diumenge, 19 de juliol del 2009

La zona taronja s'estrena a Rubí amb gent a favor i en contra

La zona taronja ja és una realitat a la ciutat. A partir d'ara, el Rubí+D i l'Escardívol estrenen una nova modalitat de plaça d'aparcament.. ni blava (de pagament), ni verda (pagament per abonats) ni de càrrega i descàrrega. Es diu taronja i permetrà l'aparcament gratuït però rotatori. Els vehicles tindran un màxim de 90 minuts de disponibilitat d'aquella plaça, però sense cap cost. Per fer-ho possible, es repartiran 10.000 cartrons. A l'arribar a una d'aquestes places, caldrà indicar quina hora és, i en menys de 90 minuts haurem d'abandonar la plaça. Sinó, la policia ens podrà multar.

De moment s'ha iniciat la fase informativa, i no serà fins al setembre quan la zona taronja sigui una realitat al 100%, ja que fins aquella data no es podrà multar a cap vehicle. Tot i això, s'espera que els rubinencs s'adaptin ràpidament a aquesta iniciativa. Segurament serà una decisió polèmica per a alguns, i molt bona per a uns altres. El que satisfarà a molts, és que de moment, no calgui pagar per estacionar a aquesta zona taronja. D'altra banda, segurament molta gent es veurà perjudicada per aquesta mesura, ja que molta gent aparcava al Rubí+D i agafava el tren cap a Barcelona, o bé aparcava a l'Escardívol i anava a treballar a alguna botiga/oficina del Centre... però també permetrà que molta gent pugui baixar al centre per fer algunes gestions, fer la compra o donar un passeig, sense necessitat de pagar i amb més facilitat per trobar aparcament.

Caldrà veure com funciona aquesta zona taronja. Què en penseu? Quin futur li veieu a aquesta decisió? S'afavoreix la mobilitat? La imatge que acompanya aquest text ens mostra com ha quedat l'aparcament del Rubí+D (foto copiada del bloc de Carme García).

40 comentaris:

Yasmina ha dit...

jo trobo que pot funcionar si la gent és honesta.

perquè molts llestos i llestes provaran de fer "la pirula" posant que han arribat 30 minuts (per exemple) més tard de l'hora que han aparcat realment i s'estaran aprofitant d'aquest temps extra. això ho controlarà la policia?

també suposo que deu ser cosa d'acostumar-s'hi

Jo@net ha dit...

Tal com indica la Yasmina, feta la llei, fetal a trampa.

Qui diu que abans d'esgotar els 90 minuts de termini, més d'algú anirà al cotxe i canviarà de nou el que marca el rellotge de cartró? Aquí hi ha molta picaresca...

I per què no un sistema com a moltes superfícies comercials en els que obtens un tiquet a l'entrada i a la sortida l'has de validar. Aquells que excedeixin el temps de gràcia (gratuït), hauran de pagar una tarifa per minut com en qualsevol aparcament.

Es només un idea. El que si aplaudeixo es que es posi límits al fet d'aparcar "in eternum".

komotu2003 ha dit...

sembla que ens faixin un favor, "la zona taronja serà gratuïta". Doncs no entenc aquestes iniciatives estúpides.

La gent que aparca al Rubí+D per anar a la Uni que? o a Barna a la feina? hem de fer guardia per trobar una plaza no-taronja, siusplau!!

El que haurien de fer es ampliar el Rubi+d, TOT gratuït, i que l'ajuntament retiri els cotxes que porten anys i milers de multes, i no multar a la gent que el deixa un dia o dos.

I jo seré un d'aquests llestos que farà el que diu la Yasmina, ho sentó, això es el que hi ha.

komotu2003 ha dit...

perdó per el "faixin". Cuanto daño hacen los correctores!!!

Anònim ha dit...

pues yo lo veo perfecto, el centro necesitaba de este tipo de aparcamiento para que la gente pueda venir a hacer gestiones, comprar, etc sin tener que volverse loca para aparcar o pagar un parking. Yo que viajo mucho he visto que este tipo de zonas existe en los centros de ciudades de toda europa y funciona de maravilla, por ejemplo en Italia está lleno y funaciona hace muchos años perfectamente, incluso allí hay zonas de 10 minutos (no se a que te dará tiempo en 10 minutos), 20, 30...y hasta 2 horas. La verdad que 90 minutos para Rubi es muy buena idea. Al menos ahora en Rubí todo el mundo podrá aparcar gratis en pleno centro sin tener que volverse loco, cosa que no pasa en otras ciudades. Y lo veo perfecto porque el parking (i mas en zonas de espacio escaso) ha de ser para todos y no para 4 listos que tienen los coches aparcados eternamente en el mismo sitio. Es cierto que fastidiará a la gente que vaya a coger los ferrocarriles para trabajar o vaya a trabajar en el centro y dejaban sus coches todo el dia allí aparcado, pero que no se me enfade nadie pero a falta de espacio veo más lógico favorecer que una plaza se use 6 o más veces en un día por gente que se mueve por el centro que no por una persona que deja el coche a 1a hora de la mañana y no recoge el coche hasta el final de la tarde dejando así sin sitio a más de 6 personas durante el dia. Y respecto a que hareis trampas...siempre se hacen pero no dudeis que algun dia os engancharán es cuestion de tiempo ya que es la ley de murphy: el dia que pongas que has llegado 30 minutos mas tarde te irás y el policia vendrá 10 minutos después y como verá que la hora de llegada que has puesto es posterior a la actual en 20 minutos te pondrá una multa por listo igualmente, al menos en Italia como os comentaba actuan así. Yo pienso como Jo@net, lo mejor sería un tiket de entrada y uno de salida, ya que así nos ahorramos tener a un policia o dos perdiendo el tiempo en los parkings y sin que consigan pillar al 100% de los que se pasan de hora y con la máquina todo dios que se pase 1 minuto ya paga.

