El nou servei de línies d'autobús urbanes de RubíBus té números per convertir-se en un culebró veneçolà a la rubinenca. Al maig de 2005 Xavier Reinaldos (regidor de Medi Ambient en aquella època) ja deia que aviat Rubí disposaria de noves línies urbanes i un millor servei molt aviat. Després, gràcies a la concessió de CTSA del servei d'autobusos urbans, es van preveure canvis imminents.
Amb el PSC a l'alcaldia després de guanyar les eleccions (on tots els partits van prometre nous busos i noves línies) es va prometre una estrena del servei imminent. Aquest any, però, una bateria de notícies donaven per fet que Rubí acabaria l'any amb un nou servei. Així dncs, el 27 de març La petjada es preguntava quan disposaria Rubí d'aquest nou servei de bus (llegir article), reproduïm algunes dades destacades:
Algunes de les millores que el servei tindrà (segons la web de l'Ajuntament de Rubí) són: • Nou format de la informació horària que faciliti la seva comprensió • 6 línies de recorregut (2 de circulars al centre amb freqüències de pas de 20 minuts i coordinació de totes dues del centre cada 10-12 minuts) • Noves cotxeres • Sistema d’Ajuda a l’Explotació (SAE), sistema tecnològic en temps real i via satèl.lit per gestionar des del centre de control les iincidències en el servei (retards, estadístiques, etc.) • Comunicació directa amb cada un dels autobusos • Instal.lació de quatre panells informatius amb visualització de temps d’espera per a l’arribada i avisos sobre desviaments, talls de carrer, retards, etc. • Pel que fa a les noves marquesines, està previst que comencin a instal.lar-se cap al mes de maig.Resulta curiós veure com encara no s'ha fet realitat gairebé res. De lo únic que avui dia podem estar orgullosos és que tenim nous autobusos que recorren Rubí i que ja s'ha vist el minibus que es comentava... Seguidament, aquest culebró va continuar amb les aportacions d'alguns rubinencs a aquest bloc, amb comentaris que preveien que amb la posada en marxa de la illa de vianants i la Festa Major s'estrenarien aquestes noves línies. Els menys optimistes preveien que això es faria realitat al setembre.
Més tard, el 5 d'abril de 2008 La petjada publicava el resultat d'una enquesta on els rubinencs votaven per la data d'inauguració del nou servei. El 33% dels que van votar creien que s'estrenaria per Festa Major, un altre 33% apostava per setembre, un 25% mai i una persona deia que s'estrenarien al gener. Doncs bé, de moment guanya el "mai" i "gener" (malgrat sembla impossible que aquest gener s'estrenin...). Tots anàvem equivocats. El 8 d'abril, Jordi Peiró ens explicava que estava fent que aquest procés fos tan lent (publicitat, marquesines, cotxeres...) Podeu llegir el seu text aquí.
Avui, 31 de desembre hem sapigut que les tarifes del bus pujaran a partir de demà i que s'ha descartat la gratuïtat del servei per a menors de 12 anys i descomptes a estudiants, per motius econòmics. A més, CiU va demanar canvis en el traçat de les línies 1 i 2, però l'equip de govern ha dit que no, ja que s'estan consensuant les noves línies (des de fa anys oi?).Finalment La petjada s'ha posat en contacte amb RubíBus i ens han dit que les noves línies s'haurien d'estrenar al gener, però que s'està a l'espera de que l'Ajuntament els confirmi la data. Serà veritat? Per fi Rubí estrenarà les noves línies? Aquest cop sí? Per què ens ho hem de creure aquest cop? Com seran? Cada quan passaran els busos? Tindrem marquesines? Tindrem un servei de qualitat com Terrassa i Mataró (les altres dues ciutats on opera CTSA)?
Esperem que sí, seria una molt bona notícia per començar el 2009!



