Hercesa, es van instal·lar uns semàfors. Tal i com reclamava La petjada de Rubí el mes de juliol de l'any passat, aquests encara no funcionaven. Doncs bé, ara, amb la inauguració de l'escola bressol, tampoc s'han activat. Per què no funcionen? Fa més de 3 anys que estan col·locats i normalment estan sempre en àmbar intermitent. Ara és molt convenient pacificar el trànsit d'aquesta zona ja que són molts els pares i mares que aniran fins a la nova escola, a peu o en cotxe, i per tant cal regular al màxim la mobilitat de la zona. Quan els engegaran? Quin problema hi ha? És tot un misteri...

15 comentaris:

Anònim ha dit...

Potser posen en marxa els semàfors quan acabin les obres de la remoladació del mercat municipal, la zona on hi havia la guarderia i el carrer Magí Ramentol...

No sé, erò ara hi ha un "ceda" al Carrer Calderón de la Barca amb Magallanes una mica perillós! Perquè abans tenien preferència i ara ja no....

Anònim ha dit...

¿Hacen falta semáforos en una intersección entre una calle que actualmente se termina y una con poco trafico?

Albert ha dit...

Tenint en compte que totes les actuacions municipals pateixen un moment d'aturada (biblioteca, poliesportiu, mercat, etc.) el tema dels semàfors no podia ser menys.

De totes maneres, considero que aquests semàfors són necessaris tenint en compte la gran quantitat de gent que passa per la zona: escolars dels maristes, de la nova guarderia, el mercat, la futura biblioteca i que els passos de peatons no sempre són respectats pels conductors. Una altra pció seria fer passos sobreelevats de manera que els cotxes es vegin obligats a reduir la velocitat tant sí com sí.

Anònim ha dit...

esto último de los pasos de cebra elevados SERIA NECESARIO SI O SI en la calle cervantes, ya que mas de una noche en fin de semana parece un circuito de carreras en vez de una calle centrica. Hay coches que pasan a mas de 80km/h en el tramo de la sala cuando eso es un peligro enorme y motos que parece que hagan carreras continuamente. Durante el dia no se ve porque hay bastante trafico pero de madrugada es bastante normal. Ya pusieron zona elevada (que no pasos de cebra elevados) al principio de la calle (donde todavía se llama carretera de sant cugat) porque allí era mas exagerado, pero ahora el problema está hasta bien tocando avenida barcelona. Lo dicho, tanto en la zona del mercado como en cervantes creo que sería necesario 100% elevaciones para hacer reducir obligatoriamente la velocidad de los coches. ¿acaso evitar un solo atropello grave no lo justifica? y dios no quiera que sea un niño. Creo que se gasta dinero en cosas menos importantes y esto al fin y al cabo es seguridad ante los fitipaldis con 2 dedos de frente que tenemos viviendo entre nosotros.

Anònim ha dit...

Lo mismo digo para Sant Gaietà.

Jo@net ha dit...

Respecte els semàfors, també es podria aplicar a l'Avinguda de Comas i Solà i fins la intersecció amb l'Avinguda de l'Estatut.

Allí hi ha un primer semàfor de curta durada, davant els Jamones Félix, que per cert, no té el corresponent per vianants(!?), que fa que els cotxes intentin passar-lo ràpidament per quedar atrapats entre aquest i el que limita amb l'Avinguda de l'Estatut. Per sobrepassar el primer semàfor quan es posa verd, els automobilistes envaeixen inpunement el carril de sentit contrari tot accel.lerant i amb gran velocitat. Al final tots queden amuntegats en un tram d'uns 25 metres on de vegades hi ha fins a 5 carrils virtuals en espera que el semàfor de l'Avinguda de l'Estatut els doni pas.

He vist bastantes topades de cotxes en aquest tram, atropellaments que han anat dels pèls i fins i tot xocs frontals que alguna divinitat ha evitat. E naquest tram la catàstrofe està servida.