Nemo ha dit...

D'acord amb Jo@net i Anònim. Les màquines (si funcionen bé) evitarien la picaresca.

Un recordatori, que sé que serà impopular: aparcar gratis no és un dret constitucional ni es recull a la Declaració Universal de Drets Humans.

Per cert: he vist cotxes que surten de l'Escardívol pels passos de vianants. No crec que sigui la idea, oi?

Jo@net ha dit...

Komotú,

Només una observació. La gent que aparca al RubI+D per anar a la feina o a la Uni, tal i com expliques, entenc que ho fan perque tenen un problema de transport per anar del seu origen fins a la estació. Per això, aquest tram el sol.lucionen amb el cotxe.

Ja que al final utilitzeu el tren per anar a la vostra destinació, o sigui, transport públic, això posa en evidència que el que realment teniu és un dèficit de transport públic entre el vostre origen fins a la estació. No seria doncs més convenient i lògic, demanar o fer pressió per tenir un transport públic que us permeti estalviar el cotxe en aquest tram on es posa de manifest que hi ha la mancança?

Nemo ha dit...

D'acord un altre cop, això seria el més lògic. Per desgràcia, sabem que la pressió que caldria exercir per resoldre a gust de tots els possibles usuaris el tema del transport públic en les circumstàncies actuals seria de gran magnitud.

El fet és que resolent un problema (el de l'aparcament abusiu i etern en un espai públic) se'n genera un altre (el dels usuaris que utilitzen l'espai per continuar en transport públic i que, lògicament, estan emprenyats).

En un món ideal es trobaria alguna manera justa de compensar (subvencionar?) a aquests usuaris o, com proposa Jo@net, es posaria transport públic que cobrís totes les combinatòries d'ubicació i horari. Ara, només els hi queda tenir la sort de trobar lliure una de les places d'aparcament lliure, o anar a una taronja i pagar multes i/o fer la "pua" amb més o menys sort i habilitat. O canviar d'estació.

Algú sap, amb la nova distribució, quantes places són taronges i quantes continuen en modalitat lliure?

Anònim ha dit...

cambiando de tema ,¿alguien sabe por qué ha desaparecido la encuesta de si habiamos disfrutado de la fiesta major, mientras que las otras encuestas continuan apareciendo?

Albert ha dit...

Un dels temes recurrents a les converses del carrer, a les botigues, en aquest i en d’altres blogs d’internet, etc. Rubí és la mobilitat del municipi. En una cosa tothom coincideix: és molt millorable a tots nivells: moure’s en cotxe a segons quines hores és un suplici, caminar per les voreres és una pista americana per tots els obstacles amb què ens podem arribar a trobar: voreres estretes, pals de la llum, tifes de gos, cotxes sobre les voreres, grups de gent petant la xerrada que no permeten el pas de la resta de vianants, etc. La bicicleta sembla que no existeix com a possible mitjà de desplaçament (algú sap on es pot trobar un plànol que indiqui on estan ubicats els aparcaments per bicicletes? N’hi ha?), etc. El que és comú a tothom és que empitjoren la qualitat de vida dels habitants de la ciutat.
De fet, porto uns dies tafanejant per internet i no he sigut capaç de trobar aquest Pla d’Aparcaments que tant en parlen els de l’Ajuntament, de fet en quines dades es basen per fer unes actuacions i no unes altres? Per què Rubí no té Pla de Mobilitat Urbana (PMU) que marqui les línies mestres en l’àmbit de la mobilitat a mig i llarg termini? Es podrà dir que el POUM incorpora el Pla de Mobilitat Generada, però no és el mateix perquè no fa propostes concretes com sí fa un PMU.

Albert ha dit...

