divendres, 19 de març de 2010

Viatjar amb Rodalies Renfe, encara més difícil

Fins al proper 12 de setembre, els trens de la R7 acabaran el seu recorregut a Sant Andreu Arenal a causa de les obres de la Sagrera
La gran majoria de rubinencs trien Ferrocarrils de la Generalitat o els autobusos interubans a l'hora de fer els seus desplaçaments cap a Sant Cugat, Cerdanyola, Terrassa, Sabadell, Universitat Autònoma o Barcelona, entre d'altres. Tot i que en alguns casos podrien optar per Rodalies Renfe, són pocs els usuaris d'aquesta estació, inaugurada l'any 2005, que trien una línia que havia estat molt reivindicada pels vallesans.

Els problemes d'aquesta estació són diversos. En primer lloc, la parada de Renfe a Rubí es troba allunyada del nucli urbà, i només afavoreix als veïns de Can Vallhonrat o Ca n'Alzamora. A més, la connexió amb autobús urbà (L2) no és del tot efectiva ja que els horaris no coincideixen. Tot i això, la poca oferta de trens és la raó principal que fa que aquesta línia no sigui gaire efectiva.
Segons recull la nova web de Rodalies Catalunya, ara competència de la Generalitat, la línia R7 Martorell-L'Hospitalet transporta 15.391 viatgers per dia, més de 3,5 milions l’any. La mateixa web indica que passa un tren cada 30 minuts, cosa incerta en el cas de Rubí ja que qualsevol usuari podrà comprovar que només circula un tren per hora en cada sentit, menys que quan es va estrenar aquesta línia.

Ara, a més, cal sumar-hi un nou inconvenient: aquesta línia acabarà el seu recorregut a Sant Andreu-Arenal, deixant sense servei les estacions d'Arc de Triomf, Plaça Catalunya, Sants i l'Hospitalet. Els usuaris afectats disposaran d'autobusos especials en hora punta o línies de metro alternatives per poder fer la resta del recorregut. Aquests canvis seran efectius fins al proper 12 de setembre.
En un futur, la línia R7 serà circular i arribarà fins a Mollet, moment que es creu que revitalitzarà la línia. De moment, aquesta línia no ha aconseguit atraure als passatgers que van cap a l'Autònoma, que s'evitarien el transbord a Sant Cugat.

Fotos realitzades per Bernat Borràs de Trens.cat

6 comentaris:

Anònim ha dit...

RENFE patética

GENERALITAT patética

Anònim ha dit...

y FGC ultimamente fallan mas q una escopeta de feria...

Martín

Anònim ha dit...

PETJADAAAAAAAAAA

Felicitats pel segon aniversari i Felicitats pel "new look"!!!

KOMOTÚ2003 ha dit...

Nos encanta el nuevo diseño del blog.

Viva la petjada de Rubí.

4 ha dit...

PEr anar de Rubí a Molins de Rei, en RENFE vaig trigar 1 hora, quan ells diuen que trigues, amb transbordament i tot, uns 20 minuts. La tornada, però, va ser pitjor: una hora i mitja! DESESPERANT!!!!

Anònim ha dit...

si aquesta línia tingués més freqüència de pas (i no passés només cada hora i a més impuntualment), molts usuaris l'agafarien per anar a la universitat ja que només són dues parades (Sant Cugat i C. Universitat), un trajecte d'uns 7 minuts... però la gent s'estima més, fins i tot els dels barris propers com Vallhonrat o Ca n'Alzamora, fer un trajecte d'entre 18 i 30 minuts, segons la freqüència de trens i la compatibilitat amb el trasbordament a Sant Cugat, perquè no se'n fien... Aviam si ara que la Generalitat té més competències, hi fan alguna cosa...