dimarts, 22 de febrer del 2011

El nou parc i el barri de Can Sant Joan, a l'espera de temps millors?

>> Les obres de la nova àrea fa mesos que es van acabar però es manté tancada. Creixen les males herbes i els ciutadans no poden fer-ne ús
Fotografies i tema proposat per Albert Cónsola
L'entrada a Rubí des de Sant Cugat té una nova imatge des de fa temps. Al cantó esquerra, s'han construït diversos carrers que donaran forma a tot un nou barri: el de Can Sant Joan. Al cantó dret, un nou vial connecta la carretera amb el polígon industrial i de serveis, just després del supermercat Caprabo, tot i que encara no està obert al trànsit. En tota aquesta àrea, però, només s'hi han construït fins al moment dos edificis de protecció oficial. La crisi immobiliària ha afectat de ple aquest nou barri, que trigarà molt més temps del previst en omplir-se de nous ciutadans.
Unes tanques impedeixen l'accés rodat a la majoria de vials del barri
Tot i això, el parc sí que està acabat i els carrers sí disposen de mobiliari urbà, com ara bancs, papereres i fanals. Malgrat l'aparent finalització de les obres, gairebé tota la zona continua tancada amb diferents tanques que impedeixen l'accés rodat de vehicles i bicicletes. Això provoca que els ciclistes no puguin arribar amb facilitat fins a l'Hospital General, on podrien continuar el seu recorregut pels carrils de bicicletes que l'Ajuntament de Sant Cugat va construir fa uns anys. Un lector de La petjada es pregunta per què no es facilita que els ciutadans puguin fer ús d'aquest nou parc, propietat de l'Incasòl.
Cada cap de setmana, però, la zona s'omple de moltes persones caminant, amb nens, ciclistes, corredors... i fins i tot, alguns esportistes fan partits de volei a un dels racons del nou barri. Tot i això, les tanques impedeixen que es pugui fer us dels bancs i tampoc hi ha fonts on poder beure aigua. A més, les males herbes proliferen a les voreres i això dóna un aspecte negatiu a aquest barri, una certa imatge d'abandonament que provoca que algunes parts del barri ja estiguin malmeses abans de poder-ne haver fet ús. 
Les tanques impedeixen que la gent pugui seure als bancs del barri
Per què no s'ha obert fins ara aquest barri? Encara no es poden recepcionar les obres? És responsabilitat de l'Incasòl o de l'Ajuntament? Són preguntes que ens fem avui a La petjada però que segur que molts lectors s'hauran fet mentre circulen per la carretera de Sant Cugat o bé mentre viatgen amb Ferrocarrils.

Diverses persones utilitzen els carrers per fer els seus passeigs de cap de setmana

17 comentaris:

Anònim ha dit...

Segons nota de premsa del propi ajuntament, fa DOS ANYS que s'hauria d'haver inuagurat el parc!!! (http://www.rubi.cat/ajrubi/notespremsa/detall.php?apartat=&notapremsa=1291)

El fet que no tingui carril bicicleta és per algun motiu o l'Ajuntament vol que Rubí continui sent l'única ciutat del Vallès sense carril-bici? és el fet diferencial com a ciutat?

Ruben ha dit...

La veritat que el tema dels carrils bici és bastant preocupant, no acabo d'entendre el perquè no és creen, sobretot en els nous barris construits: Ca n'Alzamora, Sant Jordi Parc, Segle XXI, Can Sant Joan...etc, a més tenim unes vies que creuen tot el municipi com Avda. Estatut y Ctra. de Molins a Terrassa, tant costa posar formigó i pintar-ho?
El que no veig és que cap partit proposi la creació de carrils bici. És impressionant....flipo amb aquest ajuntament...de farmàcia de guardia...

En quant a l'obertura del parc, estarà obert una mica abans de properes eleccions....!!!

Anònim ha dit...

HOla Ruben,

sí que hi ha partits que defensen els carrils bici i que en més d'una ocasió els han demanat i defensat en els plens, o en el POUM mateix. Et deixo links a la web d'Alternativa (ACR) on parla del tema:

http://www.acr.cat/eixos-de-treball-2007-2011/

http://www.acr.cat/2009/09/30/pla-territorial-metropolita-i-rubi/

http://www.acr.cat/2010/09/30/precs-al-ple-de-setembre-2010-2/

http://www.acr.cat/2009/07/13/les-cav-apleguen-450-persones-per-defensar-el-dret-a-circular-en-bicicleta-amb-seguretat/

Quillo rubinensis ha dit...