(2ª PART)
Reflexions que em venen al cap referents a la mobilitat a Rubí, de ben segur que vosaltres també en teniu alguna a partir de l’observació i l’experiència en el dia a dia:
• Per què si s’han fet unes noves línies de bus amb horaris de pas no s’ha vetllat per tenir cura de la coordinació amb l´’unic tren que passa de la línia C7 de RENFE? Per dos o tres minuts no és possible agafar-lo i cal esperar 30 minuts.
• El POUM preveu una estació d’autobusos interurbans juntament a l’edifici comercial del Rubí+D, on aniran aquests autobusos si només tenim 3 línies de bus interurbà? Terrassa i Sant Quirze i Cerdanyola/Sant Cugat. L’expedició de dissabte al matí a Sabadell és de propina (algú l’agafa?)
• Per quan l’interecanviador entre l’estació d’FGC a Hospital General amb RENFE Rubí?
• Potser tinc una excessiva sensibilitat auditiva però, hi ha algun control sobre els ciclomotors amb els tubs d’escapament trucats? La Diputació de Barcelona va cedir fa uns mesos sonòmetres a les policies locals per fer controls preventius i sancionadors...
• Algú ha provat d’entendre’s a l’apartat de mobilitat de la web de l’ajuntament? Compareu-lo amb el d’altres municipis, en aquest no apareix informació de les línies interurbanes, per exemple.
• Què passa amb les marquesines dels autobusos interurbans? No existeixen, ni hi ha plànols ni horaris, etc. del tercer món vamos....
• Algú sap alguna cosa sobre la qüestió de l’N61? es va fer una moció institucional a la generalitat i allí es va quedar...
• També es va fer una moció de suport a la iniciativa del TramVallès, com ha quedat?
• La reforma del Mercat inclou la peatonalització dels voltants com han fet a Sabadell?
• On es poden consultar les tarifes dels taxis de Rubí?
• Es treballa amb les escoles i els pares per sensibilitzar-los i reduir el número d’infants que van a escola en cotxe i no caminant?
• En base a quines dades es justifica les accions relacionades amb la mobilitat? S’ha fet una enquesta relacionada amb la mobilitat al municipi? On es poden trobar aquestes dades?
No sé, són reflexions que de ben segur deuen tenir una resposta que la ciutadania desconeix

komotu2003 ha dit...

Me explico Jo@net.

Tienes toda la razón en tu segundo comentario. Seguramente mucha gente se movía y se sigue moviendo en coche para ir a la Estación, en vez de ir andando.

Hace poco más de 1 año que vivo en el 25 de setiembre y desde entonces mi bici me acompaña por todos los lados, y por supuesto a la estación.

Pero mi disconformidad viene de mi época cuando vivía en Castellnou (el bus de Castellnou es otro tema. Me consta que se ha mejorado los recorridos, pero habría que seguir trabajando en ello).

Perdías casi una hora en bajar de la urbanización. Y si madrugabas porque empezabas a trabajar muy temprano, a las 6h no tenías Bus.
Que conste que no critico que no haya bus a esas horas, son horarios intespectivos, pero se requería de la necesidad del coche.

PARA FINALIZAR Y NO ALARGARME MÁS.

QUEREMOS BICING EN RUBI
QUEREMOS BICING EN RUBI

Un placer bloggear con ustedes.

Anònim ha dit...

he de reconocer que en este blog pasa gente cuyos comentarios y forma de pensar son muy ilusionantes. Me alegra ver que rubi poco a poco se está llenando de gente que también tiene preocupaciones por las cosas cotidianas de su ciudad: limpieza, trasporte publico, zonas verdes, ruidos, etc. Pero lo malo es que con los calientasillas que tenemos de politicos en nuestra ciudad poco harán más que cobrar a fin de mes y llevarse lo que puedan de su puesto. Es muy triste ver como la gente lleva tiempo pidiendo cosas tan lógicas y la respuesta de su ayuntamiento (y de los grupos de la oposicion, aqui no se salva nadie) es un silencio por respuesta y nunca se hace nada que mejore la vida de sus habitantes. ¿de verdad ningun politico ve la necesidad de unir con bus frecuente la renfe y los ffcc?, ¿y aceras mas anchas?, ¿y una normativa de civismo para multar a quien pinta paredes, hace sus necesidades en portales, no recoge los excrementos de su perro,...? ,¿y una zona verde en el centro?, y así cientos de cosas que o no ven o no quieren ver que la gente de una ciudad necesita para mejorar su calidad de vida. Pero repito que gracias a la mayoria que escribis en este foro ya que con gente como vosotros en la ciudad solo podemos ir a mejor!

Anònim ha dit...

yo he llegado a la conclusion de que, una de dos ,o esta gente del ayto. se llena los bolsillos con nuestros impuestos, o son muy tontos. No puede haber más explicacion.

Anònim ha dit...

Un dia podríem fer la prova, que ens deixin per una setmana l'espai que ocupen tant els polítics com els tècnics de l'ajuntament per fer aquelles actuacions que nosaltres creiem que són òbvies i que s'estan reclamant de fa tant de temps... I després algú es pregunta per la desafecció política i per què Rubí encapçala el ranquing de municipis de Catalunya amb els índexs d'abstenció més alts...

Marta Ribas Frías ha dit...

hola,

jo sóc de les que penso que la zona taronja, ni fu ni fa. Pot resoldre temporalment la necessitat de més mobilitat en l'aparcament (més cotxes aparcant menys estona). Però està clar que no és cap solució definitiva. Fins que no es facin grans aparcaments a les entrades de Rubí, tant gratuïts com de pagament, i es millori encara molt més el transport públic dins de la ciutat, tot el què es faci seran pedaços temporals.

