Rubí té gairebé 75.000 habitants i dues estacions de tren: una de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i una altra de Rodalies Renfe. Tot i així, només 400 viatgers fan servir l'estació de Renfe, que actualment dóna servei a la línia R8 (Martorell-Granollers Centre). Es tracta d'una xifra molt llunyana de la registrada a la cèntrica estació d'FGC, que registra uns 5.987 viatgers diaris de mitjana. D'aquesta manera, Renfe atrau poc més d'un 6% dels viatgers rubinencs que fan servir el tren.
Aquest mes d'abril Renfe iniciarà unes obres de remodelació i millora de l'estació, que permetran adaptar les instal·lacions a les persones amb mobilitat reduïda. Les obres duraran uns cinc mesos i tenen un pressupost de 794.698 euros. Es tracta d'una bona notícia, però que no va acompanyada de cap política que faci augmentar considerablement el trànsit de viatgers d'aquesta estació inaugurada per a passatgers l'any 2005. Des de pràcticament els seus inicis, aquesta estació ha comptat amb una freqüència de trens molt baixa (un tren per hora i sentit), que no ha ajudat a fer-la atractiva per als rubinencs. Tampoc hi ajuda la seva ubicació geogràfica, la mala combinació amb els horaris de l'autobús urbà i que connecti amb municipis amb poca demanda de mobilitat o bé amb d'altres que tenen connexions molt més eficients amb FGC, com ara Sant Cugat. Tot i així convé recordar que la seva inauguració va ser molt més prometedora, amb trens cada 30 minuts en cada sentit, un autobús llançadora que connectava amb l'estació d'FGC, una cafeteria i un recorregut diferent de la llavors anomenada línia R7, que connectava Martorell amb la UAB, Montcada i Barcelona passant per Rubí. Mentrestant, el gran aparcament gratuït construït al costat de l'estació es manté pràcticament buit dia rere dia.
Estació de Rodalies Renfe l'any 2005, quan hi arribava un servei de bus llançadora des del centre de Rubí. Foto: Bernat Borràs |
3 comentaris:
Felicitats pel retorn! M'agrada llegir notícies més contextualitzades i amb més opinió, que no tristes notes de premsa sense valoracions
El tema de la manca de coordinacio horaria entre el bus urba (L2) amb els trens és de jutjat de guardia. Queda molt a frr en qüestions de mobilitat i promocio del transport public a Rubi
Invertir gairebé 800.000€ per una infrastructura com aquesta?? No tenim altres prioritats a la societat?? D'acord amb invertir-los però acompanyat de incrementar freqüencia de pas i millor coordinació amb altres transports públic locals per incrementar la seva utilització. En cas contrari utilitzem el diners per altres necessitats; sino es llençar els diners.
Publica un comentari a l'entrada