diumenge, 27 de setembre del 2009

Un any després, el bus-nit N61 CONTINUA sent injust amb Rubí... i perillós!

Fa un any La petjada de Rubí posava sobre la taula un servei públic deficient amb la ciutat: el bus nocturn N-61. En aquell article es manifestava que aquest autobús nocturn era escàs (només un autobús cada hora) i injust amb Rubí (a Sant Cugat fa moltes parades i a sobre a Rubí només en fa una i et deixa a la carretera de Molins). Fruit del debat ciutadà originat, es va presentar una moció al Ple el mes d'octubre demanant millores, la qual va ser aprovada per tots els grups polítics amb representació a l'Ajuntament.

Avui, un any després, tot continua igual, o fins i tot pitjor. Ahir vaig poder comprovar in situ com va ser de lamentable el servei d'autobús nocturn. Primer de tot, cal tenir en compte que sent festes de la Mercè el servei fos el mateix que s'ofereix un dimecres qualsevol a la nit. A la parada de plaça Catalunya a les 3,30 de la matinada hi havia prop de 300 persones que intentaven entrar al N61. Quan aquest va arribar, imagineu-vos la situació que es va viure. Van ser molts els que van aconseguir entrar-hi (el bus anava molt ple, resultava perillós i angoixant en alguns moments), però també van ser molts els que van quedar-se fora. Després, a Gràcia el bus no va parar, ni tampoc a Sarrià, deixant a molts usuaris al carrer. Tant li costava a Sarbus o a la Generalitat posar busos extra?

Tot i això, avui vull denunciar també una cosa que no vaig denunciar fa un any. A banda de la greu injustícia que representa pels rubinencs trigar una hora des de Barcelona fins a Rubí, i de no efectuar la parada a l'estació com està obligada la companyia per la Generalitat, ahir el conductor anava MOLT ràpid. No existien els passos elevats pel bus, ni les curves, ni els cedes.... Molts usuaris demanaven al conductor que anés una miqueta més a poc a poc, i aquest va fer cas omís a les peticions dels usuaris. Algun usuari habitual comentava que és una pràctica habitual de la majoria de conductors del N61. De fet, vam arribar en temps rècord, en només 45 minuts!

Fa un any la moció de l'Ajuntament de Rubí reclamava millores: parades a FGC i plaça Catalunya, millora del servei, senyalització, informació... Avui, cal demanar SEGURETAT. Qualsevol dia caldrà lamentar algun incident. Llavors, serà massa tard. Esperem que l'Ajuntament o la Generalitat es posin seriosos amb aquest tema i vetllin per la qualitat d'un servei públic patètic. O que es millori el servei o que posin trens tota la nit, però cal actuar-hi ja!

Servirà d'alguna cosa aquest article? O esperem 5 anys més?

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo vaig viure la mateixa situació ahir i molts altres dies en que he hagut d'agafar aquest servei. Crec que ja va sent hora d'iniciar un debat com cal sobre el transport públic a Rubí. Tant costa seure's amb qui faci falta i parlar les coses? Com es nota que hi ha gent que no sap ni que existeix aquest bus...

Albert ha dit...

Davant d’aquesta mala qualitat del servei que comentes hi ha diferents opcions per reclamar: per una banda, demanar al conductor del bus (o exigir, si es nega a facilitar-lo) un full de reclamacions on s’exposi tot el que comentes: excés de velocitat, manca d’espai per encabir-s’hi tothom, etc. La companyia Sarbus ha d’enviar una còpia a la Direcció General de Transport Terrestre (però és millor que tu també en facis una còpia i l’enviïs per correu postal a DGTT, Avda. Josep Tarradellas 2-6 de BCN). Des de la DGTT t’han de contestar en un mes dient quines mesures prendrà la companyia perquè no es torni a repetir aquesta situació. Cal tenir en compte, que les companyies que operen aquestes línies són força susceptibles a les queixes i la DGTT té rànquings amb les empreses amb més queixes, de manera que els pot exigir més. Si la gent no es queixa pels canals oficials (full de reclamació) no es prendran les mesures per corregir-ho.