Marta Ribas Frías ha dit...

aprofito també per respondre alguns dels dubtes que plantejàveu. Sóc la portaveu del grup d'ICV-EUiA. Jo tampoc tinc informació de tot (és així de trist) però potser algunes coses puc aclarir-vos-les una mica, ja que veig que ningú del govern municipal respon...

Albert, preguntes pel PMU. Jo també m'ho pregunto. Deu estar des de fa molt de temps en un calaix, perquè estudis se n'han fet... però jo no n'he vist els resultats.
Pel que fa al Tramvallès: ICV ho estem perseguint i treballant com a projecte a tot arreu. Pensa que és un projecte supramunicipal, que hauria de planificar la Generalitat i diversos municipis coordinadament. ÉS difícil i lent, però no impossible. Acabem d'aconseguir que s'inclogui en la planificació del Pla Territorial Metropolità de Barcelona. Però no tot... ara farem al.legació perquè la part no inclosa (la línia que des d'ICV proposem que fes el trajecte Sant Cugat-Rubí-Terrassa) també s'introdueixi. I ja hem aconseguit que gairebé totes les ciutats del Vallès Occidental que hauríen de sumar-s'hi ho faci per Ple.

L'intercanviador FFGC-REnfe: també és un tema que s'ha lluitat i reclamat. No és competència municipal. I hem aconseguit que s'introdueixi al Pla Territorial Metropolità de Barcelona. Per tant, es farà. (quan, no ho sé)

Sobre la mobilitat a peu per la ciutat (pares/mares duent els fills/es al cole). Al Ple passat en vam parlar. I vam tornar a reclamar que s'aposti per potenciar els camins escolars a peu. El govern municipal s'hi ha compromès.

Sobre les bicis, els aparcaments han anat desapareixent... no us n'heu adonat? Són l'enigma de Rubí. On són? Algú els té a casa per penjar-hi les jaquetes?
Bé, bromes a part, teniu raó. Cal una aposta clara per la bici, especialment ara amb l'illa de vianants. La tardor vinent ICV farem una proposta pública i currada en aquest sentit. Estigueu atents... (amb això també responc al Komotu sobre el tema bicing)

I finalment, per no enrotllar-me més, ANÒNIM: jo no m'estic fent rica, t'ho puc ben assegurar. I m'ofereixo, com faig sempre amb tothom, a que m'utilitzeu. Feu-nos servir, si us plau, per fer les vostres propostes. És ben fàcil trobar-me: tinc bloc (www.mribas.blogspot.com) i pàgina al Facebook, i email de regidora (mri@ajrubi.cat) i si no, sempre podeu passar pel local d'ICV (per les tardes) i si no hi sóc jo, deixar-me l'encàrrec.
Us asseguro que us atendré encantada.

Anònim ha dit...

pufff ya se coló el político de turno a hacer partido y propaganda de lo buenos que ellos son y lo malo que son los otros...una pena la verdad que todo lo que se hace por la red acabe infectado por estos virus.
Espero que este blog no se convierta en el escaparate de uno o varios partidos comentando partidistamente cada noticia que se pone y siga siendo un blog para los ciudadanos de Rubi (y no me digas que escribes porque tu tambien eres ciudadana porque si es así no te presentarias con las siglas de tu partido); pero viendo que ya hay uno que empieza a escribir por aquí para hacerse propaganda (sólo se han de leer las referencias negativas al partido que gobierna que hábilmente ha colocado en su escrito...) quiero decirle que anticipando que no soy votante de ningún partido político, aprovecho para decirle a la Sra Marta Ribas que todos los partidos mayoritarios son iguales...es decir cuando mandan se olvidan de sus habitantes y cuando están en la oposición se llenan la boca de ellos. El ejemplo claro lo teneis vosotros mismos ahora: ¿acaso no mandasteis? ¿y en ese momento Rubí estaba mejor que ahora en algún aspecto? pues no! y mira que repito que no soy votante socialista ni nada, pero no soporto a los jetas de los políticos llenandose continuamente la boca de mentiras, ya que vosotros cuando mandasteis hicisteis menos que los de ahora...¿y os llamais verdes? pues será porque os gusta la lechuga porque dejasteis una ciudad con bastante cemento...¿o es que acaso ahora nos vas a decir que vosotros dejasteis carriles bici, un parque en el centro, parkings subterraneos cerca del transporte de ferrocarril, lineas de buses mejores que las de ahora, un centro completamente peatonal, unas aceras anchas, intercambiador entre fgc y renfe, una entrada iluminada con aceras hacia el centro comercial de sant cugat, etc etc etc Y QUE RESULTA QUE LOS QUE MANDAN AHORA LO HAN QUITADO TODO NO????? ya está bien de tanto político con tan poca vergüenza quejandose de todo lo que hacen los otros y no haciendo nada cuando ellos están; sois todos iguales, pero la culpa la tenemos nosotros por votaros a unos y otros siendo tan jetas y dandoos un sueldo y ese puesto público que tan poco valorais y agradeceis al pueblo cuando lo conseguis. Ahora aprovecha y pon un link a vuestro programa electoral lleno de mentiras que no pensais cumplir si governarais, al igual que has hecho habilmente con tu blog, facebook, etc para ver si coges a algun voto mas por aqui (sólo te faltaba poner una papeleta de tu partido digitalizada para que la podamos descargar y votarte en las proximas elecciones)...que triste dios mio! a ver si inventan un antivirus de políticos para que no infecteis todas las webs con vuestra propaganda spam

Pepito grillo ha dit...

