"Propera parada: Es-Tá-Cio" o "Propera parada: Avinguda Can Fát-cho". Això és més o menys el que escolten els passatgers de RubíBus a través de la megafonia que informa del nom de la propera parada. Es tracta d'un servei que des de fa un temps s'ha implementat a la flota d'autobusos urbans i que és de molta utilitat per a persones cegues i també pels usuaris menys habituals, que saben on han de baixar però no reconeixen els carrers de la ciutat.
Tot i així, i a diferència del que succeeix a altres municipis, a Rubí la veu que informa del nom d'aquestes parades és robotitzada. Un ordinador llegeix amb certa dificultat el nom de les parades. En moltes ocasions, la pronunciació és errònia ja que llegeix en castellà noms catalans o directament confon quina és la síl·laba tònica del terme. Evidentment, els passatgers poden interpretar perfectament el nom de la parada, però redueix considerablement la qualitat del servei i, per tant, la imatge d'aquesta funcionalitat tan habitual als autobusos de qualsevol municipi.
Rubí disposa de poc més d'un centenar de parades d'autobús, per tant, no seria difícil enregistrar aquests noms i fàcilment substituir així aquesta veu robòtica que poc té a veure amb la ciutat de Rubí. La megafonia de Ferrocarrils, dels autobusos de Terrassa, Sant Cugat i Barcelona -per posar alguns exemples- o als aeroports, funciona de forma automatitzada però amb veus reals. RubíBus també pot aconseguir-ho. Si calen veus, aquí en podeu venir a buscar una...
Imatge d'un dels autobusos urbans de Rubí. Foto: Ajuntament de Rubí |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada