Avui la web municipal i El Punt publiquen una notícia molt important: l'Ajuntament posarà en marxa un nou pla per buscar noves places d'aparcament a la ciutat, tant al centre com als barris. Sens dubte, és una notícia molt destacada i que apaga els rumors i les informacions que deien que el Rubí+D i l'Escardívol es convertirien en places de zona blava o verda. Aquesta hagués estat una decisió valenta i decidida per l'ús del transport públic però hagués topat amb una oposició molt important dels rubinencs i això podria suposar un desgavell en les properes eleccions municipals.
El pla preveu construir tres aparcaments subterranis de pagament nous: el gimnàs Duet Sports (Parc de la Pau), l'ampliació del pàrquing del mercat i un de nova creació al darrere del CAP Mútua. En total, més de 800 places. La creació d'aquest nou aparcament al CAP és, sens dubte, la gran notícia, ja que després de descartar l'aparcament del doctor Guardiet calia buscar alguna alternativa propera.
A més, l'Ajuntament variarà les condicions d'aparcament al Rubí+D i a l'Escardívol. I aquí és on a mi no em surten els números... Tots sabem que l'aparcament del Rubí+D està mal fet (era provisional fins que no construïssin el centre comercial... algú se'n recorda?) i les seves places semblen de camions i no de cotxes... Doncs bé, ara es tornaran a repintar les seves places. La sorpresa és que pensen crear entre 15 i 20 places més. Jo us asseguro que en seria capaç de traçar moltes més, ja que aquelles places enormes no calen i perquè hi ha tota una zona sense pintar. En canvi, a l'Escardívol pensen pintar les places d'una altra forma, per tal de crear-ne entre 25 i 70 de noves. És un marge molt gran però ho vec molt més difícil, allà l'espai està molt més aprofitat, no creieu?
Tot i això, la gran novetat és que 200 de les 800 places totals d'aquests dos aparcaments gratuïts seran en règim de rotació, segurament de 90 minuts. Això suposarà un gran canvi ja que molts veïns i usuaris d'aquests aparcaments deixen el seu cotxe tot el dia, mentre estan a la feina o van a fer tràmits, o abans d'agafar el tren i anar a treballar a Barcelona, per exemple. Aquest canvi el vec positiu, ja que beneficiarà aquells qui van a comprar o fer alguna gestió a l'Ajuntament i no troben lloc perquè alguns veïns s'han fet alguna plaça de la seva propietat... però serà difícil controlar aquestes places amb els rellotges, caldrà veure com es fa. Ajudarà aquesta mesura a potenciar el comerç local?
Finalment, es buscaran altres places d'aparcament als barris, redissenyant la forma d'aparcar a alguns carrers i fins i tot fent canvis de sentit, quan sigui necessari. Un pla ambiciós, el veurem fet realitat? O passarà com els autobusos, que porten una demora de 3 anys en l'aplicació de les noves línies? Jo hagués preferit apostar pel transport públic abans que pel privat, però veurem com van les coses...
5 comentaris:
A mi si que me salen los numeros...
0 PLAZAS NUEVAS CREARÁ EL AYUNTAMIENTO
INFINITAS MENTIRAS
LA VERITAT ES QUE CREC Q TENS RAÓ. POTSER SERÀ MÉS DIFICIL APROFITAR L'ESPAI DE L'ESCARDÍVOL QUE NO PAS EL RUBÍ+D. CADA COP QUE INTENTO APARCAR EN AQUEST ÚLTIM, EM PREGUNTO QUI VA SER L'IL·LUMINAT QUE VA TRAÇAR LES PLACES... ENCARA QUE FOS AMB DE MANERA PROVISIONAL ( QUE JA CONEIXEM TOTS LES PROVISIONALITATS DEL NOSTRE MUNICIPI...) ESPERO QUE EL PLA TIRI ENDAVANT, PERO COM BE DIU EL NOSTRE BLOGGER ENCARA ESTEM ESPERANT LES NOVES LÍNIES D'AUTOBUSOS. ALGÚ SAP SI AQUESTA PROPOSTA ES UNA UTOPIA O ENCARA EXISTEIX LA POSSIBILITAT QUE ESDEVINGUI UNA REALITAT? SI ÉS AIXÍ, ALGÚ SAP QUAN PASSARÀ?
Mentre no es faci un plà de millora real del transport urbà a Rubí, estarem fomentant, per necessitat, l'ús del vehicle privat. Al final, aconseguirem que la ciutat no sigui del ciutadà sinó del vehicle, i si es fan més places d'aparcament i el fet d'aparcar no sigui tant problemàtic, també estarem fomentant que la ciutadania aposti per tenir més i més vehicles.
totalment d'acord amb l'últim comentari. Així de clar ho dic: qui vulgui el cotxe aparcat sota casa que es pagui un pàrquing!
el ejemplo de que este ayuntamiento sólo mira por los coches es que en la calle cal princep reformada hace poco para los peatones (de las pocas que han hecho) ahora han puesto la zona de carga y descarga encima de la acera SI SI lo habeis leido bien ENCIMA DE LA ACERA, con lo que los peatones no pueden ir por esa acera porque hay camiones aparcados ni por la otra porque por encima de esa acera han de pasar los coches que circulan por la calle. INCREIBLE Y VERGONZOSO, aunque sea de forma temporal (por el paso temporal del bus a raiz de la remodelación de abat escarré) eso no puede hacerse, para hacer eso lo que han de hacer es quitar el sitio de 2 o 3 coches y hacer allí temporalmente la zona de carga y descarga, pero claro para eso han de priorizar los peatones a los coches y eso parece mision IMPOSIBLE para este ayuntamiento.
Publica un comentari a l'entrada