Els semàfors tenen una cadència o sequencialització de les èpoques en que a Comas i Solà no hi passava gairebé ningú, però ara, es un punt d'entrada de la ciutat important. Vegeu-ho a hores punta o els Dissabtes per la tarda quan la gent torna en massa del centre comercial. Mentre el POUM no sigui definitivament aprovat i tinguem una rotonda de veritat a la Plaça de l'Agricultura, almenys, el "timing" dels semàfors s'ha de posar al dia!.

Respecte de posar passos elevats per reduir la velocitat del cotxe, crec que son poc efectius. A Comas i Solà n'hi ha un precisament al final, però els conductors prefereixen que el cotxe "boti" tant aviat el semàfor es posi en verd que fer cúa. PEr tant, el pass elevat és en realitat una zona d'accel.leració.

Als esports de competició fa temps van inventar les "chicanes" per reduir la velocitat dels automòbils. Una canvi de trajectòria és mes efectiu que no pas unes elevacions que si tens un tot terreny tant se't en foten. Si ets un conductor moderat, igualment et perjudica... Jo passaré la factura a l'Ajuntament pels amortidors del cotxe....

A Anglaterra, Austràlia o fins i tot la carretera de Rubí a Mirasol podem veure exemple de petites rotondes o glorietes en mig de la calçada que obliguen a fer un petit canvi de trajectòria i que obliguen a tothom, fer una reducció de velocitat. Es només una idea...

Anònim ha dit...

ostras Jo@net no pongas de ejemplo a Ingraterra que cuando fui me iba dejando el bajo del coche de alquiler en cada barrio! allí hay más elevaciones que en ningún sitio de los que haya estado. Yo creo que efectivamente las glorietas son en algunos casos mejores pero por ejemplo para una calle del centro no es posible, la única solución es poner elevaciones.

Anònim ha dit...

en el carrer terrasa tambien hacen falta elevaciones, porque ademas de acelerar los coches para pillar el unico semaforo que hay en verde , las aceras son ridiculas con el cosiguiente peligro de que un niño se baje y lo atropellen, de esto se ha hablado repetidas veces con el ayto. con la callada por respuesta, me imagino que los hijos de la alcaldesa no deben utilizar esta calle.

Anònim ha dit...

el ayuntamiento es un mentiroso y se llena la boca de hacer cosas por los peatones y promesas y mas promesas pero sólo son eso PROMESAS porque a la hora de la verdad no hace nada. Sólo teneis que meteros hoy en la web del ayuntamiento y vereis como se llenan la boca de que van a potenciar el ir en bici, harán parking de bici, zonas para andar, aceras mas anchas, etc PERO LUEGO NO HACEN NADA DE NADA! Es un asco ver como hablan y hablan y no hacen nada. Mira que es facil encontrar calles con aceras estrechas...MAS BIEN LO DIFICIL ES ENCONTRARLAS CON ACERAS ANCHAS sobretodo en el centro...que asco de política y de mentirosos con cargo público.

Albert ha dit...

Tens tota la raó Joanet, l’opció de fer canviar el costat d’aparcament a cada travessia és una de les mesures més barates per fer reduir la velocitat dels vehicles. Només cal una inversió en senyalització vertical. Una mostra d’aquest exemple a Rubí el podem trobar al carrer del Descobridor Colom, on a cada travessia trobem que els vehicles han d’aparcar de manera alternativa a dreta i esquerra, així els cotxes han de fer ziga-zagues i no poden anar a grans velocitats. Aquesta mesura, com totes, té un però: i és que només es pot aplicar de manera efectiva a carrers relativament estrets, amb un carril per circular i l’altre per aparcar.

En el cas de l’Avda. Comas i Solà considero que els passos de vianants sobreelevats ja són prou dissuasoris de córrer i molts dels killus rubinensis han d’aminorar si no es volen deixar els baixos dels seus cotxes tunejats en plan no-puc-ser-més-hortera.

Pel que fa als semàfors de la plaça de l’agricultura veig fomut que es variïn els temps ja que l’Avda. de l’Estatut és de titularitat de la Gene i l’Avda. de Comas i Solà de l’ajuntament. Així que els uns pels altres i la feina per fer, com tantes i tantes coses: N61, marquesines pels autobusos interurbans...

De totes maneres, veig que comença el nou curs amb les mateixes preocupacions amb les que vam acabar al juliol: la (mala) gestió de la mobilitat a la ciutat de Rubí.