Añado a la lista de reflexiones de Albert: cómo es posible que una estación nueva como la de FGC se monten los pitos que se montan cada vez que la gente baja del tren???!!! Me parece muy fuerte que se tarden más de minuto y medio-dos minutos segun la hora a desalojar un andén! Propuesta a los señores de FGC, paren el tren unos metros antes para que la gente de los cotxes delanteros suban por las escalers mecánicas y los pasajeros de los 2 últimos vagones suban por las escaleras normales. En el caso de los S55 que finalizan servicio en Rubí, por qué no abren las puertas que dan a los dos anedenes? se desalojaría el tren en la mitad de tiempo...

Yo creo que es bueno que los políticos participen en estos blogs, pero creo que sería más necesario que patearan la calle, que hablen con los vecinos, que vayan a RENFE en autobús y vean como el tren se les escapa por 2 minutos y tienen que esperar una hora, que sepan cuánto cuesta un billete a Terrassa (el doble que a SAbadell, increíble) y se dejen de actos propagandísticos y de lucir palmito.

Alguien ha contado cuántas veces aparece la palabra alcaldesa en la web municipal? Cuántas fotos hay?

Anònim ha dit...

"Yo creo que es bueno que los políticos participen en estos blogs" doncs jo crec que es bó que els visitin per veure les inquietuds dels seus habitants ja que sembla que viure en un món paral·lel alié a tot el que passa als carrers de la ciutat, i en tot cas que participin com a qualsevol ciutadà, però no que participin com a politics darrere d'unes sigles polítiques i només per fer-se propaganda sense aportar res. O es que creieu que si aquesta senyoreta fos la nostra alcaldessa hauria escrit? només escriu per desgastar a l'oposició i fer-se la seva propaganda particular. Segur que si anem qualsevol de nosaltres al seu blog a ficar anuncis -tipus venc moto, ...- segur que els esborren, així doncs perqué hem que veure normal que ells fiquin sempre anuncis de "lo magnifics que son"?

Nemo ha dit...

A mi em sembla bo que els polítics es mirin aquests blogs (de fet, és molt problable que ho facin, encara que sigui per morbo, per molt que no diguin res). Em sembla bo que participin si donen respostes a alguna de les preguntes que s'hi formulen i que tan sovint queden a l'aire i acaben derivant en especulacions.

Suposo que més d'un ja ha passat per l'experiència de demanar informació a l'OAC, o a alguna Regiduria, amb resultats frustrants. O, millor encara, ha fet una instància demanant informació o suggerint alguna millora, o presentant alguna queixa; si mai hi ha resposta, tarda mesos. Els conductes oficials semblen especialment eficients per ignorar a la ciutadania que els utilitza.

Personalment, puc viure amb una mica de propaganda si ve acompanyada d'informació i de respostes. Els "i tu què?" o els "i tu pitjor" són improductius i a mi ja m'avorreixen profundament.

Anònim ha dit...

propaganda d'un politic acompanyada d'informació? jejeje molt bó l'acudit Nemo. En tot cas si vols informació te la donaria qui mana però mai l'oposició; tots els partits politics et donaran l'informació que els interesa i per això mateix ho faran de forma sesgada i manipulada, pero la oposicio encara mes ja que ni lo que es fa bé pel govern de torn ho acaben admitint. Així ens va en aquest pais on tot es oratoria i mai fets...els politics només volen que parlem d'ells encara que sigui per no res...ICV si us fixeu ja ho ha aconseguit: ja no parlem dels aparcaments, parlem del politics!

komotú - dani ha dit...

Pues si hacemos blogs, damos nuestra opinión y nadie se preocupa
por lo que decimos...

Ayer pude probar el nuevo parking RUBI+D. He de decir que han repintado muuuucho mejor las plazas, pero sigue sin gustarme lo de la zona taronja jajaja Por cierto, estaría muy bien que arreglaran "los nuevos aparcamientos". Me refiero a los aparcamientos que desde hace poco la gente se esta inventando en el lateral de la riera y de paso el parking pequeño de tierra a la izquierda del Rubi+D. NO? Es una idea.

A lo mejor la zona taronja ahí luce más.jeje

Anònim ha dit...

Posant de banda si està bé o malament que els polítics puguin opinar en aquest blog, jo estic d'acord que n'opinin clar que sí!!!Doncs cal dir que el més important és que almenys ICV demanarà carrils bici a Rubí, ja era hora, a veure si podem inaugurar dintre de poc el PRIMER carril bici a Rubí...mare meva no tenim cap!!!Que consti que no soc votant d'aquest partit, ja que l'unic que va fer al seu mandat és una ciutat grisa i desorganitzada!!!

