dimarts, 10 de maig de 2016

Els usuaris d'FGC es mobilitzen a les xarxes socials i obren campanya a Change.org

>> Les aglomeracions són especialment importants entre les 7.45 i les 8.30h com a conseqüència de la supressió de trens de la línia S5 amb origen a Rubí

Des d'aquest dilluns, els trens de les 8.13 i les 8.20 de la línia S5 cap a Barcelona no comencen el recorregut a Rubí, sinó que ho fan a Terrassa. Des de la posada en marxa de tres noves estacions a Terrassa el nombre de passatgers a la ciutat veïna ha crescut un 42,2%, un gran èxit que no s'ha vist recompensat amb més freqüència. El mateix conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, reconeixia divendres que “ha estat una història d'èxit, ja que els càlculs inicials no preveien tants nous usuaris”. 

Imatge de l'interior del tren S5 de les 8.13h avui.
Tanmateix, els passatgers de Rubí pateixen des d'aquest dilluns les conseqüències d'aquesta decisió, que se suma a la ja patida al setembre, quan FGC ja va situar l'inici de diversos S5 a Terrassa. És el cas dels trens S5 que sortien de Rubí a les 7.24, 7.46 i 8.01, als que ara cal sumar els de les 8.13 i 8.20. Fins la setmana passada, eren molts els rubinencs que arribaven fins a 15 minuts abans a l'estació per poder seure en els trens de les 8.13 i 8.20, que s'esperaven a la via 0 fins a l'hora de sortida. Ara, els trens ja arriben a Rubí plens des de Terrassa i és impossible seure i, en el cas dels trens més nous, és complicat trobar un lloc on subjectar-se per mantenir-se dempeus sense caure durant els 35 minuts de trajecte fins a Barcelona. Així doncs, a banda de comoditat, els usuaris també denuncien una certa inseguretat.

Per aquest motiu, són molts els rubinencs que des d'aquest dilluns estan expressant el seu malestar a l'andana de l'estació, a l'interior dels trens i també a les xarxes socials. A més, aquest mateix dimarts s'ha iniciat una campanya de signatures a Change.org i una recollida de fotos amb el hashtag #jotambévullseureFGC, on a banda de reclamar un trajecte digne, també es fa especial èmfasi en la seguretat. La situació també inquieta els usuaris de Sant Cugat, que també pateixen més aglomeració als trens afectats i, de retruc, a la resta de combois de la línia S1.

Segons ha pogut saber La petjada de Rubí, la direcció d'FGC i membres del departament de Territori i Sostenibilitat coneixen ja la situació i estarien estudiant solucions tècniques a aquesta situació.

Mentrestant, l'Ajuntament de Rubí ha emès una nota de premsa on s'explica que la regidora Maria Mas ha reclamat al conseller Josep Rull la construcció d'una segona estació a Rubí. Segons el comunicat, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, ha donat la raó al consistori rubinenc a l’hora de reclamar aquesta infraestructura, però ha assegurat que la seva construcció depèn d’una qüestió pressupostària, tot i que ha assenyalat que no és una obra complicada de dur a terme. Aquesta nova estació encara podria agreujar més l'actual situació que pateixen els usuaris d'FGC si no va acompanyada de més trens i una major freqüència de pas.

1 comentari:

Quico ha dit...

Una estació més a Rubí no alleujarà les aglomeracions als trens i posar més trens amb la infraestructura actual tampoc. El túnel de Balmes està saturat i no hi caben més trens.
Potser comença a ser hora de recuperar el projecte de cua de maniobres de la Pl. Catalunya que el Sr. Trias va paralitzar per no dificultar la feina als botiguers de Pl. Catalunya (ja se sap: Corte Inglés, Zara's, Apple Store...)
http://www.amb.cat/web/territori/infraestructures-metropolitanes/projectes-infraestructures/detall/-/infraestructura/cua-de-maniobres-de-placa-catalunya--fgc-/324305/11656