Benvinguts de nou a aquest magnífic punt de trobada i de diàleg.

Anònim ha dit...

acabo de mirar la web del ayto. y lo que dicen sobre la movilidad llevan años diciendolo ,pero sin hacer nada, lo que si han hecho es comprar "5 motos electricas" , a saber lo que han costado y quien las ha vendido, y mientras tanto los autobuses tirandonos el humo de los tubos de escape a la cara cuando pasan.

Anònim ha dit...

fijaros tambien ,en su web, los cursos que hacen "Nova campanya de formació en noves tecnologies 2009-2010", tipo:
"Web 2.0: Dona, digues la teva"
"Dona connecta't"
"Informàtica preliminar per dones"
"Informàtica inicial per dones"
"Iniciació a l'OpenOffice per dones"
que pasa? señores del ayto. que la informatica es diferente para los hombres que para las mujeres.
vaya sexistas que estan hechos.

Jo@net ha dit...

A Coll Favà de Sant Cugat com a zona residencial, han optat per una altra solució per obligar que els vehicles no agafin grans velocitats. En cada carrer, ja sigui horitzontal com vertical, només hi ha un sentit de circulació. Aquest sentit de circulació, a cada illa de cases canvia de manera alternativa. Per tant mai no tens una recta llarga que et permeti accelerar gaire els cotxes. Això si... la zona es converteix en un laberint per anar a qualsevol punt.

Albert, dóno fe que els passos elevats de Comas i Solà no son gaire dissuassoris. Si que ho son per la "quillada" que es tuneja els cotxes que van practicament a tocar del terra "pá que se agarre más" i que han de sortejar les elevacions en diagonal i tot sovint, envaint el carril contrari.

De fet visc al costat mateix d'aquestes elevacions, i en el cas de Comas i Solà, els cotxes sovint "volen". Tinc grabacions en video que així ho constaten. I els que mes ho fan, son els cotxes comercials o d'empresa que al conductor tant se li en fot si s'acaba deixant els amortidors o les ballestes ja que el cotxe no és seu. D'altra banda, com que cada cop abunden mes els 4x4 o Crossovers, son cotxes que "paeixen" més bé aquestes elevacions.

Anònim ha dit...

Un problema greu que te Rubi es la mobilitat sobretot al centre, ja no es tema de 4 elevacions o 4 voreres estretes sino que tot en conjunt...així que fins que algun càrrec d'aquests que suposadament "porten el tema" li vingui en gust fer el treball pel que cobra a lo millor algun dia es resol el problema, però molt em temo que si es fa va per llarg perque mani que mani a la ciutat està demostrat que posen sempre a un incompetent.

Albert ha dit...

En qüestions de mobilitat crec que ja està tot inventat: passos sobreelevats, carrers amb sentits recorrents, zones de prioritat invertida, zones verdes, etc. Simplement és necessari ficar-s'hi de ple i agafar el toro per les banyes. De fet, conec pocs polítics que siguin agosarats en temes de mobilitat i sovint no s'atreveixen a aplicar les mesures que proposen els serveis tècnics per si de cas es monta un pollastre... De fet, la proximitat de calendari electoral farà que es prenguin poques decisions "compremeses" en aquest àmbit per por que les urnes passin factura.

Jo considero que la gestió de l'aparcament no és només fer més places d'aparcament perqueè sí. Implica estudiar i analitzar els tipus de desplaçament que es fa a la ciutat, com es fa, des d'on, etc. I si resulta que les places d'aparcament impliquen un major trànsit perquè la gent sap que allà on vagi hi podrà deixar el pàrquing gratuïtament? Doncs augmentaran els desplaçaments en vehicle privat així com les molèsties associades a aquest: cotxe, fum, congestió i apropiació de l'espai públic. En fi, l'aparcament és una peça més, una mesura per gestionar la mobilitat i no la solució.

Per cert, aquest matí he passat per la zona dels semàfors i ja estaven apagats. Potser no s'ha entès des d'instàncies municipals que ens queixem que no estiguin operatius i no pas que estiguin consumint energia.