Nemo ha dit...

"propaganda d'un politic acompanyada d'informació? "... d'acord, potser he pecat d'ingenuitat.

I també, potser no els podem posar a tots al mateix sac. I això no vol dir que combregui amb rodes de molí. És més, cada vegada la trobo més decebedora, la classe política. Però potser hi ha graus i tons de gris entre el blanc i el negre. No m'agrada la idea de demonitzar als polítics i desqualificar les seves opinions perquè són polítics.

En aquest cas (entrada de blog) valoro positivament que una política intervingui i doni informació. Allà cadascú amb el que es vulgui creure i com filtri el que entengui que és propaganda.

Tots opinem de manera esbiaxada i subjectiva. O no?

Anònim ha dit...

1a part
"Tots opinem de manera esbiaxada i subjectiva. O no?" totalment cert, clar que tots tenim la nostra opinió i a partir d'ella fem les nostres aportacions al blog, però la diferencia es que la Marta de d'ICV-EUiA no ha aportat cap informació de res, només ha fet propaganda del seu partit i no ha parlat com a ciutadana sino com a politica; com podeu dir que si ha aportat informació? que ha dit? no ha dit res! només ha criticat al partit que governa perque ella es a l'oposició, si ella manés mai escriuria aqui i mai criticaria res del que faria el seu partit. Que pensen que som idiotes o que? Això es veu en tot lo que diu al seu escrit d'adalt a abaix:
"Jo tampoc tinc informació de tot (és així de trist) però potser algunes coses puc aclarir-vos-les una mica, ja que veig que ningú del govern municipal respon... "
en una frase 2 ganivetades al govern: en una deixa caure que el govern no informa, i en l'altre recrimina que ningú del govern escrigui aqui per resoldre dubtes, cosa que ells sí fan perque son els millors...

"Albert, preguntes pel PMU. Jo també m'ho pregunto. Deu estar des de fa molt de temps en un calaix, perquè estudis se n'han fet... però jo no n'he vist els resultats"
continua amb les ganivetades al coll...per si no habia quedat clar abans que quedi clar que el govern que hi ha ara es un incompetent i ells no ho farien mai així de malament

Anònim ha dit...

2a part
"Sobre les bicis, els aparcaments han anat desapareixent... no us n'heu adonat? Són l'enigma de Rubí. On són? Algú els té a casa per penjar-hi les jaquetes?"
segueix amb les ganivetades pero de forma mes irònica i enrrollada, per semblar mes a prop del poble, de la juventut...es clar que el que no diu es que quan ells estaven qualsevol ciutadà veia abans un bolet que una plaça de bici, pero es clar això no ho diu perque així sembli que ells habien omplert de parkings de bici tota la ciutat i els satanasos del psc les han tretes

"La tardor vinent ICV farem una proposta pública i currada en aquest sentit. Estigueu atents... "
continua el tó enrrollat i juvenil per atraure simpatitzants. El que no diu es que Rubi mai ha tingut carrils bici I ELLS HAN MANAT FORÇA TEMPS, que passa que quan ells manaven no podien fer "propostes currades", "molones", "superchachis",...? no no tenen que fer-les aquesta tardor i a sobre quan no estan manant perque així si no es fan la culpa no serà seva.perque no las vau fer quan manavau? quin rostre senyor!

"És ben fàcil trobar-me: tinc bloc (www.mribas.blogspot.com) i pàgina al Facebook, i email de regidora (mri@ajrubi.cat) i si no, sempre podeu passar pel local d'ICV (per les tardes) i si no hi sóc jo, deixar-me l'encàrrec.
Us asseguro que us atendré encantada"
I com no finalitza l'escrit amb tot tipus de dades per poder contactar amb el seu partit politic...que a la fi es per l'unic motiu que ha escrit aqui.propaganda gratuita? no que va!! visca el teletienda Jo si fos l'administrador li cobrava al seu partit per la propaganda

Albert ha dit...

Senyors, estem parlant de qüestions relacionades amb la mobilitat.

Com diria algun dels anònims han aconseguit que no es parli de mobilitat... Que volen participar i veure què opina la gent? perfecte però que sigui en positiu, és a dir, que no estiguem 4 anys esperant la campanya electoral de torn per prometre tot de qüestions que després resulta que no és competència municipal sinó d'altres administracions...

