divendres, 15 de maig de 2009

Els rubinencs cada cop reciclem més

L'Ajuntament de Rubí de la mà del regidor de Gestió de Residus Jordi Peiró ha fet balanç del servei d'escombraries del primer trimestre de 2009. Segons sembla, els rubinencs ens hem fet nostre el lema Rubí net i cada cop reciclem més i contribuïm positivament a reduir la quantitat de deixalles que arriben a l'abocador de Vacarisses.

Segons ha publicat l'Ajuntament, la fracció paper-cartró és la que ha experimentat un augment més important. Així doncs, s'ha recollit un 22,42% més d'aquesta fracció, respecte el mateix període de 2008. El vidre també ha crescut, però menys, amb un 14%. Cal destacar, però, que aquestes dues fraccions són les que tenen una familiarització més gran entre els rubinencs, ja que fa molts que anys que se separen. Tot i així, una major consciència ambiental i l'augment del nombre de contenidors podrien haver contribuït a millorar aquestes dades.

D'altra banda, el contenidor groc d'envasos també està obtenint valors adequats, tot i que es va implementar al maig de 2008, just ara fa un any. Segons sembla, en tan sols tres mesos s'ha recollit el mateix que es va recollir entre maig i desembre de l'any passat. Aquestes bones dades en recollida selectiva han fet que la fracció resta hagi baixat un 16,8%, fet que denota una major selecció de residus a les llars rubinenques. Tot i això, aquests valors encara haurien de baixar més. Finalment, un fet excepcional -les ventades del gener- han fet augmentar enormement la quantitat d'esporga recollida, amb un augment del 168%.

El regidor Jordi Peiró (en plena polèmica arran de la seva pèrdua de poder) també ha fet balanç positiu d'altres serveis que ofereix l'Ajuntament, com ara les deixalleries mòbils -tot i que no ha donat dades-, les deu minideixalleries i el telèfon verd.

Així doncs, sembla que hem d'estar satisfets, però jo n'estic segur que encara podríem millorar molt. Encara es veuen moltes bosses de resta plenes d'ampolles, vidres i cartrons... Així doncs, esperem que el següent balanç que faci en Jordi Peiró encara sigui millor.


Edició posterior:
Avui en Jordi Peiró ha enviat a La petjada encara més dades sobre els resultats del servei de recollida de residus a la ciutat. El passat divendres aquest bloc no disposava de dades referents a les deu minideixalleries, la deixalleria mòbil o el telèfon verd. Avui, podeu veure aquesta informació a un dels comentaris.

3 comentaris:

Jo@net ha dit...

És una bona notícia que, a nivell de recollida, cada vegada els ciutadans fem un millor triatge i així poder destriar el que és reciclable i el que no.

De totes maneres, m'agradaria poder posar la mà al foc en poder dir que a destí, totes les deixalles que hem mirat de separar, realment segueixen els seus processos independents i allò que es pot reclicar es reclicla o com alguna vegada "he sentit de passadís", tot acaba anant al mateix lloc i el reciclatge acaba sent "d'aparador".

La petjada ha dit...

Avui Jordi Peiró m'ha enviat el següent escrit per complementar la informació citada en aquest post:


Benvolguts amics de la Petjada:

A la roda de premsa es van presentar també les dades de la deixalleries, les minis i el telèfon verd, que són les següents:

Deixalleries, 7.360 usuaris, amb un augment del 30,4% més, de les quals 4.831 han estat usuaris de la deixalleria de Cova Solera, i 2.529 del servei de deixalleria mòbil (important destacar que en el primer trimestre de 2008 hi va haver 1.086 usuaris i que el primer trimestre de 2009 hi van haver aquests 2.529, el que suposa un increment d'un 133%).

Pel que fa les minideixalleries urbanes, durant els tres primers mesos del 2009 s'han recollit 681 quilograms de residus, mentre que durant els 6 últims mesos de 2008 (implantació juny-desembre) es va recollir menys quantitat (598 quilograms).

Respecte al telèfon verd, s’han produït 922 trucades, un 19,12% més (al 2008 es van rebre 774 trucades). La meitat d’aquestes trucades ha estat per sol•licitar la recollida de mobles i trastos vells, seguit per la recollida d’esporga. D’altra banda cal destacar que s’han reduït el nombre de reclamacions coherent amb l’augment de trucades demanant la utilització d’aquest servei.

Espero que aquesta informació sigui del vostre interès.

Salutacions.

Jordi Peiró

Anònim ha dit...

Aquest augment tant elevat és degut a que es partia d'una situació en la que no hi havia separació de residus, per tant, qualsevol augment és molt elevat. Allò que és difícil és mantenir aquests percentatges al llarg dels anys!
De totes maneres, si es fa una mica de treball de camp, hom pot observar que els contenidors de rebuig estan a vessar (quan únicament només hauria de rebre allò que no es diposita als altres contenidors). Queda molta feina a fer: conscienciació i acció.