Rubí disposa, de moment, de dues estacions de tren. Rodalies Renfe té una estació de la línia R7 a Can Vallhonrat i Ferrocarrils de la Generalitat té una parada al centre (línies S1 i S5) i ja està en projecte una segona a La Llana. Des de fa uns dies, abans de sortir de casa o fins i tot al carrer (si es disposa d'un dispositiu mòbil amb accés a Internet) podem saber si hi ha alguna mena d'avaria o retard a la xarxa de Renfe o de FGC, força freqüents en el cas de la primera operadora.
El web Rodalia.info és un projecte impulsat per Roger Melcior, de Badalona, que ofereix en temps real informació sobre el servei de trens aportada pels mateixos usuaris. El mecanisme és ben senzill: si un usuari està a una estació i veu que hi ha qualsevol tipus d'anomalia pot escriure a Twitter la informació de la que disposi amb una etiqueta específica per a cada línia. Uns segons més tard, tothom que estigui subscrit al servei podrà veure aquest comentari i optar per utilitzar un altre mitjà de transport o agafar el tren abans d'hora per anar amb més temps. En el nostre cas, caldria escriure #rod7 o #fgcvall a Twitter per informar de l'estat del servei. Tot i això, no és necessari disposar d'un compte a Twitter per poder llegir les incidències enviades, però sí per enviar-les.
Aquesta iniciativa ja té centenars de seguidors i milers de visites al web. En el cas del Metro del Vallès s'agrupen totes les línies sota el canal fgcvall amb més de cinquanta seguidors. En el cas de Rodalies, cada línia té un canal específic degut al major nombre d'incidències i a la major complexitat de la xarxa. El canal rodalia7 ja compta amb 36 seguidors.
Les webs oficials, més lentes. Ferrocarrils de la Generalitat i Rodalies de Catalunya també informen als seus portals corporatius dels problemes a la xarxa, però de forma molt més lenta i menys acurada.
El web Rodalia.info és un projecte impulsat per Roger Melcior, de Badalona, que ofereix en temps real informació sobre el servei de trens aportada pels mateixos usuaris. El mecanisme és ben senzill: si un usuari està a una estació i veu que hi ha qualsevol tipus d'anomalia pot escriure a Twitter la informació de la que disposi amb una etiqueta específica per a cada línia. Uns segons més tard, tothom que estigui subscrit al servei podrà veure aquest comentari i optar per utilitzar un altre mitjà de transport o agafar el tren abans d'hora per anar amb més temps. En el nostre cas, caldria escriure #rod7 o #fgcvall a Twitter per informar de l'estat del servei. Tot i això, no és necessari disposar d'un compte a Twitter per poder llegir les incidències enviades, però sí per enviar-les.
Aquesta iniciativa ja té centenars de seguidors i milers de visites al web. En el cas del Metro del Vallès s'agrupen totes les línies sota el canal fgcvall amb més de cinquanta seguidors. En el cas de Rodalies, cada línia té un canal específic degut al major nombre d'incidències i a la major complexitat de la xarxa. El canal rodalia7 ja compta amb 36 seguidors.
Les webs oficials, més lentes. Ferrocarrils de la Generalitat i Rodalies de Catalunya també informen als seus portals corporatius dels problemes a la xarxa, però de forma molt més lenta i menys acurada.
1 comentari:
ya se que no tiene nada que ver con la noticia pero por si a alguien le interesa,ha salido esta noticia en la web del diario de rubi.
Campanya d’ACR en Facebook contra l’urbanització de l’Escardívol
ACR ha engegat una campanya “en defensa” de l’Escardívol, davant que el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal preveu urbanitzar l’espai amb la construcció de 227 pisos i un edifici de 8 plantes d’oficines municipals. “Considerem totalment inadequat permetre que més de 600 persones tinguin el seu habitatge en aquest lloc on també aparcaran més de 200 vehicles”, asseguren des d’Alternativa i afegeixen que “considerem irresponsable, irrespectuós i insensible prioritzar el creixement residencial d’aquesta parcel·la perjudicant la celebració d’actes culturals, socials, esportius i lúdics com els de la Festa Major”. Per aquest motiu Alternativa ha obert en Facebook el grup “Salvem l’Escardívol de l’especulació”, que segons el grup municipal ja compta amb més de 200 rubinencs adherits.
L’objectiu d’ACR és que l’Escardívol es preservi com a zona verda pública i espai polivalent per a usos de lleure, socials i esportius, que sigui un espai obert i de trobada, que no s’edifiqui i poder iniciar un procés de consulta popular per a definir els seus usos. / DdR
seguramente no servira de nada ,ya sabemos que este ayto. hace oidos sordos a los ciudadanos y solo les interesa su bolsillo.
Publica un comentari a l'entrada