dijous, 26 de maig del 2011

Rubí perd l'enllaç directe de Renfe a Barcelona

>> A l'estació de Rodalies s'aturaran els trens de la nova línia R8, que unirà Martorell i Granollers sense passar per Barcelona. La R7, s'acabarà a la UAB
Rodalies Renfe estrenarà una nova línia el proper 26 de juny: la R8, la primera que no passarà per la capital catalana. Aquest nou servei de Rodalies permetrà acabar amb una demanda històrica com és enllaçar millor el Baix Llobregat nord amb el Vallès Occidental i Oriental. Així doncs, el nou servei connectarà Martorell amb Granollers Centre aturant-se a les estacions de Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat, Cerdanyola Universitat, Barberà, Santa Perpètua, Mollet Sant Fost i Montmeló. Per aconseguir-ho, no s'ha construit ni un sol quilòmetre de ferrocarril sinó que s'ha aprofitat l'antiga línia de mercaderies i la R7 de Rodalies. La R8 circularà tots els dies de la setmana amb només un tren per hora i sentit.
L'estrena de la R8, però, tindrà conseqüències negatives per a la nostra ciutat. Fins ara, la R7 cobria el servei entre Martorell i l'Hospitalet de Llobregat, passant per Rubí i Barcelona. A partir del 26 de juny, però, la R7 farà un recorregut més aviat ridícul i poc eficient, des de Cerdanyola Universitat fins a Sant Andreu Arenal. Això farà que els rubinencs que fins ara viatjaven cap a Barcelona amb Rodalies Renfe hagin de fer un primer transbord a Cerdanyola Universitat i un segon a Sant Andreu Arenal si pretenen arribar al centre de la ciutat. Caldrà veure si són molts els rubinencs que utilitzin la nova R8 per arribar a poblacions com Santa Perpètua o Granollers. A més, a aquest fet s'hi suma la baixa freqüència de trens per Rubí (un per hora i sentit).

15 comentaris:

Anònim ha dit...

I quants són els que ARA van a BCN fent servir la RENFE? O sigui, a quanta gent perjudicarà la pèrdua de la línia actual?

Yáiza ha dit...

Tinc ganes de matar a algú relacionat amb la Renfe. Però sóc una persona civilitzada i, per tant, no ho faré. D'altra banda, el servei de rodalies renfe de Rubí, ja era bastant inútil abans, per la poca freqüència i l'estona que trigava en arribar al centre. Ara ja no ve d'un pam, no? Tot i que amb el cau algun cop l'havíem utilitzat i ens havia anat prou bé... Però no podien afegir la línia R8 sense suprimir la R7? I el transbord a Cerdanyola serà ràpid (sota risc de perdre el segon tren si el primer cirucla amb retard..) o serà de mitja hora?
Crec que els trens de Renfe de Rubí només han estat útils aquells dies de l'últim trimestre del 2010, en què FGC feia vagues cada dos per tres!

Yáiza ha dit...

Anònim, són pocs els usuaris de Renfe que es veuran afectats pel canvi, i això només reflecteix una cosa, al meu parer: el servei que oferia Renfe a Rubí ja era un nyap. Però quan una cosa està mal feta, s'hauria de tractar de millorar-la, i no dir "bé, com que no serveix gaire, doncs m'ho carrego del tot i fora".

L'estació de Renfe està als afores, poc assequible per la gent que viu al centre i es desplaça a peu, i només oferia un tren per sentit i hora. En canvi, tenim l'estació d'FGC, cèntrica i amb una freqüència i puntualitats admirables.

Si Renfe hagués posat, en comptes d'un tren a l'hora, dos, potser seria una solució per molts dels que vivim a les afores i ens hem de desplaçar en cotxe, ja que ens permetria estalviar-nos els problemes d'aparcament. Però en comptes de fer una millora, han tret el poc que tenien!


I jo tinc un dubte existencial: perquè la majoria de comentadors de La Petjada (que segur que molts sou habituals) comenteu des de l'anonimat?? Poseu com us dieu, almenys!

Albert ha dit...

