Des de fa uns pocs anys, l’antiga fàbrica de Durex de
Can Fatjó té uns nous propietaris: l’empresa Rensika, dedicada a la
fabricació d’hummus. Fins ara, la companyia elaborava tones i tones de
crema de cigrons sota el paraigua de dues marques: Simply Greek (per a
Mercadona) i YGriega (marca disponible a Alcampo, El Corte Inglés,
Carrefour i Ahorra Más).
Amb el pas del temps, l’hummus de Mercadona s’ha
convertit en un dels productes estrella de la cadena valenciana, que es
troba a les prestatgeries amb diversos formats. És un producte de bona
relació qualitat-preu, d’alt valor nutricional i amb un baix contingut
calòric, una equació perfecta que fa que les vendes no parin de créixer.
De fet, Rensika venia fins ara el 70% de la seva fabricació total
d’hummus a Mercadona.
Carrefour, en un nou intent per esgarrapar clients a
Mercadona, ha decidit seleccionar la companyia rubinenca com a fabricant
del seu nou hummus de marca blanca. I el ven al mateix preu que el seu
rival (1,39 euros, terrina de 240 grams) i també amb diverses versions
(receptes clàssica, light i kalamata). D’aquesta manera, el gegant francès confia que l’hummus “made in Rubí”
ràpidament sigui ben acollit pels clients, tenint en compte que es
tracta d’un producte “sense conservants artificials, colorants ni
potenciadors del sabor”, afegeix la companyia.
La planta de Rubí fabrica cada any 20 tones d’hummus -unes tres piscines olímpiques-, segons les darreres xifres publicades per l’empresa. Tot i això, s’espera que la comercialització d’hummus com a marca blanca de Carrefour faci créixer encara més aquest volum de producció.
Rensika va començar a elaborar el seu producte estrella a Sentmenat l’any 2010 i ha passat dels 800.000 euros en vendes del 2011 als 15 milions d’euros de 2017, el mateix any que adquiria la fàbrica de Can Fatjó. Actualment l’empresa compta amb més d’una setantena de treballadors a la nostra ciutat.
* Article publicat de forma inicial al TOT Rubí el dia 19/11/2019
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada