Algunes de les millores que el servei tindrà (segons la web de l'Ajuntament de Rubí) són: • Nou format de la informació horària que faciliti la seva comprensió • 6 línies de recorregut (2 de circulars al centre amb freqüències de pas de 20 minuts i coordinació de totes dues del centre cada 10-12 minuts) • Noves cotxeres • Sistema d’Ajuda a l’Explotació (SAE), sistema tecnològic en temps real i via satèl.lit per gestionar des del centre de control les iincidències en el servei (retards, estadístiques, etc.) • Comunicació directa amb cada un dels autobusos • Instal.lació de quatre panells informatius amb visualització de temps d’espera per a l’arribada i avisos sobre desviaments, talls de carrer, retards, etc. • Pel que fa a les noves marquesines, està previst que comencin a instal.lar-se cap al mes de maig.Resulta curiós veure com encara no s'ha fet realitat gairebé res. De lo únic que avui dia podem estar orgullosos és que tenim nous autobusos que recorren Rubí i que ja s'ha vist el minibus que es comentava... Seguidament, aquest culebró va continuar amb les aportacions d'alguns rubinencs a aquest bloc, amb comentaris que preveien que amb la posada en marxa de la illa de vianants i la Festa Major s'estrenarien aquestes noves línies. Els menys optimistes preveien que això es faria realitat al setembre.
Més tard, el 5 d'abril de 2008 La petjada publicava el resultat d'una enquesta on els rubinencs votaven per la data d'inauguració del nou servei. El 33% dels que van votar creien que s'estrenaria per Festa Major, un altre 33% apostava per setembre, un 25% mai i una persona deia que s'estrenarien al gener. Doncs bé, de moment guanya el "mai" i "gener" (malgrat sembla impossible que aquest gener s'estrenin...). Tots anàvem equivocats. El 8 d'abril, Jordi Peiró ens explicava que estava fent que aquest procés fos tan lent (publicitat, marquesines, cotxeres...) Podeu llegir el seu text aquí.
Avui, 31 de desembre hem sapigut que les tarifes del bus pujaran a partir de demà i que s'ha descartat la gratuïtat del servei per a menors de 12 anys i descomptes a estudiants, per motius econòmics. A més, CiU va demanar canvis en el traçat de les línies 1 i 2, però l'equip de govern ha dit que no, ja que s'estan consensuant les noves línies (des de fa anys oi?).
Finalment La petjada s'ha posat en contacte amb RubíBus i ens han dit que les noves línies s'haurien d'estrenar al gener, però que s'està a l'espera de que l'Ajuntament els confirmi la data. Serà veritat? Per fi Rubí estrenarà les noves línies? Aquest cop sí? Per què ens ho hem de creure aquest cop? Com seran? Cada quan passaran els busos? Tindrem marquesines? Tindrem un servei de qualitat com Terrassa i Mataró (les altres dues ciutats on opera CTSA)?
Esperem que sí, seria una molt bona notícia per començar el 2009!
5 comentaris:
Per pujar preus som els primers, però per millorar el transport públic de Rubí som els últims.
La població de Rubí ha crescut bastant la darrera dècada i crec k les línies segueixen sent les mateixes! (i l'horari no ho sé, però... podria posar la mà al foc perquè no em cremaria gaire)
como bién dices, las línias hace años que estan igual (9 años diria), las frecuencias tambien. Reinaldos anuncio la ampliacion, immediatamente lo echaron del gobierno y des de entonces nada. La responsabilidad es de la gestion actual por:
- CTSA está en Terrassa y Mataró y el servicio es más que correcto. Por tanto, culpa de CTSA no será.
- Nadie tarda más de 3 años en preparar unas línias. CIU dejó el gobierno hace casi 2 años. El Ayuntamiento aún no tiene decididas las línias? En su momento anunciaron que ya había una propuesta. Que se ha hecho de esa propuesta? que estaba mal? Porqué tiene que decidir el Ayuntamiento las línias? Para mí que decida CTSA que seguro que tiene más experiéncia.
Ah! Y me juego el cuello que después de Navidad NANAI. Como muy pronto después de verano y creo que ni eso. Las reformas llegaran en el 2010, antes de las elecciones.
anisiver
Igual es que el ayuntamiento no apuesta x la mobilidad, simplemente quiere ahora q vayamos todos en coche y paguemos el parking de zona azul d escardívol y rubi+d
Ahora que Peiró se ha ido fijo que no renuevan las líneas...
La culpa de que no esten en marcha la tiene la falta de decisión para que las líneas 1 y 4 pasen por el centro peatonal. Esto es lo que queria Peiro y ahora los de erc se sienten fuertes para paralizarlo y así se retrasa todo
Publica un comentari a l'entrada