Per fi! Després de mesos i mesos reclamant millores al servei d'autobús nocturn interurbà N61 a través d'aquest bloc en diverses ocasions i amb una moció al ple presentada per ACR, l'autobús nocturn per fi respectarà Rubí.
Tal com va dir el regidor de Mobilitat, Manuel Velasco, al programa l'Oasi Jove de Ràdio Rubí el passat 10 d'octubre, s'esperava que en 1 o 2 mesos el bus efectués parada a l'estació de FGC i a la Mútua de Terrassa, en ambdues direccions. Ahir, l'alcaldessa de Rubí, Carme García, va confirmar la data de dilluns 30 com a inici de la millora d'aquest servei al seu bloc personal.
L'autobús nocturn N61 connecta Barcelona amb Rubí de dilluns a diumenge durant les nits, quan ja no funciona el tren del Metro del Vallès. Aquest autobús, amb una freqüència d'una hora, és utilitzat per molta gent que treballa a Barcelona i que plega tard o bé per molts joves que es desplacen a la Ciutat Comtal. Ens alegrem que per fi s'hagi fet realitat aquesta millora en el servei tot i que s'hagi necessitat tant de temps per aconseguir-ho. Más vale tarde que nunca...
5 comentaris:
felicidades a este blog x su apoyo a la causa de mucha gente y al programa de radio tambien. lástima q ACR sea tan oportunista...
¿Porque oportunista? ¿A caso no debe ser este el papel de la oposición? Aquí el merito es de todos, cada uno ha hecho lo que estaba a su alcance. Y ACR ha estado en el sitio que le corresponde. Si alguien quiere dar todo el mérito de esto a ACR es un poco ignorante de como funcionan las cosas, si alguien no le quiere dar ningún mérito... también lo es. :-)
Jo sincerament felicito a tothom que ha fet possible aquesta petita millora a la nostre ciutat.
collonut. Molt bé per ACR i per lapetjada. Bé per l'Ajuntament. Fatal l'últim anònim, si fos per ell no hi hauria oposicio.
És una millora i en aquest sentit felicitats! ara bé ja ho vaig dir anteriorment quan es va debatre aquest tema al bloc: crec que el bus nocturn no ha de passar pel carrer major.
El carrer major ha de ser 100% peatonal les 24h. (a la nit es veu que el veïns poden aguantar millor els sorolls del discocotxes?) i fer que el bus nocturn passi per allí fa que aquesta altra mesura s'aplaci encara més, en el seu moment ja vaig dir que creia que amb una glorieta i bona iluminació sota la pista del 100 patins i una altra similar a l'alçada de la rotonda de l'escardívol o bé fins i tot a la següent rotonda serien una bona alternativa
Primer de tot caldria felicitar a tots els membres de l’Administració (tant local com de la Generalitat) i de l’empresa Martí Renom, considero que trigar 1 any a canviar un recorregut de 1000 mts i traslladar dues parades d’autobús no és cap model d’eficàcia de cara als ciutadans. De totes maneres, felicitats.
En vistes d’aquests resultats, que beneficien als usuaris del Transport Públic, caldria que es plantegessin una nova fita a resoldre com és la millora de la coordinació dels horaris dels autobusos urbans (competència única i exclusiva de l’Ajuntament de Rubí) amb els horaris de pas dels trens de RENFE. Suposo que no deu ser tant difícil quan la freqüència d’aquests trens és d’un comboi cada hora... De totes maneres, prenguin-s’ho amb calma, no fos cas...
Altres qüestions que caldria reprendre després de l’enorme desgast que ha suposat lluitar per aquest canvi de recorregut seria el de evitar que els cotxes aparquin a les parades de l’autobús (algú ha passat a les 19h de la tarda per la Plaça Pearson? la veritat és que l’espectacle de cotxes aparcats esperant la gent que surt de l’estació és bastant vergonyós, i els municipals no hi fan res quan hi passen), instal•lar coixins berlinesos en zones on els cotxes excedeixen amb escreix els límits de velocitat (Avda. Castellbisbal amb el Pont de Sant Joan recorregut de pas de molts escolars que van a escola), fer públic els preus de les tarifes dels taxis de la ciutat (no he estat capaç de trobar-ho a la web de l’ajuntament àrea de mobilitat), un plànol on apareguin els aparcaments per bicicleta (si n’hi ha), etc.
Per cert, i a mode d’anècdota, suposo que molts de vosaltres coneixeu la història del rellotge de sol de Sant Pol de Mar (el van tapar amb un toldo perquè no es mullés en cas de pluja). Doncs Rubí comença a tenir la seva història en certs àmbits de l’administració i de la mobilitat quan se’ls explica que la ciutat té una zona de vianants i, que al bell mig d’aquesta, hi ha una benzinera.
Que cadascú en tregui les conclusions que consideri oportunes...
Publica un comentari a l'entrada