També es pot enviar un mail de queixa a l’ATM (atm@atm.cat, (solen contestar-lo) de manera que també siguin conscients de la situació de cara a futures planificacions de serveis.


Per altra banda, la qüestió de la ja famosa marquesina i el recorregut del bus, que penalitza en temps als usuaris amb destinació i origen Rubí, crec que hauria de ser des de l’ajuntament que es vetllés i es pressionés a nivell polític per millorar aquest servei, cosa que no han fet o no ha tingut èxit en vistes dels resultats obtinguts... El que sí podria fer és posar algun fanal a la rotonda i millorar les voreres.
Una opció en aquest sentit, seria estalviar temps amb una única parada a Sant Cugat i allargar el servei des de les Fonts fins a Terrassa, de manera que aquells que anem a sopar o al cine a Terrassa puguem tornar a casa en bus i no en taxi.

Finalment, una pregunta per a la reflexió: el grup Sarbus (operador de la línia) té a la seva pàgina principal publicitat de diferents concessionaris de cotxes, que són del seu propi grup. Per tant, quin interès pot tenir en gestionar correctament una línia de transport públic? No deu ser que prefereix que la gent compri cotxes en els seus concessionaris abans que posar una mica de ganes en millorar el servei de les seves línies de bus?

Anònim ha dit...

Sóc usuaria d'aquest bus entre setmana, i si durant els caps de setmana ja es "xungo" agafar-lo imagineu-vos quan el bus et deixa havent de creuar territori comantxe, en una punta inòspita de la ciutat, un dimecres a l'1h o les 2h...(diguessim que passejar per una carretera mal il·luminada, i creuar per una zona en la que habitualment s'hi veuen baralles no és gaire agradable...)Anar a veure cultura a la capital té un preu, i les rubinenques ho tenim molt clar.
Què haurem de fer per aconseguir una parada a l'estació i un altre a la pl. Catalunya o la mútua??,

Albert ha dit...

Fa uns dies vaig escriure a l'ATM (atm@atm.cat) en referència a la qüestió dela mala ubicació de la parada de l'N61 i l'estat en que es troba la zona.

Aquesta és la resposta que em van donar. Potser si cadascú els fa arribar un mail de queixa/denúncia de la situació faran alguna cosa (o no)

El que us deia, aquí teniu la resposta:

Pel que fa a l'altre aspecte que ens exposa, hem de comentar-li que degut a les dificultats per poder efectuar la parada a l'estació de Rubí, els vehicles han de fer-ho una mica més enllà. De tota manera enviem avui mateix el seu escrit a la Direcció general del Transport Terrestre, de la Generalitat de Catalunya, per la manca de llum i d'una marquesina en aquest punt de la carretera donat que es tractat d'un tema de la seva compètència.

Li agraïm que ens hagi fet arribar els seus comentaris i aprofitem per saludar-lo ben atentament.


Núria Fontova
Servei d'Integració Tarifària
i Comunicació
Tel 93.362 00 21

La petjada ha dit...

El programa "L'Oasi Jove" de Ràdio Rubí tractarà aquest tema aquesta setmana. Si t'agradaria donar-nos la teva opinió sobre aquest assumpte, explicar la teva història i poder fer pressió... envia'ns un correu electrònic a ruben.cabus@gmail.com i ens posarem en contacte amb tu.
Moltes gràcies

Anònim ha dit...

bla bla bla...como en los últimos años todo seguirá igual, da igual lo que se les diga a estos políticos porque nunca hacen caso de nada. Ellos en la vida han usado ese bus ni saben como se va dentro, ni donde para ni nada de nada...ellos van con coche a todas partes y siempre usan el "esto no es competencia nuestra" para no hacer nada. Mientras sigais votando a estos inútiles hagan lo que hagan (sólo mirar lo poco que influye en el voto los casos de corrupción con dinero público) luego da igual que os quejeis porque no harán nada al igual que no han hecho nada hasta ahora. Por ejemplo si estando ahora PSC en rubi, en cataluña y en españa no se consigue desde rubí un trato más favorable que años atrás ¿cuando lo vamos a tener? PUES NUNCA! abrid los ojos