¿Para qué ir en bicicleta si se puede ir en coche a todos lados? ¿Si se puede aparcar encima de las (estrechas) aceras sin que te caiga una multa? ¿o circular sin el cinturón o hablando por el móvil sin problemas? ¿o más que conducir un coche conducir una fábrica de ruido con ruedas que se le llama moto?
La bicicleta es un atraso, me obliga a ir poco a poco y no puedo lucir ante mis vecinos ni amigos, además no hace ruido y no puedo fardar de tubo de escape. ¿Para qué ir en bicicleta al trabajo o a la escuela?
Señores del ayuntamiento EXIJO que continúen con su política de apoyo al coche y de penalización de otros medios más sostenibles. Espero que con la aprobación del POUM (ese que hace 7 años que empezaron a redactar y todavía no les han aprovado) contemplen la eliminación de la zona peatonal i la construcción de una autovía en la Avda. del Estatut y en el Paseo de la Riera, que continúen permitiendo el aparcamiento sobre las aceras y permitan circular a 120km/h por todo el casco urbano. También espero que eliminen cualquier propuesta de carril bici ( ¡¡¡ocupa espacio para los coches, dónde se ha visto!!!!) o de mejorar la red de transporte público de la ciudad.

Bicicletas, peatones y usuarios del transporte público continúen jodiéndose como han hecho estos últimos años.

Por cierto, cuando inauguren el parque (supongo que por elecciones) podrían hacer una concentración tunning como fiesta de inauguración.

Anònim ha dit...

Seguint en aquesta línia, proposo que s'eliminin les voreres a Rubí. Moltes són tan estretes i/o plenes d'obstacles que no serveixen de gaire als vianants, i l'Ajuntament estalviaria una pasta en manteniment.

Ai no...! que fan falta per a que els conductors hi puguin aparcar a sobre (una estona, unes horetes, tota la nit, uns quants dies) i així no obstaculitzar la circulació d'altres cotxes. El primer és el primer.

Jo@net ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Jo@netcc ha dit...

Les comparacions son odioses, però en un tres i no res, a Montcada i Reixac han muntat un sistema de carrils bici de més de 6 quilòmetres i amb especial atenció a la seguretat d'aquestos. I mira que Montcada no és pas una ciutat fàcil quan a organització dels carrers i trànsit... Si a Rubí no en sabem, potser que aprenguem dels altres, no?

Per cert, el Quillo Rubinensis, l'ha clavat. I l'ha clavat tant pel contingut com pel nom que ha associat al seu comentari. D'aquests, n'hi ha i molt s més dels que nes pensem.

Anònim ha dit...

Jo tampoc entenc el perquè de cap carril bici, a més que només hi hagi un únic partit que proposi el carril bici i a més un d'independent diu molt del que tenim repartit pel nostre fabulós ajuntament...parlo de tots els partits psc, ciu, erc, pp, icv...tots!!!
En quant als quillos-cotxes, no sé però em dona la sensació que la població de Rubí està canviant, ara veig gent molt més normal!!!ho dic en serio!!!serà que m'estic fent gran?Això sí "d'haverlos ailos!!!"

Escardívol = Parc Central de Rubí ha dit...

Per si els falten idees als senyors regidors d’urbanisme i de mobilitat, tant sol comentar-los que al Prat de Llobregat, ciutat similar en nivell de renda, indústria i perfil de població, no tenien diners per construir carrils bicicleta i han optat per fer BICICARRERS, on cotxes i bicicletes comparteixen espai en alguns carrers. És una molt bona iniciativa perquè no es necessitat una gran inversió en infraestructura i permet la circulació de bicicletes en condicions de relativa seguretat. A més han editat un plànol amb els carrers que formen part de la xarxa i la ubicació dels aparcaments de bicicleta. Més info: (http://www.elprat.cat/plantilles/pr_re_mact_1c/_uGU6aDOKh23jCIJn6aepYrn8GsrhErdJTPRU_Xvye3Y)

Aquesta actuació permet la seva implementació de manera immediata, sense haver d’esperar a l’aprovació del POUM (en el cas de Rubí després de 7 anys...). Només és qüestió de voluntat

Escardívol = Parc Central de Rubí ha dit...

Senyors regidors de mobilitat i d’urbanisme, a El Prat de Llobregat, ciutat similar a Rubí en perfil de ciutat: renda, tipologia de població, activitat econòmica, etc. no tenien diners per construir carrils bicicleta i van optar pels BICICARRERS. Es tracta d’una xarxa de carrers on els cotxes i les bicicletes comparteixen espai en condicions de seguretat: limitació de velocitat, senyalització vertical i horitzontal... Ha estat una bona mesura per la promoció de la bicicleta. A més, han editat un plànol amb la xarxa de carrers i la ubicació dels aparcaments de bicicletes de la ciutat. Més info: (http://www.elprat.cat/plantilles/pr_re_mact_1c/_uGU6aDOKh23jCIJn6aepYrn8GsrhErdJTPRU_Xvye3Y)

A més, és una mesura que no implica un canvi en la ordenació urbanística de la ciutat ni de l’aprovació del POUM (després de 7 anys en el cas de Rubí), de manera que es tracta de simple interès i voluntat política per part de l’equip de govern.

