diumenge, 26 de juny del 2011

Primer dia sense trens de Renfe cap a Barcelona

>> Avui ha entrat en servei la nova línia R8, que uneix Martorell amb Granollers passant per Rubí. A canvi, s'elimina pràcticament el servei que oferia l'R7
Rodalies Renfe ha estrenat avui una nova línia: la R8, la primera que no passa per la capital catalana. Aquest nou servei de Rodalies permet acabar amb una demanda històrica com és enllaçar millor el Baix Llobregat nord amb el Vallès Occidental i Oriental. Així doncs, el nou servei connecta Martorell amb Granollers Centre aturant-se a les estacions de Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat, Cerdanyola Universitat, Barberà, Santa Perpètua, Mollet Sant Fost i Montmeló. Per aconseguir-ho, no s'ha construit ni un sol quilòmetre de ferrocarril sinó que s'ha aprofitat l'antiga línia de mercaderies i la R7 de Rodalies. La R8 circula tots els dies de la setmana amb només un tren per hora i sentit i preveu transportar 20.000 viatgers cada dia.
L'estrena de la R8, però, hs tingut conseqüències negatives per a la nostra ciutat. Fins ara, la R7 cobria el servei entre Martorell i l'Hospitalet de Llobregat, passant per Rubí i Barcelona. A partir d'avui, però, la R7 fa un recorregut més aviat ridícul i poc eficient, des de Cerdanyola Universitat fins a Sant Andreu Arenal. Això fa que els rubinencs que fins ara viatjaven cap a Barcelona amb Rodalies Renfe hagin de fer un primer transbord a Cerdanyola Universitat i un segon a Sant Andreu Arenal si pretenen arribar al centre de la ciutat. Caldrà veure si són molts els rubinencs que utilitzin la nova R8 per arribar a poblacions com Santa Perpètua o Granollers. A més, a aquest fet s'hi suma la baixa freqüència de trens per Rubí (un per hora i sentit).

6 comentaris:

ancheneta ha dit...

la R7 de rubi a sants se tardaba mas de una hora, lo coji una vez y dije ¨nunca mas¨..es mas practico los catalanes con los enlaces de metro..la R8 la veo muncho mejor y une valles occidental y oriental, me parece una formula muy acertada, lo malo es la conecsion de bus de rubi, con los barrios de RUBI y la estacion un desastre, pero es normal con este ayuntamiento

Marta ha dit...

Amb una freqüència de pas d'un tren a l'hora aquesta línia no té cap utilitat pel dia a dia perquè, si el perds, què fas? Hem perdut la R7 per res...

Josep M. P.U. ha dit...

Es una pena inadmissible la pèrdua del tren directe a Barcelona, potser s'hauria de demanar explicacions.
Dema dia 27 es fa la inauguració oficial potser algú els i podria recordar als responsables.
Es un encert la connexió no radial i entre els dos vallesos

Albert ha dit...

L'Ajuntament de Rubí hauria de millorar d'una vegada la connexió amb bus amb l'estació de RENFE, no pot ser que el bus et deixi a la parada de bus de la RENFE 3 minuts abans de que passi un tren (cada 60 minuts!!). No arribes a agafar-lo ni corrents.

Tant costa demanar a l'empresa gestora dels autobusos la coordinació dels horaris????

Nemo ha dit...

D'acord amb l'Albert. Aquesta situació és ridícula!

Anònim ha dit...

Els de l'Ajuntament demanant a la Generalitat que allargui la R7 fins a Martorell però què fan ells per millorar la mobilitat entre el centre de Rubí i l'estació de RENFE? Sra. regidora, deixi de fer-se fotografies pujant a l'únic tren en què ha pujat a la seva vida i posi's a treballar en aquelles qüestions que són de la seva competència!!

Per què no coordinen els horaris dels autobusos amb els dels trens? Per què no milloren l'accessibilitat a l'estació en cotxe? (Cal recordar que a la rotonda d'accés t'hi jugues la vida sí o sí).
Accessibilitat en bicicleta? què és una bicicleta? pregunten a l'Ajuntament, algú n'ha vist alguna vegada una?