En fi, suposo que la majoria de la gent prefereix que algú (càrrec polític, oposició o el tècnic de torn, qui sigui) ampliï les voreres, ajusti la coordinació horària dels autobusos amb els trens de la RENFE, que revisi el model urbanístic de l'Avda de l'Estatut i del Passeig de la Riera (les vies que passen per aquests carrers són de la Generalitat o de l'Ajuntament?) Perquè es podria pressionar per humanitzar aquestes vies ja que, segons dades de la GEneralitat de Catalunya pel 2002 tenen unes IMD (Intensitats mitjanes de Trànsit) de 10.285 vehicles (8,11% vehicles pesants) en el cas de la Riera i de 11.525 vehicles en el cas de l'Avda de l'Estatut. Podeu trobar més informació a la següent adreça: http://www10.gencat.cat/ptop/binaris/3_IMDs%20Xarxa%20Generalitat_tcm32-37571.pdf
En fi, algú s'ha preguntat perquè no hi ha teixit comercial en cap dels 2 eixos? cotxes i més cotxes que no permeten passejar tranquil, voreres estretes i molt mal condicionades, gent aïllada dins de casa per no haver de suportar el soroll del trànsit (que de ben segur supera les recomanacions de la OMS). En fi, que l'ajuntament es deu escudar en que és compteència de la generalitat i així estem, amb el ciutadà passant com bonament pot... La UE ofereix infinitat de subvencions per resoldre aquestes qüestions (fons Feder, per exemple), la Diputació també pot donar un cop de mà, etc.

Que participin en aquest blog els polítics, doncs molt bé, però si solucionen aquestes qüestions quotidianes molt millor.

Albert ha dit...

PD tant de bo els debats polítics fossin tant edificants i constructius com els que trobem en aquest blog.

Gent que participa i fa propostes, planteja idees i s'implica en la millora de la ciutat. Espero que poguem seguir compartint debats constructius sobre el model de municipi a la xarxa i tamb´´e fent una birra.


Ànims al blocaire i llarga vida a la petjada

Marta Ribas Frías ha dit...

veig que he generat un debat que no era el que buscava, us ho asseguro. Jo també vull parlar de mobilitat. I evidentment, en parlo des de la meva posició.
Vosaltres també ho feu. Parleu des de la posició d'un ciutadà que utilitza un servei o un altre, o que pateix un mancança o una altra, però que no té la informació sobre per què això és així, i deixeu preguntes a l'aire.
Jo tinc una mica més d'informació sobre alguna d'aquestes preguntes, com a portaveu d'un grup municipal a l'ajuntament, i responc. És així de simple. I responc i opino a cara descoberta, no com a "anònima".
Em sap greu que no ho entengueu, però ho seguiré fent. I ho seguiré fent identificant-me. Em sembla el més correcte, segons la meva ètica personal.

Estic segura que els que m'heu criticat després de la meva intervenció no em coneixeu personalment. Si així fos, no em dirieu jeta, ni mentidera, ni poca vergonya ni posaríeu en dubte que em patejo el carrer.
N'hi ha que ens ho prenem seriosament, això de la política. I no només parlo per mi ni per gent del meu partit.

podem seguir parlant de mobilitat??

Anònim ha dit...

Marta, no creo que nadie vea mal que participes tú o quien sea, solo faltaba! aqui estamos todos para participar y opinar, y si lo hace alguien que tiene datos reales por el puesto en que está pues mejor que mejor. Pero siento decirte que eso no es lo que has hecho y tú lo sabes, de ahí que alguno te haya criticado: lo que has hecho no es dar datos que tienes, sino que sólo has llenado tu comentario de críticas al gobierno y de propaganda a tu partido. ¿no ves normal que la gente te lo haya criticado? seguro que si escribes como quien eres y das datos que nos sirvan a todos NADIE te recriminará nada, sino todo lo contrario y seguro que lo agredeceremos, yo al menos. Pero desde mi humilde opinión de blogger te pido que siempre lo hagas con ánimo de dar información y no con ánimo de ir desgantando al gobierno porque sino al menos a mi no me parecerán aportaciones veraces sino interesadas.
Y volviendo al tema que nos conscierne, tengo una duda: ¿alguien sabe si la zona naranja la pondrán en calles del centro? ¿si es así cuales y en que fechas? es que he visto propuestas en la web del ayuntamiento pero no nada definitivo.

Marta Ribas Frías ha dit...

gràcies pel teu comentari, tot i ser anònim.
En principi, que jo sàpiga, la zona taronja només estava planificada a l'Escardívol i el Rubí+D. Pel centre no tindria gaire sentit, ja hi ha les zones blaves, que tenen la mateixa utilitat: donar mobilitat a l'aparcament. I no hi ha gaires espais més, a banda dels que ja són zona blava, a l'entorn de l'illa de vianants, per a convertir en zona taronja, no?

Albert ha dit...

Marta, posats a demanar informació i en vistes que és pràcticament impossible trobar-la a la web de l'Ajuntament (curiosament aquests dies ha sortit un ranquing dels municipis amb una major transparència informativa i ha estat liderat per un municipi veí...). En fi, la qüestió: Avda. de l'Estatut i Passeig de la Riera són carreteres de titularitat de la Generalitat tot i que, per exemple, en el cas del darrer carrer Rubí Net en fa la neteja dels vials des del pont de FGC fins a la rotonda de la carretera de Terrassa amb carretera de Sabadell. En el cas que es volgués humanitzar aquestes dues vies: pacificació del trànsit, ampliació de voreres, asfalt sonoreductor o pantalles que redueixin l'impacte del soroll en el cas del Passeig de la Riera, limitar el trànsit de vehicles pesants, etc. qui hauria de prendre la iniciativa? Ajuntament o Generalitat? Hi ha alguna perspectiva a curt termini pel que fa a aquestes dues vies?
On es pot consultar aquesta informació (a part de la propsta de POUM)?
Gràcies per la informació