Cal partir de la base que RENFE mai s’ha distingit per tenir una vocació de servei ni de qualitat de cara als usuaris de la seva xarxa.
Davant d’aquest canvi de la línia, sí que demanaria a l’AJUNTAMENT de RUBÍ que COORDINESSIN d’una VEGADA els horaris de la línia L2 de bus amb els dels trens per evitar esperes de fins a 50 minuts a l’estació.

Anònim ha dit...

mentres la comunicació a Rubí entre l'estació dels FGC y la de la RENFE sigui absurdament penosa, RENFE serà poc usada.
A més la freqüencia es ridícula.

Meritxell ha dit...

Això és un peix que es mossega al cua, si no hi ha usuaris, perquè aprotar facilitats? I com que no hi ha facilitats, mo hi ha usuaris. Jo crec que només he usat RENFE Rubí un cop. Perquè estacions més cap a la ciutat, s'ho han plantejat mai? Perquè la majoria de renfes estan bastant lluny del casc urbà...

Anònim ha dit...

Yaiza, tens raó que quan una cosa està mal feta s'ha de mirar de millorar i no carregar-se-la sense més.

La meva pregunta sobre a quanta gent afectaria aquest canvi anava encaminada, sorprenentment, a saber a quanta gent afectaria aquest canvi (perquè no en tinc ni idea), i no a insinuar que tant és tot plegat perquè afecta a pocs usuaris. Al contrari, també m'he preguntat si la implantació d'una nova línia havia de comportar necessàriament la desaparició de la ja existent!

Personalment penso que quan es dóna una notícia així acostuma a ser útil i/o interessant explicar la magnitud de l'afectació que pot implicar

Tinc la sort de no haver d'utilitzar RENFE per desplaçar-me perquè, pel que veig aquí i arreu, estaria dels nervis. Ara, el dia que torni a haver vagues als FGC, ho tenim clar tots plegats...

:-)

Anònim ha dit...

L'estació de Renfe queda "lluny" de la ciutat i per això la gent agafa els FGC, aquesta mesura no afecatarà a massa gent de la nostra ciutat i possiblement permet una millora per a altres vallesencs, no trobeu?

Anònim ha dit...

ya de paso nos podrían poner una parada de AVE en Rubí (comentario irónico)

Anònim ha dit...

Ens sortirà més ràpid anar a l'hospital de Granolers o de Martorell que al de Terrassa!!

Yáiza ha dit...

Possiblement, anònim! (l'últim!)

Però no treguis el tema dels hospitals, que ens posarem nerviosos.... (hospital de Rubí? Algun dia? Cal? No cal? Conveni amb l'H.General?)

Anònim ha dit...

Amb l'Hospital General la s.s. ja te un conveni, n'ha una part de l'hospital que es per la s.s i n'han proves que es fan allà dirigits per la s.s.

Agustí ha dit...

Varem tenir les molesties de les obres, es va reduir el servei per obres, van finaltzar les obres i es va restablir els horaris des de Universitat A., al febrer, reclamat a la Generalitat responen amb pilotes fora, ara surt de la chistera la R-8 ¡¡cada hora¡¡, i la R7 es redueix des de Univ. fins Sant Andreu, com es que el mateix responsable Sr. Recoder reclamava la connexió de Renfe amb Volpelleres, si ara no hi han trens. No oblidem també el tema del Bus a l'Hospital.
Transport Públic 0 - Gneralitat 2.

Albert ha dit...

La R7 és la manera més ràpida d'anar a la UAB i als barris del nord de BCN (Meridiana, Nou Barris, Sant Andreu).
Amb la pèrdua d'aquest enllaç es triguen entre 20-30 minuts més a arribar a destí.

Crec que està clar que Rubí surt perdent (una vegada més) amb el tema del transport públic (falta la 2ª estació d'FGC, saturació de la única estació d'FGC, servei d'autobusos interurbans de molt baixa qualitat, xarxa urbana ineficient i amb recorreguts poc àgils, zonificació tarifària discriminatòria per anar a Terrassa, etc.)

Anònim ha dit...

Algu hi ha pensat en enllaçar les estacions fe FGC i Renfe????????