dimarts, 15 de març de 2011

Sant Cugat podria passar a la zona 1 de l'ATM

>> El conseller de Territori i Sostenibilitat suggereix que el municipi veí passi a formar part de la primera corona de la xarxa integrada
L'exalcalde de Sant Cugat i actual conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va dir durant la jornada Encarant la crisi, organitzada per l'AMTU (Agrupació de Municipis amb Transport Urbà), que el naixement del nou govern metropolità hauria de fer replantejar l'actual distribució per zones dels municipis de l'àrea metropolitana. Així doncs, segons Recoder, Sant Cugat hauria de formar part de la primera corona i no pas de la segona. "El sistema de corones obeix a uns fets històrics però que després generen aquestes discrepàncies perquè municipis que es troben menys a la vora del teòric centre que és Barcelona estan a una zona tarifària i en canvi municipis que estan més a la vora estan a una zona tarifària més allunyada", segons recull el portal Cugat.cat.
Mapa de zones de l'ATM vigent en l'actualitat
Un possible canvi de Sant Cugat a la primera corona podria beneficiar a la nostra ciutat sempre i quan Rubí també passés a formar part de la zona 1. Si això no fós així, els rubinencs hauríem de pagar el doble per desplaçar-nos a Sant Cugat en tren o autobús, ja que les dues ciutats formarien part de corones diferents. A efectes pràctics, això significaria que els santcugatencs podrien viatjar a Barcelona pagant només 0.82€ (si s'utilitza T-10) mentre que els rubinencs haurien de continuar pagant 1.64€ (amb T-10). Viatjar entre Rubí i Sant Cugat també costaria 1.64€, el doble que fins ara, en el cas que Rubí es mantingués a la zona 2. Una altra solució seria que s'arribés a un conveni especial entre ambdós municipis, com passa entre Terrassa i Rubí (pertanyen a corones diferents però només cal pagar 1 zona si es viatja únicament amb un mitjà de transport).
Caldrà veure, doncs, si finalment l'ATM decideix modificar el mapa de corones de la xarxa integrada de transport públic o si el manté. Sigui com sigui, el fet que Recoder sigui l'actual conseller responsable dóna punts a la ciutat veïna a que passi a formar part de la zona 1. A més, les eleccions municipals estan molt a prop...

25 comentaris:

Anònim ha dit...

se'ns pixen a sobre...

Anònim ha dit...

totalment d'acord...

Anònim ha dit...

manifestació JA! que ens prenen el pél per totes bandes!

Anònim ha dit...

aquests sí que saben governar!i ho acabaran fent segur i l'hospital a sant cugat també!penseu que BCN és el barri coster d SantQ

Escardívol = Parc Central de Rubí ha dit...

Com pot ser que la categoria de l'equip de govern de Rubí sigui tant mediocre? Sempre van a remolc dels esdeveniments, incapaços de liderar res: demanen un hospital quan urbanísticament encara no hi havia qualificació per equipament, no han estat capaços de moure un dit per reivindicar un augment les freqüències de la línia R7 de la RENFE després de les obres d'adequació de la línia, reivindicar l'Escola Oficial d'Idiomes, els abocadors de Can Balasc, etc. Sempre van a "toro passado"

Ara continuarem sent zona 2 quan una gran part dels rubinencs anem a treballar al que serà (més que possiblement) Zona 1.

Com s'ho faran els estudiants que van a la UAB? (hi haurà beques de transport o hauran de comprar un cotxe?)

Porco Governo!!

Anònim ha dit...

La competència aquesta, crec que no depèn de l'ajuntament de Rubí, suposo que el ple pot acordar "instar, demanar,..." a la Generalitat de ser de la zona 1, però vaja, abans de ser-ho Rubí, ho haurà de ser StQgat? Vaja, per proximitat a Barcelona i aquestes coses.

Jo he preguntat per l'EOI, i crec que estàn en ello, i que en un any o dos n'hi ha una a Rubí...

però vaja, els teus arguments són "normals", falten dos mesos per les eleccions i és ara quan cal tirar merda a la feina que fan els altres, sigui o no, responsabilitat seva.

"Ojalá" tinguem un hospital a Rubí, però això, ja ho sabem, és competència "dels millors", com les zones tarifaries dels ferrocarrils catalans de la GENERALITAT

Escardívol = Parc Central de Rubí ha dit...

Sant Cugat forma part de l’EMT i de la Mancomunitat de Municipis, per la qual cosa es beneficia d’algunes qüestions que Rubí no.

Si Sant Cugat s’integra a la Zona 1 (sembla lògic), Rubí quedarà en un sandwitx. Vagin on vagin els usuaris del transport públic: s’haurà de pagar per dues zones per anar a Terrassa (si després s’ha d’agafar un bus o fer transbordament a la RENFE) i també per anar a Sant Cugat, Sabadell o Barcelona) .

