Segona part d'aquesta informació elaborada amb la col·laboració d'Agustí Martínez
L'hospital de Terrassa és el centre sanitari de referència per a molts rubinencs. Ara que sembla que no es construirà el futur hospital de Rubí, la necessitat de bones comunicacions amb l'equipament de Terrassa es fa més important que mai. Tal com explicàvem a La petjada, actualment s'hi pot arribar en transport públic però amb certes dificultats. O agafem el B8 (1h de trajecte) o combinem FGC i bus urbà (menys temps, però costa el doble). El rubinenc Agustí Martínez va enviar una queixa a la Generalitat per veure si estava previst fer alguna modificació en aquest servei. Aquesta és la resposta de la Direcció General de Transport Terrestre de la Generalitat de Catalunya a aquest assumpte:
Senyor,
Donem resposta al vostre comentari en relació al servei de transport entre Rubi-Terrassa i Sant Quirze del Vallès i especialment a les comunicacions amb l'hospital de Terrassa. A aquest respecte us fem avinent que aquesta línia de transport no té com a una finalitat cobrir la demanda a l'hospital sinó també oferir un servei adequat per atendre la mobiitat existent entre els municipis pels quals transcorre i és per aquest motiu l'establiment de les diverses parades durant el seu recorregut.
En aquest sentit, el millor sistema per fer el desplaçament amb transport públic des de Rubí a l'hospital de Terrassa depèn del punt de desplaçament a Rubí i també de l'hora del desplaçament ja que hi ha dos alternatives. Per una banda el servei de transport per carretera Sant Cugat-Rubi-Terrassa- Sant Quirze (B-8) que té una freqüència de servei cada hora que s'ajusta a la demanda a atendre amb aquest servei, i per altra banda existeix la possibilitat de fer ús dels serveis de FGC entre Rubí i Terrassa i posteriorment fer ús del servei urbà de Terrassa per arribar l'hospital. Com sigui que la freqüència de FGC és molt més alta per atendre la demanda de mobilitat a les diferents poblacions del Vallès Occdiental, ens troben que és probable que pugui resultar més ràpid utilitzar aquesta opció per anar des de Rubí a l'hospital de Terrassa. Cal tenir present a més que en tot cas es fa ús de serveis de transport que formen part del sistema tarifari integrat i per tant, no hi ha cap penalització en el preu pels usuaris.
Per tant, entenem que no hi cap contradicció en el fet que en ocassions la comunicació FGC+bús urbà pugui ser millora que l'ús del servei interurbà sinó que els usuaris de Rubí tenen una millor alternativa de serveis per anar a l'hospital.
Atentament,
Servei d'Informació i Documentació
Av. Josep Tarradellas, 2-6
08029 Barcelona
Així doncs, la Generalitat de Catalunya recomana que els rubinencs facin ús de la opció FGC + autobús urbà de Terrassa per fer aquests desplaçaments. Cal recordar, però, que és una opció menys còmode per a gent i gran i persones amb mobilitat reduïda. A més, aquest viatge costa 2 zones, fet que duplica el cost del viatge respecte l'opció d'anar-hi amb el B8 de Sarbús. Cal recordar, però, que l'aparcament de l'hospital té gairebé mil places disponibles, fet que denota l'interès pel foment del transport públic en aquest país. També ens podem fer una pregunta: és normal que en un text oficial com aquest hi hagi faltes d'ortografia?
11 comentaris:
La redacció de l'últim paràgraf és francament millorable.
Pel demés, cap sorpresa, oi? Et contesten fent una exposició del que ja saps i et diuen que tens el que tens i que si t'està bé, bé, i si no, és igual. El gran problema de fons (l'accés per les persones amb més o menys problemes de mobilitat) és ignorat. Per cert, que tots plegats ens hem oblidat d'un factor a tenir en compte en l'opció FGC+bus urbà de Terrassa: la distància entre casa teva i l'estació FGC de Rubí.
Almenys, però, s'han dignat contestar, i en un temps relativament curt. Cosa que no es pot dir que faci el nostre Ajuntament, que té una marcada tendència a donar la callada per resposta.
Una simple pregunta: algú ha vist algun regidor/a o l'alcaldessa alguna vegada viatjant en els autobusos urbans de Rubí o en FGC?
Per què l'alcaldessa disposa de vehicle privat per fer els desplaçaments si a Rubí tenim (segons l'ajuntament) una bona xarxa de transport públic?
El dia que l'equip de govern utilitzi de forma sistemàtica el transport públic aleshores creuré que realment funciona.
Per quan els carrils bicicleta perquè els alumnes dels instituts puguin anar a estudiar en condicions de SEGURETAT? Quan es millorarà les condicions de les parades de bus? Algú ha esperat un bus a la parada que hi ha davant el CAP de Borja a les 21.30h de la nit? Fot una por que espanta: no hi ha ni un fanal i tot és a les fosques!!
i una última cosa: perquè és més car anar a Terrassa (2 zones tarifàries i línia directa) que a Sabadell (1 zona, transbordament a Sant Cugat i trajecte més llarg)?
Qüestions tècniques o polítiques?
