dijous, 14 d’abril de 2016

Entitats del Vallès proposen tancar l'estació de Renfe de Rubí i construir un intercanviador amb FGC a Hospital General

>> Titllen de "malbaratament" els 800.000 euros que Foment invertirà a Rubí i exigeixen l'aturada dels treballs

Aquest mes d'abril Renfe ha iniciat unes obres de remodelació i millora de l'estació de Rodalies de Rubí, que permetran adaptar les instal·lacions a les persones amb mobilitat reduïda. Les obres duraran uns cinc mesos i tenen un pressupost de 794.698 euros. Recordem que actualment l'estació és utilitzada per uns 400 viatgers cada dia.

Diverses entitats del Vallès -PTP, la Federació ECOM, l'ADENC i Via Vallès- han emès un comunicat on denuncien la despesa de 813.444,46 euros i 794.698,10 euros per adaptar les estacions de Renfe de Sant Cugat i Rubí respectivament, tot i la previsió oficial d'anul·lar-les per fer unes de noves que evitin el quilòmetre de transbordament actual fins a FGC. En el cas de Rubí, l'enllaç actual entre Renfe i l'estació d'FGC a Hospital General requereix caminar per vorals de carretera sense adaptar. Les entitats recorden que està previst el trasllat d'aquestes dues estacions al Pla Director d'infraestructures de l'Autoritat del Transport Metropolità i parcialment al Pla de Rodalies de Barcelona del Ministeri de Foment, unes obres de baix cost i històricament defensades pels moviments socials, ambientals i econòmics del Vallès, com són la PTP, l'Adenc i Via Vallès.

L'intercanviador d'Hospital General facilitaria l'accés dels rubinencs a la xarxa de Renfe. Imatge: PTP
En el cas concret de Rubí, el trasllat de l'estació a l'Hospital General -on s'hi faria un intercanviador- permetria als viatgers de la línia R8 de Renfe enllaçar amb la xarxa d'FGC de forma còmode. Això incrementaria la demanda potencial de la línia R8 i afavoriria la mobilitat interna al Vallès. Així doncs, els rubinencs podrien agafar el tren a l'estació de Rubí dels FGC -una estació cèntrica i ben comunicada amb els barris- i posteriorment aturar-se a Hospital General, on podrien accedir a la xarxa de Renfe. Aquest nou intercanviador facilitaria enormement les connexions entre Rubí, Sant Cugat (sector Volpelleres), Cerdanyola, la Universitat Autònoma, Castellbisbal, Martorell i Granollers, entre d'altres.

Per això, exigeixen al Ministeri de Foment i a Renfe l'aturada immediata d'aquestes obres per destinar les inversions a estacions que no estiguin pendents de ser abandonades i requereixin mesures per garantir l'accessibilitat universal i el dret a la mobilitat a totes les persones, a fi d'acomplir la legislació i normativa vigent d'àmbit català, espanyol i europeu.