Davant d’aquest panorama, l’ajuntament pot fer una simple declaració institucional que quedarà en paper mullat o posar-se dur i reivindicar tot un seguit de contraprestacions en cas de continuar sent zona 2: augmentar la freqüència de la línia R7 (actualment un tren cada 60 minuts!!), millorar les freqüències i qualitat dels interurbans (a Castellbisbal, Terrassa o Cerdanyola), assegurar-se l’arribada del Tramvallès. És cert, no és competència de local però si no mostren un mínim interés de ben segur que no s’aconseguirà res.

No obstant, estic convençut que tot quedarà en declaració institucional i punt… per la qual cosa pagarem el doble per fer els mateixos desplaçaments que fem actualment.

Per què no s’intenta que Rubí formi part de la Mancomunitat de Municipis?

Lluís Martí ha dit...

Tinc un dubte. Si Sant Cugat passa a ser una zona diferent a la de Rubí i Sabadell, llavors per anar de Rubí a Sabadell en FGC estarem creuant 3 zones, mentre que ara només en creuem una perquè les tres ciutats estan a la mateixa. I el mateix per anar a la UAB, per cert. Llavors, de pagar 8,25 per una T-10 de d'1 zona, passaria a pagar 22,35 per una T-10 de 3 zones. Si això acaba sent així, hauré de començar a mirar preus d'autoescoles.

Anònim ha dit...

Sí Lluís, ir a la UAB te saldrá más caro que ir a la UB o la UPC de BCN...

Anònim ha dit...

Mentrestant...

a l'Ajuntament de Rubí....

...

...

cri-cri

...

...

cri-cri

...

...

Anònim ha dit...

Quins són, segons el Conseller, els arguments que donarien suport al replantejament de l'actual distribució per zones? Del que es diu aquí, semblaria que únicament distància? No es podria aplicar el mateix argument a Rubí?

A ningú se li ha acudit considerar un factor (almenys corrector) de "funcionalitat" o nombre d'usuaris? Quantes persones que agafen el tren a StQ van a BCN, o a la UAB? Quantes persones que agafen el tren a Rubí van a BCN, o a la UAB? Etc., etc.

De què parla l'alcaldessa amb aquell senyor de cabells blancs a les valles publicitàries? És qui li explica els problemes que té amb els veïns a causa del soroll que aquests fan (això passa, si més no el Sr. Velasco ho esmenta a La Ciutat).

Lluís, als de Sant Cugat els hi resultarà més econòmic anar a BCN, i als de Rubí anar a la UAB en transport públic els hi sortirà ridículament car, però oblida't del cotxe: la UAB està ab-so-lu-ta-ment saturada de cotxes, i no es planteja augmentar el nombre de places d'aparcament,al contrari (és políticament incorrecte i s'ha de formentar l'ús del transport públic... la utilització del qual és heròica a segons quines hores). La grua de Cerdanyola hi fa hores extres, la qual cosa serà bona per les arques municipals i els ajudarà a pagar la factura de les netejes de les restes d'asbest que apareixen a la que es mou una pedra.

Lluís Martí ha dit...

No ve gaire a cuento però com que em parleu a mi us ho dic: jo no vaig a la UAB, sinó a Sabadell.

El comentari a les autoescoles era irònic, per si algun polític sostenible (o no) se'l llegia. Més que res perquè, com diu l'últim anònim el que és políticament correcte és fomentar el transport públic, però en aquest cas passaria a l'inrevés, almenys per a Rubí.

Anònim ha dit...

Vaya llorones estais hechos algunos por aqui, siempre quejándose de todo sin saber lo que realmente pasará. Si StCugat consigue ser zona1 pues PERFECTO para ellos. Dejaros de envidias chorras, si es así y pasa a ser zona1, lo que tenemos que hacer desde Rubí es EXIGIR que no salgamos perdiendo en transbordos obligados en su estación y demás casos fácilmente enumerables. SI lo conseguimos bien y sino pues a comer ajos, porque en una tarifa integrada por zonas e slo que hay, unos salen ganando y otros no, lo que pasa que aquí siempre nos quejamos sólo de lo que nos pasa a nosotros, el resto nos importan bien poco y así vamos con esta mierda de sociedad ¿o acaso aquí alguien ha abierto un debate porque pasado Rubí por solo una estación han de pagar 1 zona más? pues eso, estamos en una socidad de egoistas, caraduras y envidiosos!! dejad de miraros tanto el ojete y alegraros por StCugat si ellos consiguen ser zona1, vosotros de ellos os gustaría.

