dimecres, 2 de setembre del 2009

La connexió de l'A-2 i l'AP-7, més a prop

El 8 de juny de l'any passat La petjada es feia ressò d'un cartell de l'autopista A-2 que menyspreava Rubí. Aquell rètol tapava la paraula Rubí, fent que els conductors que no ho sapiguessin, perdessin diners i temps fent la volta fins a Molins de Rei. Des que es va estrenar l'autovia de Lleida, l'A-2, calia una connexió entre l'AP-7 i l'autovia. Acesa-Abertis, la concessionària de l'autopista, però, ha impedit durant molt de temps aquesta connexió, ja que farà que molts conductors deixin de passar pel peatge de Martorell. Ara, però, aquestes obres ja estan en marxa, i ben aviat, els rubinencs i els conductors en general, ens evitarem uns minuts i uns diners quan volguem anar a Lleida sense pagar.
Avui El Punt es fa ressò d'aquestes obres, amb una fotografia que ens demostra com està prenent forma el viaducte que passarà per sobre de la riera de Rubí, el tren d'alta velocitat, i les línies de Renfe. El Ministeri de Foment s'està gastant 46 milions d'euros en aquestes obres.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Totes les grans inversions són pel cotxe o l'AVE però els currantes que anem en transport públic no veiem cap millora. Per quan l'intercanviador d'Hospital GEneral RENFE-FGC? Per quan les millores en el nit bus N61 que es va decidir en ple municipal? Per quan totes les parades amb plataforma per poder pujar còmodament amb la cadira de rodes o el cotxet? Aquestes actuacions suposen unes inversions mínimes en comparació amb els kilòmetres d'autopistes i de vies d'ALta Velocitat i faciliten l´'us del transport públic entre els usuaris habituals!

Anònim ha dit...

Anonim ho enfoques malament... aquestes obres no son per Rubi, passen per rubi pero els importa un nyap si millora als rubinencs o els empitjora...només ho fan per millorar l'accés als barcelonins i conductors en general, els rubinencs si ens beneficiem es de chiripa

Zímon ha dit...

Estic d'acord amb la queixa del primer anònim; tots aquests diners invertits en el cotxe i potser el fet que el petroli pugui pujar el seu preu a nivells desorbitats (veure http://crisisenergetica.org) en molt poc temps, farà que haguem estat llençant els diners.
No obstant aquestes obres, justament aquestes, són les del cotxe que potser més es poden justificar. Pel que diu l'autor de l'entrada, que estalviarà quilòmetres als conductors. També estalviarà el col·lapse de la carretera de Molins entre Rubí i Castellbisbal, i per tant afavoriria el trànsit amb bicicleta (és el punt més baix de connexió entre el Vallès Occidental i el Baix Llobregat). Val a dir que el desdoblament d'aquesta carretera, totalment injustificat per això del pont, podria posar en perill el transit de bicicletes per aquest tram.

Escardívol parc central de Rubí!! ha dit...

Zimon, tant de bo això que comentes de la bicicleta fos cert, però crec que l'Ajuntament de Rubí no té cap interés en la promoció de la bicicleta com a mitjà de desplaçament habitual entre la ciutadania. Has vist algun lloc on poder aparcar bicicletes? algun acte de promoció de la bicicleta? Els que ens desplacem habitualment en bicicleta per Rubí ens sentim força desamparats i més quan des de l'Ajuntament es promouen tot d'actuacions en favor del vehicle privat (aparcaments i més vials) i no pels vianants (ampliació de voreres, RESTRICCIÓ real de pas per l'illa de vianants, promoció del transport públic coordinant els horaris de bus amb els de la RENFE, etc.).

En fi, en l'imaginari col·lectiu el cotxe encara té molt pes tot i que només 1/3 de la població disposa de vehicle privat...

Nemo ha dit...

Molt interessant: "només 1/3 de la població disposa de vehicle privat..." D'on surt aquesta dada?

Anònim ha dit...

Nemo,
Segons dades de l’INE (http://www.ine.es/jaxi/menu.do?type=pcaxis&path=/t10/a109/a03/&file=pcaxis) , l’any 2007 a Catalunya hi havia 3.936.783 llicències de conduir (B1). Segons IDESCAT la població de Catalunya era de 7210508 habitants. Una simple divisió mostra que el 54,60% de la població de Catalunya té el carnet B1.

D’aquesta xifra de 54,60%, tots disposen de vehicle privat? No tothom que té carnet de conduir té vehicle a la seva disposició. No he pogut arribar a desagregar les xifres per municipis o per províncies però giren al voltant d’aquesta xifra.

Sento no poder demostrar la xifra de que només 1/3 de la població té accés a vehicle privat però només pensant en la gent que ens envolta (avis, cosins, nebots, pares, etc.), quants d’aquests poden fer ús a diari (sense haver de combinar-s’ho amb ningú altre) de vehicle privat exclusivament?

La reflexió a fer és si aquestes grans inversions en infraestructures s’han de dedicar a un model de mobilitat de la que només se’n beneficia una part relativament reduïda de la població o bé caldria destinar-la a millorar el Transport Públic que és de caràcter universal?

Nemo ha dit...

Gràcies per l'aclariment. No em sembla un mal raonament, el que fas.

També em semblen encertades les observacions que fas sobre les polítiques d'inversió generals i locals (Ajuntament).

Afegiria una reflexió sobre el centralisme de Barcelona. S'estan invertint molts diners en ampliacions i millores de les línies de metro a la capital. Molt bé. Però no veig que hi hagi inversions anàlogues a la resta del territori.

Anònim ha dit...

"només 1/3 de la població disposa de vehicle privat" bueno bueno...¿y cuanta gente tiene bici? no digamos tontenrías...¿y con una bici puedes ir a barcelona? ... está bien pedir cosas pero con esos razonamientos...

Anònim ha dit...

Al darrer anònim, potser no ho has entès, estem comentant que amb la carretada de milions que s’estan invertint en el cotxe (4t cinturó, construcció d’autovies paral•leles a autopistes, etc.) se’n beneficia aproximadament en 1/3 de la població de Catalunya. En canvi, destinant aquestes quantitats al transport públic se’n podria beneficiar gairebé el 100% de la població: els qui tenen carnet de conduir i els qui no.

És clar que no proposo anar a BCN en bicicleta, no sóc Indurain, però si es destina a la millora del Transport Públic (autobusos express, augment de les freqüències i dels horaris) es facilitarà la vida de molta gent. Per cert, quanta gent pot anar en cotxe a BCN? Els meus fills no poden, en transport públic sí que podrien.

Anònim ha dit...

100% deacuerdo contigo, había entendido mal lo que comentabais. Es cierto que se ha de destinar más en transporte público, sobretodo en ciudades del vallés como Rubí cercanas a Barcelona y que aunque tienen mucha población están obligadas a comunicarse entre sí en coche o en transporte público completamente ineficiente en tiempo y cantidad, una vergüenza que los políticos nunca actuen a favor del transporte público periférico y sólo gasten el dinero DE TODOS (si si es de TODOS aunque sólo lo puedan disfrutar los barceloneses) en transporte en Barcelona. ¿como puede ser que ahora se alargen varias lineas de metro para que sólo unos pocos vecinos de algunos barrios periféricos de barcelona puedan usarlo cuando en rubi por ejemplo somos más de 70000 habitantes y NO SE NOS HACE NADA MEJOR? RENFE ¿que es eso? ¿sirve de algo? y luego´sólo 1 parada de ferrocarriles???? es muy triste, injusto e insolidario, porque esas lineas de metro tambien se pagan con nuestros impuestos.