Anònim ha dit...

Amb carril bici o sense, QUAN s'inaugura aquest parc?

Anònim ha dit...

Poc abans de les eleccions, no ho dubtis....

Nemo ha dit...

Inaugurar abans de les eleccions seria un clàssic, i és possible que sigui el que facin. I després? Segur que no hi ha calers per mantenir-lo decentment, així que el meu dubte és: el tornaran a tancar (i deixaran que es deteriori), o el deixaran obert (i deixaran que es deteriori)?

Escardívol = Parc Central de Rubí ha dit...

Posats a inaugurar, abans d’eleccions es podria crear una xarxa de carrils bicicleta, l’ampliació de la zona de vianants, una coordinació entre el servei de bus i l’estació de RENFE, els nous jutjats al passeig de la riera, la construcció del nou hospital, l’ampliació de voreres (si més no, les que fan 45cm., que no són poques), la implantació de zones 30 a tot el casc urbà, horts urbans per ser gestionats per famílies i persones jubilades, un skatepark, bucs d’assaig pels grups de música de la ciutat i d’altres de fora, biblioteques de barri que complementin la central urbana, la recuperació dels antics cinemes de Las Torres, dinamització dels antics magatzems DINO’s, fer de la Riera una zona de passeig, condicionar circuits per fer exercici amb taules d’exercicis a Ca n’Oriol, Can Ramoneda i Xercavins , reforma del Teatre La Sala (butaques i il•luminació), sistema informàtic de compra d’entrades per Internet dels espectacles de La Sala amb sistema de bonificacions i descomptes.

Tot això podria estar inaugurat pel 22 de maig?

Escardívol = Parc Central de Rubí ha dit...

Posats a inaugurar, d’aquí a les eleccions, potser també inauguraran una xarxa de carrils bicicleta, el nou hospital i els nous jutjats, faran per fi la coordinació entre els horaris de bus i els de la RENFE, inauguraran una xarxa de biblioteques de barri, recuperaran els antics cinemes per les entitats i construiran un skate-park. Potser també restauren els antics magatzems Dino i amplien les voreres de la ciutat (encara que només siguin les que mesuren 45cm, que no són poques), implanten les zones 30 i amplien la zona de vianants. També m’agradaria veure com inauguren una zona d’horts urbans per famílies i persones jubilades o com fan uns circuits per córrer amb taules d’exercicis i consells per la salut. Potser s’inaugura un passeig als marges de la riera on poder passejar i seure a xerrar amb els veïns i deixar de contemplar el pas de camions i de cotxes a totes hores. M’agradaria també que, d’aquí a les eleccions, s’inauguri la millora de les butaques del Teatre de la Sala i es creï un sistema de compra d’entrades per internet amb sistema d’abonaments i descomptes per poder fer xecs regals a familiars i amics, també es podrien inaugurar els bucs d’assaig pels grups de la ciutat (i d’altres de fora).

Casco Ruby ha dit...

Muy bueno! Saludos

Joan vei de Rubí ha dit...

Donçs, si deixo el meu comentari, per d'alguna forma deixar constancia que a 24-8-2012 despres de gairebe 1 any i mig, encara continuem sense carril bici en tot el municipi.

1) m'agradaria felicitar al creador del blog, per demostrar que encara existeix gent responsable i dedicada en aquesta ciutat.

2) Deixar constancia que els amics de la bici (amateurs, ocasionals, profesionals, joves, nens petits, etc...), continuarem practicant fora.

3) Crec que amb més bici ens estalviariem un munt de problemes. A més Rubí tindria el que no ha tingut mai i sempre ens em queixat, vida urbana, comerços, pasejades, etc... tot i que ultimament amb el tancament de bancs i agencies inmobiliares al centre, sembla que aixo esta millorant juntament amb la rambla del ferrocarril.

4) Demanar a tota la clase politica del municipi, que siusplau dimiteixi per la seva incompetencia.

5) Si us fixeu, ara tots els bars tenen terrasses a on abans aparcaben cotxes. (el que fa recaudar més...).. donçs potser quan rubí ens apliqui una taxa per anar en bici. potser ens possen carril bici. Mentres tant aquest cotxes que han perdut la plaça a parking o a sobre de les boreres.

Gracias a tots per llegir.