En esta ciudad somos mucho de quejarnos siempre de que el transporte público está mal y luego no paro de ver a gente que no paga cuando lo usa o lo usa de forma fraudulenta utilizando billetes de menos zonas de las que son. Sin contar con la cantidad de cafres que tiran de todo a las vias, manchan asientos, ensucian paredes, etc etc

En España el transporte público en general es bueno y barato para como somos, comparad con transportes equivalentes fuera de españa y es muchos casos es más caro y en bastantes ocasiones más malo, lo que pasa que aquí nos gusta quejarnos de todo, no nos gusta pagar por nada y encima cuando hacemos uso de cualquier cosa común la ensuciamos y rompemos. Demasiado bien está el transporte público para la gentuza que pasa por ellos y por algunas de sus estaciones/lineas de bus.......Yo hasta he oido a gente que ve caro ir de Rubí al centro de Barcelona! siendo un trayecto de media hora, en un servicio limpio y puntual y por el ridículo precio de un billete de 2 zonas.

Anònim ha dit...

A l'últim post, suposo que no agafa gaire el transport públic...perquè sinó no entenc que li preocupi haver de pagar dues zones per anar a Sant Cugat...suposo que no sabrà que Rubí és una de les estacions de tot FGC que més usuaris en te!!!
Gràcies per alegrar-te per Rubí!!!

Anònim ha dit...

El regidor Roger García del PSC no anirà a les llistes, l'alcaldesa l'hi ha fet fora. Velasco 2, Martinez 3, Muñoz 4, Castro 5, Mas 6, Meneses 7, Margarit 8, Fuentes 9, Serra 10...

Anònim ha dit...

no solo san cugat, se estudia tb cerdanyola. La alcaldesa ya ha emitido una nota pidiendo que rubi pase tb a zona 1, podeis verla en la web del ayuntamiento.
y alegrarse porque sant cugat sea zona 1 no es malo, ser inteligentes y pensar que si ellos lo consiguen nosotros estaremos mas cerca de hacerlo, si ellos no son zona 1 como lo vamos a see nosotros algun dia? Hay demasiado cabeza cerrada por aqui que le sale la vena egoista y le nubla la vision.

Anònim ha dit...

no era queixa sino malestar o injust que a Rubí no tinguessim també la zona 1 perque uns sí i altres no?ja no parlem de que tenim nomes una sola estació!

El meu comentari ha dit...

Curiós que just surt la notícia a la petjada, mig món s'hi caga, i l'alcaldessa envia una carta demanant el canvi de zona...serà que la petjada té més repercussions de les que semblen? Bona feina Petjada!

Anònim ha dit...

La petjada tiene mucha más influencia de lo que vosotros creeis

Escardívol = Parc Central de Rubí ha dit...

Com pot ser que la nota de premsa publicada a la web de l’Ajuntament tingui faltes d’ortografia???? De veritat voleu que ens prenguin seriosament???

"així ho EXPRESA en la carta adreçada a Ramon Seró, que “l’actual sistema de corones TARIFARIES obeeix a situacions (...)".


Sense comentaris

Anònim ha dit...

¿¿Llorones?? y todos los mileuristas que van a currar a Sant Cugat en el sector servicios y que a partir de ahora tengan que pagar el doble por el mismo recorrido? o los estudiantes universitarios de la ciudad? de verdad que tienen que comer ajos?

Segons el propi Conseller la promoció del transport públic passa per més inversions i no per reduir el preu d'aquest... Per tant, que millori freqüències, estacions i horaris de bus i de renfe!!

Aquests de CiU diuen A de cara a Madrit i B de portes endins...

Anònim ha dit...

Si, la petjada ha tingut influència en aquest cas, també les eleccions del 22 de maig...

Anònim ha dit...

Dubto molt que des de l'ajuntament s'hagués escrit la carta a l'ATM de no ser per la publicació d'aquest post per part de la Petjada i la resta de cometaris dels lectors.

Felicitats (de nou) Petjada

ruben ha dit...

Cerdanyola, Sant Cugat i Rubí han demanat que les tres poblacions siguin de la zona 1, per això del CIT....ho diu a la web de radiosantcugat. A veure si s'aconsegueix...seria una gran notícia!!!

Escardívol = Parc Central de Rubí ha dit...

Potser primer caldrà complir allò que des del CIT es va dir que es faria:

el passat abril de 2010 (fa gairebé un any), la web de l'ajuntament publicava la notícia que, a partir de setembre de 2010, un autobús connectaria l'estació d'FGC de Rubí amb el polígon de Can Sant Joan (http://www.rubi.cat/ajrubi/noticies/detall.php?apartat=&noticia=2942).

Algú ha vist aquest bus? per què encara no està en funcionament?
Certament seria una gran notícia que Rubí passés a zona tarifària 1, però també que l'ajuntament complís tots els acords presos i que ha publicat a la web institucional.