Avui en Joan ens envia fotos de les obres del carrer Segre. Tal i com explicàvem dissabte, les obres que s'estan fent al carrer riu Segre permetran acabar un carrer que portava anys inacabat i que connectaran amb dos carrils per sentit la carretera de Sant Cugat amb la plaça Urania (zona Z). Els veïns estan a la expectativa de veure si s'eliminaran places d'aparcament al fer les voreres més amples al tram més proper a la Fripan. Aquestes obres formen part del pla Zapatero, és a dir, el Fons Estatal d'Inversió Local. Gràcies per les fotos Joan!
8 comentaris:
El que és important és que no treguin places d'aparcament i no que ampliïn les voreres per poder passar-hi més còmodament... La veritat és que prefereixo que ampliïn voreres, tot i ue sigui a compte de places d'aparcament. Algú sap quina és la vorera més estreta del municipi? Les del passeig de la Riera (vorera muntanya) deuen fer uns 50 cm. I això que és un Passeig!!!!!
Estic amb tú Albert, més val voreres amples per a poder passejar, encara que ja que es fan obres podrien aprofitar per a fer carril bici, però bueno...en quant al carrer més estret jo diria que és el que va de la Plaça Catalunya cap a la Mútua....
La vorera més estreta? Caram, m'han agafat ganes de sortir al carrer amb la cinta mètrica. A mi la primera que em ve al cap seria la de la cantonada entre Sant Gaietà i el carrer Nou, no crec que arribi als 50 cm (la de la banda de sobre; la de la banda de sota està feta un desastre perquè hi ha una construcció abandonada fa mesos, però això és una altra història). Ademés, n'hi ha un tros escantonat fa setmanes. D'altra banda, proposo introduir una categoria de "no tan estreta però impracticable" a causa, per exemple, de la presència de pals de la llum, fanals, cotxes sistemàticament mal aparcats o altres objectes.
Sigui com sigui, per la gent gran i pels que empenyen cotxets de criatura, transitar per segons quins llocs de Rubí és una mena d'esport de risc. Cal ampliar voreres!
las aceras mas estrechas y con mas obstaculos ,sin duda, las del carrer Terrassa.
lo siento pero yo no puedo enviar ninguna foto, es que vivo en el centro y aqui ,aparte de las pilonas que estan todo el dia bajadas, no hay ninguna obra de mejora.
La Diputació de BArcelona té un llibre d'estil sobre la mobilitat urbana (http://xarxamobal.diba.cat/XGMSV/documents/capsules/VP-FORMACIÓ%20ACCESSIBILITAT%20-%20TOT.pdf) i tracta diverses qüestions sobre com han de ser els passos de vianants, els guals, el mobiliari urbà. Pel que fa a l'amplada de les voreres diu el següent:
• L’ample mínim d’una vorera ha de ser de 140cm.
• El cas límit, situacions precàries en que no es pugui assegurar l’ample mínim de pas de 140 cm que garanteix una mobilitat còmode, l’ample mínim serà de 90cm. En aquest cas caldrà assegurar amb cura que no hi hagi cap element
que entorpeixi el pas.
Sense comentaris... Aquesta recomanació no s'aplica perquè implica eliminar places d'aparcament? Que potser té més drets un cotxe aparcat (alguns durant dies) que una parella que surt a passejar amb el seu fill al cotxet? Una ciutat per a les persones? Ja m'ho direu...
Comentari al comentari de l'últim Anònim: em sembla que moltes d'aquestes voreres super-estretes no estan a llocs a on es pugui aparcar; exemple: la que jo citava a la cantonada Sant Gaietà-carrer Nou. Per què no s'eixamplen voreres a carrers a on igualment ja no està permés aparcar-hi?
Nemo, totalment d'acord amb tu i raó de més per ampliar voreres o repensar altres actuacions: passos de vianants elevats per obligar als vehicles a reduir la velocitat de manera efectiva, calçada i vorera a la mateixa alçada. Està tot descobert i inventat, només calen ganes per aplicar-ho i optar per defensar la mobilitat universal: anar a peu.
Publica un comentari a l'entrada