Jo el que no entenc es perquè em de pagar 2 zones si utilitzem la opció de fgc i sinò només 1...francament demostra la incompetència dels nostres governants, governants per cert que com bé diu Escardívol nomès utilitzen cotxe privat. Altre opció es pagar una vegada amb T10 1 zona als fgc i altre vegada al bus de Terrassa.....pagar 1 zona per només 2 parades de FGC quan després agafarem un bus??? estem tots idiotes???
Em sembla que se m'escapa alguna cosa. El transport públic de Terrassa forma part del sistema tarifari integrat? Si és així, es viatja a Terrassa amb bitllet o targeta d'1 zona i el mateix bitllet/targeta hauria de servir per fer el viatge en bus terrassenc fins l'hospital, sense que es pagui un nou viatge.
Si més no, quan vaig a BCN amb la T2, puc fer transbordament a metro o bus sense haver de pagar de nou (si estic dins del límit de temps estipulat).
En resposta a l'últim comentari
Terrassa forma part de 3a zona d'integració tarifària, i Rubí de la segona. Teòricament, anar de Rubí a Terrassa costaria 2 zones. Quan es va implementar la integració tarifària, es va arribar a un acord per tal que viatjar entre Rubí i Terrassa fós només una zona. En canvi, aquest acord no s'aplica després a l'autobús urbà (ni en un sentit ni en l'altre)
Gràcies per l'aclariment, el qual em porta a opinar que aquesta normativa és, com l'últim paràgraf de la resposta de la Generalitat, fràncament millorable.
En un moment econòmicament delicat (com hi hem arribat o com ho intenten arreglar és un altre debat) hem de trobar sol·lucions sostenibles, econòmicament parlant, ja que una inversió deficitària ara per ara és inviable. Per molt que volguem carrils bici, si una empresa no ho financia, l'ajuntament no ho posarà en marxa.
Per tant, una possible sol·lució pel tema del trajecte Rubí-Hospital de Terrassa seria el que ja s'ha comentat. Si el trajecte en FGC està tarifat en una zona, els autobusos de Terrassa haurien de mantenir aquesta zona respecte Rubí.
Això hauria de tenir un cost d'aplicació molt proper a zero. Però molt em temo que la "burrocràcia" incrementaria el preu fins a convertir-ho en una sol·lució inviable de nou.
Conclusió: et diuen el que ja saps, si t'està bé perfecte, sinó és el teu problema.
Home, estic d'acord amb el tema de finançament en els moments actuals però la promoció de la bicicleta no passa només per construir carrils-bicicleta... Pacificant el trànsit en segons quins carrers pots permetre la coexistència de cotxe i de bicicleta en condicions de seguretat, creant super-illes de cases amb limitació de velocitat a 30km/h en els carrers interiors també facilites que la gent vagi en bicicleta, penjant al web de l'ajuntament un simple plànol amb la ubicació dels aparcaments de bicis al municipi dónes visibilitat i promociones la bicicleta...
Hi ha mesures molt senzilles i barates de promocionar la bicicleta però falta valentia per tirar-les endavant. El que està clar és que no hi ha cap interès polític a nivell d'ajuntament i de regidoria de promocionar la bicicleta. Només cotxe, cotxe o cotxe (i així ens va: els accessos a les escoles col·lapsats perquè els pares porten els alumnes en cotxe, ofertes laborals que no es poden cobrir perquè la gent no te cotxe per accedir al lloc de treball, espais per aparcar els cotxes que es podrien aprofitar per ampliar voreres o destinar-los a zones d'esbarjo, etc.)
Doncs tenint en compte on està situat l'Hospital de Terrassa, gràcies a déu que hi ha un bon tros d'aparcament, perquè tant usuaris com treballadors necessiten una manera pràctica de desplaçar-s'hi A DIARI. El dia que l'Escardívol de Rubi sigui el Parc Central, com reclamen per aquí dalt, espero que automàticament aparegui una línia d'autobús amb freqüència cada 10 minuts que pari a dos carrers de casa meva i que en 10 minuts més em deixi al centre de Rubí. Perquè de moment, aquest servei no existeix, i donem gràcies tots els que vivim lluny del centre de tenir l'Escardívol i l'I+D.
Se nota que ninguno de vosotros habeis tenido que ir al hospital de Terrassa en coche (eso es buena señal :)), ya que eso de que hay mucho sitio para aparcar.....es sólo cierto si vais en fin de semana. Si vais entre semana sólo hay sitio antes de las 8:30h o después de las 18h, el resto del dia hay que dar vueltas y vueltas hasta que alguien se vaya. El parking está siempre lleno y los coches aparcan en los pasos de cebra, encima de las aceras, en la cuneta de la carretra de acceso,...
Los trabajadores del centro han pedido en reiteradas ocasiones que se les asigne un parking de empleados, ya que no hay sitio y no sólo hacen caso omiso sino que tampoco hacen más plazas.
Lo comento porque como decís es cierto que el coche es la mejor manera de ir desde Rubí, pero lo es sólo por el tiempo de desplazamiento, ya que el espacio para aparcar es insuficiente, y sobre todo es un problema importante para los trabajadores del centro que tienen horarios partidos y familias que han de visitar durante semanas a un familiar hospitalizado.
pues que sepais que el parking se va a hacer de pago! Los trabajadores ayer ya se manifestaron para que al menos ellos puedan aparcar sin pagar, ya que no hay espacio en los alrededores, todo el recinto es hospitalario. Se acabo aparcar gratis.....
Publica un comentari a l'entrada