dijous, 15 d’octubre del 2009

Com afectarà la segona fusió de caixes catalanes a Rubí?

Fa unes setmanes La petjada de Rubí analitzava quines podrien les conseqüències de la fusió de Caixa Terrassa, Caixa Sabadell, Caixa Girona i Caixa Manlleu. En total, la nova caixa té actualment 17 oficines, segurament masses per una ciutat com Rubí. Avui, analitzem quina és la situació de l'altra fusió de caixes catalanes: Caixa Catalunya, Caixa Manresa i Caixa Tarragona.
Actualment Caixa Catalunya disposa de 6 oficines a la ciutat (Pl. Doctor Guardiet, Mercat, Monturiol/Abat Escarré, Madrid, Sant Jordi Park i Carretera de Sabadell). Caixa Tarragona disposa d'una oficina al passeig Francesc Macià i Caixa Manresa una única oficina al carrer Cervantes. En total, vuit oficines. Aquestes, però, estan força repartides per la ciutat i no estan una al costat de l'altra. Això pot significar que no s'hagin de tancar tantes oficines d'aquesta nova caixa -que encara no té nom-, a diferència del cas de Caixa Terrassa, Caixa Sabadell, Caixa Girona i Caixa Manlleu (17 oficines a Rubí en total). Per fer-se una idea, "la Caixa" disposa de 9 oficines a la ciutat.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

esta fusión no creo que haga cerrar ninguna de las oficinas ya que están estratégicamente puestas y bastantes separadas. Sólo influirá si alguna es de alquiler alto, la cual quizá sí cierren.

Anònim ha dit...

venga fusiones y fusiones!!!! y encima los periodistas, políticos y los que supuestamente saben del tema comiendonos la cabeza con que es necesario, beneficioso, etc para la población...¡¡CHORRADAS!!. Estas fusiones sólo beneficiarán a las propias entidades restando gastos y consiguiendo mejores condiciones con lo que negocien. A la población nos es perjudicial porque habrá menos oferta en el sector y nos impondrán las condiciones que quieran y traerá montones de despidos directos e indirectos. De esto último me da vergüenza oir como la prensa no dice nada y sólo dice frases del estilo "la fusión de cajas no traerá despidos ya que todo serán prejubilaciones..." cuando eso es totalmente incierto. Cientos de trabajadores de empresas externas serán echados al unificarse, que pasa ¿que no son trabajadores porque no son plantilla? vaya jeta! esto de la externalización es lo que tiene pero al menos ya que las empresas esconden esos despidos indirectos cuando nombran los datos de las fusiones que la prensa no sea tan poco seria porque la mayoría de este personal externo no es recolocado en otros clientes y son echados GRATIS por sus empresas porque suelen tener contratos de obra y servicio por proyecto.