dimecres, 13 d’abril del 2016

La consellera d'Ensenyament respon al Parlament sobre el 'cas Alan' amb poca concreció i algunes evasives

>> Meritxell Ruiz explica quins són els mecanismes de la Generalitat per a eradicar la transfòbia però evita donar informació concreta sobre l'assetjament escolar que va patir el jove rubinenc

El suïcidi del jove transexual Alan el passat 24 de desembre va commocionar Rubí i tot el país. Tenia 17 anys i va decidir acabar amb la seva vida després de ser víctima d'un presumpte cas d'assetjament escolar. A partir d'aquest moment, la societat va organitzar multitudinàries manifestacions i fins i tot va crear-se una plataforma per sumar esforços contra l'assetjament escolar. Els partits polítics també van voler saber si en aquest cas van fallar algun dels procediments establerts pel Departament d'Ensenyament, motiu pel que van presentar diverses preguntes per escrit a la Mesa del Parlament. Aquestes preguntes ja tenen resposta -almenys, en part- en un document publicat al Butlletí Oficial del Parlament de Catalunya.

Més d'un miler de persones van manifestar-se pels carrers de Rubí. Foto: ACN
Meritxell Ruiz, consellera d'Ensenyament, explica àmpliament quins són els mecanismes per a eradicar la transfòbia i altres formes d'assetjament als centres educatius de Catalunya, però no dóna resposta a preguntes més concretes referides al cas rubinenc. Així doncs, Ruiz no respon directament sobre quina informació disposava el Departament sobre el jove rubinenc, ni quines mesures s'havien adoptat envers aquest cas, ni tampoc si existia algun informe que alertés de la possibilitat de suïcidi.

En canvi, Meritxell Ruiz sí fa un ampli escrit per explicar quina és la feina feta per la Generalitat en aquests tipus de casos i assegura que el seu departament treballa per promoure una educació i una orientació acadèmica i professional sense estereotips sexistes ni discriminacions relacionades amb el gènere o amb l'orientació afectivosexual. Ruiz també diu que als centres catalans s'impulsa el respecte en la diversitat sexual i els diferents models de família i que s'estableixen propostes d'actuacions específiques per prevenir, detectar i intervenir en casos de violència o situacions de discriminació i exclusió per raó d'orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere. Entre d'altres tasques, el Departament es compromet a revisar i actualitzar alguns protocols, a elaborar una guia de coeducació per famílies sobre detecció i prevenció de conductes d'odi i discriminació i a elaborar unitats didàctiques pels ensenyaments d'educació primària i secundària.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Les respostes d'aquesta consellera són patètiques