Marta Ribas ha dit...

hola de nou

la iniciativa la pot prendre Rubí, tot i que l'ha d'executar el titular de la via. Això dificulta el procés, però no el fa impossible. Una demostració és que es va fer el tram de rambla davant el Parc de Ca n'Oriol (aleshores la via era de la Diputació de Barcelona, però pel que ens ocupa, és igual... no era municipal). Tot i la dificultat afegida per no ser de titularitat de la ciutat, es va aconseguir fer. Ara si es volgués, suposo que també es podria. Però en principi els plans del govern municipal actual no van per aquí. O almenys així es desprèn del que planifiquen al POUM, on està previst que l'avinguda de l'Estatut sigui una via de 3 o 4 carrils de circulació de cotxes. Jo més enllà del que hi ha al POUM que va passar per Ple fa més d'un any, no tinc constància de cap altre pla sobre aquesta via. Ho sento. Tampoc sé si haurà canviat la previsió al propi POUM a través de les al.legacions que s'hi van fer... a nosaltres no ens ha arribat encara cap mena de resposta. Espero que el setembre es desvetllin molts d'aquests dubtes.

Marta Ribas ha dit...

Perdona, no t'he dit res del passeig de la Riera... en aquest cas, no es preveu tampoc reduir el trànsit. Aquí és especialment difícil fer-ho. És carretera comarcal i no tenim opcions alternatives de pas. El què preveia el govern municipal en el POUM és fer d'un únic sentit l'actual carretera i que l'altre sentit de circulació passi per l'altre costat de la riera, allargant el carrer actual per unir-lo amb la zona del nou jutjat i polígons industrials, i fer ponts sobre la riera que uneixin les dues "carreteres". També hi va haver al.legacions que van posar en dubte aquest desdoblament i tampoc sé com quedarà definitivament la planificació.

Sento ser de poca utilitat, però és el què té tenir el POUM encara a mitges... fins que no hi hagi data perquè torni a passar pel Ple i se'ns remeti la informació dels canvis que s'hi han fet no puc tenir-ne més detalls.

Albert ha dit...

Ok i gràcies per la informació. De fet el PG Metropolità també està en fase d'informació pública. En aquest cas es contempla fer la Interpolar i l'adequació (no diu en quin sentit) de les "vies fluvials del sistema de la riera de Rubí". Tant de bo es contempli la interpolar com una variant pel trànsit de pas i el PAsseig de la Riera l'adeqüin com a passeig amb el trànsit pacificat (passos de vianants sobreelevats, limitacions efectives de la velocitat, carril-bici i zones ajardinades) model contraposat al de la Riera de les Arenes de Terrassa. De fet, municipis com Mollet, per exemple, han transformat l'antiga N-152 en un carrer relativament domesticat i no en un erm comercial i veïnal com és la carretera al seu pas per Rubí.

De nou, gràcies per la info.

Anònim ha dit...

pues viendo como se actua en esta ciudad seguro que nos hacen un desastre al estilo de la riera de Tarrassa, ojalá me equivoque pero creo que está claro que no pintamos nada ni nuestros políticos se ven con fuerza para exigir según que cosas. Por ejemplo podemos ver como está la entrada a Rubi desde la AP7...sin comentarios...¿creeis que si esa fuera la entrada a una ciudad importante estaría así? está claro que no, eso es dejadeza total de las adminsitraciones hacia sus ciudadanos. Pena me da decir que en ciudades tipo Rubi sólo se actua en estos casos cuando pasa una desgracia. Si algún dia un trailer de los cientos que pasan al dia se lleva por delante a algno de los cientos de peatones que a diario pasan por esa via sin ningún tipo de seguridad, iluminación, etc seguro que en poco tiempo tenemos a los 4 políticos de turno haciendose la foto en la zona y prometiendo que en breve se arreglará.

Anònim ha dit...

MENUDO PUTO ROBO. ESTO ES COMPLETAMENTE ILEGAL Y NULO DE PLENO DERECHO Y TIENE UN AFÁN DESCARADAMENTE RECAUDATORIO. NO SÉ COMO SOIS TAN ESTÚPIDOS DE CREER QUE SIRVE PARA ALGO. SI, BUENO PARA QUE EL DUEÑO DE LA EMPRESA EN CUESTIÓN Y EL AYUNTAMAFIA DE RUBÍ SE FORRE.

Anònim ha dit...

Me parece muy fuerte que el ayuntamiento de Rubi se dedique a gastar dinero publico en parkings monopolios y arregle las orientaciones de sentido para vehiculos(todas las calles de la ciudad dan pena circules por donde vayas acabas en el nismo lugar) por cierto en estop del puente de la avenida castellbisbal esta mal hecho y la gente que vive en esa zona como yo esta harta de ver accidentes).

Unknown ha dit...

Tengo una multa en la zona naranja ,perdí la boleta donde puedo conseguir una copia? Gracias de antemano.